Hitta windows 7 produktnyckel?

Permalänk
Medlem

Hitta windows 7 produktnyckel?

Hej, den ena ungen har rivit bort, och säkerligen ätit upp, den lilla lappen med nyckeln på som satt på chassit. Hade den inte uppskriven någonstans.... Hur hittar jag den? (skämt om att stoppa fingrarna i halsen på barnet undanbedes

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Inaktiv

Ring företaget där datorn kommer ifrån, uppge serienumret på datorn och woila.

Duktig unge förresten.

Permalänk

fingrarna i halsen är lite elakt tycker jag men hängas upp med silvertejp i taket tills han spiller upp cd-keyn är ok

Magical Jelly Bean
Magical Jelly Bean Keyfinder for Windows 7 - Retrieves your Windows product key - Windows 7 Download

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

thx

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Segas:

Ring företaget där datorn kommer ifrån, uppge serienumret på datorn och woila.

Duktig unge förresten.

De flesta företag har väl inte ett register på serienummer->licensnyckel..? Kanske mindre systembyggare

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Höger klicka på "Dator" och ta egenskaper, där står produktnyckeln.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artemis:

Höger klicka på "Dator" och ta egenskaper, där står produktnyckeln.

Öh, nej?
Inte på de x-antal 100 jag kollat på hitills.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Öh, nej?
Inte på de x-antal 100 jag kollat på hitills.

Min står där. W7. Högerklicka / properties / längst ner product-key

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

Nej det står Product ID vilket inte är din licensnyckel.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Min står där. W7. Högerklicka / properties / längst ner product-key

Serienumret ja... men inte aktiveringskoden.

Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Så svårt att googla är det inte..

Är det en köpdator används OEMSLP nycklar (vilket inte är likamed nyckeln som sitter på sidan av datorn).

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Så svårt att googla är det inte..

Är det en köpdator används OEMSLP nycklar (vilket inte är likamed nyckeln som sitter på sidan av datorn).

Rent krasst är det OEM SLP inte nycklar

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Min står där. W7. Högerklicka / properties / längst ner product-key

Försök du installera W7 med ett Produkt-ID istället för en nyckel.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KurreKula:

Rent krasst är det OEM SLP inte nycklar

Ok, många tillverkare använder sig av OEM:SLP nycklar, de mindre använder vanliga OEM nycklar tyvär hehe..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ok, många tillverkare använder sig av OEM:SLP nycklar, de mindre använder vanliga OEM nycklar tyvär hehe..

Det jag menar är att när man gör OEM Preactivation använder man inte sig av speciella nycklar utan det är en väldigt mycket mer komplicerat process

Ang att de mindre använder vanliga nycklar så är det för att MS inte lämnar ut tekniken för SLP till de mindre

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KurreKula:

Det jag menar är att när man gör OEM Preactivation använder man inte sig av speciella nycklar utan det är en väldigt mycket mer komplicerat process

Ang att de mindre använder vanliga nycklar så är det för att MS inte lämnar ut tekniken för SLP till de mindre

Jo det förstod jag hehe.
Man använder sig av blandannat OEM:SLP nycklar och certifikat samt SLIC i BIOS.

XP använder sig av SLP 1.0 (bara nyckel krävs). Vista: SLIC 2.0 och certifikat. 7: SLIC 2.1 och certifikat.
Självklart måste man ha OEM:SLP nyckel också.

SLIC i BIOS är en liten markering som anger antingen 2.0 eller 2.1 men ja, hela processen är lite mer avancerat än bara nycklar och certifikat men en svensson behöver inte förstå mer;).

Precis, för xp så delade vissa tillverkare på samma nyckel hehe och det fanns specifika nycklar för asien.
För 7 och vista är nycklarna inte låsta till nåt förutom version...

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jo det förstod jag hehe.
Man använder sig av blandannat OEM:SLP nycklar och certifikat samt SLIC i BIOS.

XP använder sig av SLP 1.0 (bara nyckel krävs). Vista: SLIC 2.0 och certifikat. 7: SLIC 2.1 och certifikat.
Självklart måste man ha OEM:SLP nyckel också.

SLIC i BIOS är en liten markering som anger antingen 2.0 eller 2.1 men ja, hela processen är lite mer avancerat än bara nycklar och certifikat men en svensson behöver inte förstå mer;).

Precis, för xp så delade vissa tillverkare på samma nyckel hehe och det fanns specifika nycklar för asien.
För 7 och vista är nycklarna inte låsta till nåt förutom version...

Hehe, mjo det stämmer ganska bra det.

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Jag använder programmet Speccy för att kunna se produktnyckeln.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av BobMarley:

Jag använder programmet Speccy för att kunna se produktnyckeln.

Fint program det med från piriform:)

Permalänk
Medlem

bumpar denna.

När jag använder keyfinder så står det bara BBBBBB-BBBBBB-BBBBBB-BBBBBBBB

Jag fick tag i mitt windows 7 från msdnaa (eller något liknande) av min kompis som gick högskolan. Han har dock hoppat av och kommer inte åt sitt acc längre. Jag skulle behövt få tag i min nyckel för att kunna ominstallera. hur gör jag?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Rätt svar är att det är 100% fysiskt omöjligt att återskapa nyckeln. Det finns inga program som kan göra det. Är själv i samma sits och alla rekommenderar massa program som ska göra det, men inga program kan göra det. Börjar fundera på om folk testat själva innan de rekommenderar något.

Så kort svar, nej det går inte, you're fucked.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ifall du har en märkesdator så blir det problem, isåfall rekommenderar jag dig att bränna ut dina recoveryskivor omgående medelst bums på en gång!

Är det en egenbyggd dator och som du köpt med windows, kan du få fram din nyckel genom detta program:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Som sagt, är det egenbyggd dator, ej märkesdator såsom Dell,hp osv så fungerar detta program
Jag kör det ofta via jobbet när folk råkat ut för det här, såvida det inte är en märkesdator för då får du nämligen inte fram nyckeln på detta sätt
Har du märkesdator är det simpelt att bränna ut recoveryskivorna, eller ringa din tillverkare och beställa skivorna, då tillfrågas du inte ens att skriva in någon nyckel

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Rätt svar är att det är 100% fysiskt omöjligt att återskapa nyckeln. Det finns inga program som kan göra det. Är själv i samma sits och alla rekommenderar massa program som ska göra det, men inga program kan göra det. Börjar fundera på om folk testat själva innan de rekommenderar något.

Så kort svar, nej det går inte, you're fucked.

--------------------
Skitsnack, det går utmärkt, som jag sagt, såvida du inte har en märkesdator vilka folk i posterna ovanför försöker förklara

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Ifall du har en märkesdator så blir det problem, isåfall rekommenderar jag dig att bränna ut dina recoveryskivor omgående medelst bums på en gång!

Är det en egenbyggd dator och som du köpt med windows, kan du få fram din nyckel genom detta program:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Som sagt, är det egenbyggd dator, ej märkesdator såsom Dell,hp osv så fungerar detta program
Jag kör det ofta via jobbet när folk råkat ut för det här, såvida det inte är en märkesdator för då får du nämligen inte fram nyckeln på detta sätt
Har du märkesdator är det simpelt att bränna ut recoveryskivorna, eller ringa din tillverkare och beställa skivorna, då tillfrågas du inte ens att skriva in någon nyckel

Det programmet kostar ju? Gratisversionen gör att du kan se första fyra tecknen i din produktnyckel och hur värt är det? Sen kommer den inte kunna hitta din Windows 7-nyckel för det kan inget program.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

bumpar denna.

När jag använder keyfinder så står det bara BBBBBB-BBBBBB-BBBBBB-BBBBBBBB

Jag fick tag i mitt windows 7 från msdnaa (eller något liknande) av min kompis som gick högskolan. Han har dock hoppat av och kommer inte åt sitt acc längre. Jag skulle behövt få tag i min nyckel för att kunna ominstallera. hur gör jag?

-------------------------
Använd nirsoft produkeyviewer
Minns inte hur det var med msdnaa konton, har för mig att nycklarna stängs av ifall man slutar studera, någon som vet hur det är med den saken?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------------
Skitsnack, det går utmärkt, som jag sagt, såvida du inte har en märkesdator vilka folk i posterna ovanför försöker förklara

Jag har inte en märkesdator, jag fixade min kopia via MSDNAA. Jag får bara upp "BBBBB-BBBBB-..." eller att den inte kan läsa min produktyckel.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Det programmet kostar ju? Gratisversionen gör att du kan se första fyra tecknen i din produktnyckel och hur värt är det? Sen kommer den inte kunna hitta din Windows 7-nyckel för det kan inget program.

--------------------------------------------
Det kostar inte alls
Den hittar visst din produktnyckel sålänge allt är okej med din SAM-fil

Tro mig, jag gör detta OFTA på mitt jobb (gjorde det faktiskt igen här på en dator för en timma sen!) och får du inte fram den så har du förmodligen något som är fuffens någonstans, som sagt, korrupt SAM-fil, eller du har redan installerat om eller liknande
Detta kan BARA användas ifall du har din första installation kvar med nyckeln iskriven, fungerar inte om du installerat om och formaterat men det tror jag du hajar

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Det programmet kostar ju? Gratisversionen gör att du kan se första fyra tecknen i din produktnyckel och hur värt är det? Sen kommer den inte kunna hitta din Windows 7-nyckel för det kan inget program.

Hittade rätt länk nu, sorry.

Nej, fungerar fortfarande inte. "Product key not found".

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Jag har inte en märkesdator, jag fixade min kopia via MSDNAA. Jag får bara upp "BBBBB-BBBBB-..." eller att den inte kan läsa min produktyckel.

-----------------------
Då kan man nog misstänka att sam-filen är korrupt eller liknande, har aldrig sett detta förut
Har nåt svagt minne av att om msdnaa kontot är stängt så slutar nyckeln fungera, men är inte säker på det

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(