Hur får jag administratörsbehörighet i Windows 7?

Permalänk

Hur får jag administratörsbehörighet i Windows 7?

Hej!
Har precis installerat Windows 7 och nu skulle jag ta bort mitt antivirusprogram för att lägga in ett nytt och då står det att jag inte kan ta bort programmet då jag inte har administratörsbehörighet. Hur gör jag för att få det på mitt konto? Jag är ju administratör och det är bara jag som har konto på datorn.

Tack på förhand!

MVH Henrik!

Permalänk
Medlem

hänger inte med riktigt hur kan det gå till? När man gör något på 7 som kräver adminrättigheter brukar det komma upp en ruta där du måste godkänna, är du inte admin kan du inte godkänna men med tanke på att du är admin borde det inte vara något problem att ta bort programmet

Hur är det med andra program och liknande, kan du ta bort dem?

Visa signatur

Acer 5551G, Phenom N830 Triple-Core, 4GB ddr3, HD5650 1GB gddr3, 500GB hdd, Win 7 Home Premium 64-bit
MSI GE620DX, i7 2670QM, 8GB ddr3, Nvidia GT 555M 2GB ddr3, 750GB 7200rpm, Win 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Skrivet av Eaps:

hänger inte med riktigt hur kan det gå till? När man gör något på 7 som kräver adminrättigheter brukar det komma upp en ruta där du måste godkänna, är du inte admin kan du inte godkänna men med tanke på att du är admin borde det inte vara något problem att ta bort programmet

Hur är det med andra program och liknande, kan du ta bort dem?

Löste det genom att gå in på egenskaper på mappen och sedan avancerat och lägga till så jag fick administratörsbehörighet. Verkar som Windows har lagt in någon säkerhetsspärr eller liknande för att man inte ska kunna ta bort vissa filer och program.

Tack för snabbt svar iaf:D