Permalänk
Medlem

Jag är en fanboy. Är du?

Måste erkänna att jag har en stark förkärlek för vissa produkter/tillverkare av olika slag.

Är egentligen bara fanboy för tre olika datorrelaterade produkter/märken:

1. Datorer/PC. Ja det är på bekostnad av Mac men framför allt konsoller. Fyfan, hatet mot Xbox 360 och PS3 är riktigt starkt här. Min PC-fanboyism är grundad i att jag hatar konsoller.

2. DFI, skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett moderkort av ett annat märke än DFI, det måste dessutom vara deras flaggskeppsprodukt. DFI betyder för mig faktikst motsatsen av vad det betyder för vissa andra och jag definerar även min fanboyism här för vad jag inte anser det vara... En "gamerprodukt" (usch, marknadsförs och har kvalité mer åt leksakshållet), det är alltså för mig motsatsen till en gamerprodukt.

3. Thermalright. Deras kylare alltså. Mina resonemang är precis likadana som för DFI^.

Nu har jag erkänt, ja, det är på gränsen till irrationalitet hur långt jag kan gå för att hålla mig till mina märken. Vad gäller allt annat är jag ganska ljummen/pragmatisk.

Jag vill höra andra människor komma med erkännanden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tror nog alla har en förkärlek till vissa produkter så vi alla är nog små fanboys hehe.

Jag själv gillar Asus och HP väldigt mycket (datorn har ett asus kort och laptopen var en hp), även lite kärlek för Sony (PS konsollerna bla).
Vad gäller annat än datorer och dess hårdvara/kringutrustning spelar det ingen större roll sålänge det funkar som det ska och som jag vill!.

Permalänk
Medlem

Skumt att ha förkärlek till tillverkare som gör medelmåttiga produkter :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Är väl lite av en Applefanboy känns det som. Skulle aldrig få för mig att köpa en laptop som inte kommer från Apple till exempel. Har varit riktig Saabfanboy också men det har minskat senaste åren när jag inte varit lika aktiv i bilvärlden och till våren blir det bil av annat märke.

Har massvis med favoritmärken vad gäller kläder, skor och annat också. Skulle nog klassa mig själv som varumärkesbög snarare än fanboy kanske.

Permalänk
Medlem

Nintendo, Lenovo och Nokia! <3

Står det apple på köper jag det inte, oavsett om det är bra eller inte.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

För en liten stund fick jag för mig att jag inte är någon fanboy, men sedan insåg jag att jag bara köper Sennheiser-hörlurar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

Jag har en förkärlek till kvinnan, hennes väsen, hennes natur.:)<3:) Sådant är vackert.:) Men det var inte det vad vi skulle prata om (och säkert inte vad de flesta här vill höra:D) och då kvinnan inte är en produkt (Tack gode gud för det:D) är det på sin plats att jag nämner en produkt antar jag:):

Så när det kommer till prylar så anser jag att Apple förenklar min vardag.:):D:D:) I Apple där allt Just Works känns det skönt att slippa göra en massa förarbeten innan man typ ska öppna e-posten i Windows.:P Du klickar på Mail (X klient du använder dig av i Mac) sen är man inne, för och ta ett exempel.:)^^ Så fanboy, nej men bekväm och vill ha "just works" -produkter då jag är för lat för att felsöka utan vill att allt ska funka Out of The Box, vilket Apple gör så därför har jag valt deras produkter.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det finns bra och dåligt från alla företag, man måste välja just dom där legendariska produkterna från varje märke för att känna mest nom nom nom nom nom. Tex en Pioneers Kuro-serie, eller ett par Yamaha 1000M högtalare från 70-talet, Super Nintendo, en moddad Xbox1, en Porsche 944 osv. Eller jag försöker iaf hitta dom där fina produkterna, ibland får man ju nöja sig pga lack of cash.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jo visst är man väl fanboy av vissa grejer , men man måste ju också förstå att det kan finnas bättre/prisvärdare saker

Kan ju säga att jag gillar Intel mer än AMD (har haft både och)men inte hatar jag amd för det

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

PS3, Firefox, iPhone, BMW och Dexter!

Angående Apple/PC lutar jag faktiskt inte åt något speciellt håll. Stationära är PC och laptopen är Mac, och jag är supernöjd med båda!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Thinkpad ligger högt på min lista. Och möjligen Sennheiser också.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Visst; Rolex, Harley-Davidson, VW, Nikon, H/K, Canton, Affliction, Philishave, Makita, Wii, Mach3, Logitech, DePalma, EVGA, Merrel,
Haglöfs, Dell, OBH Nordica, Fiskars, General & John Silver, Levi´s, Xbox360, Shimano, Nokia, Pioneer, Koss, Ekens ..

Permalänk
Medlem

Jeep!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Utbildad och examinerad fanboy inom PC, Android, PS3, Google Chrome och BMW!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Google Chrome. Och PC såklart.

Permalänk
Medlem

Har endast haft ATI(AMD nu) grafikkort, fast fanboy vet jag inte. De har ju alltid hafy bäst pris/prestanda. Sen gillar jag inte Nvidias affärs metoder.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Läs signaturen. Är nog Ken Thompson fanboy tbh. Ett riktigt OS som inte har buggar i designen <3 till skillnad från Apples produkter. (Och buggarn i OS X kommer från unix, så det går inte att göra så mycket åt.)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Är lite smått AMD Fanboy. Köper helst AMD produkter. Dock är det inte omöjligt att jag kommer köpa något Intel/Nvidia. Hade jag skaffat graffe nu så hade jag köpt nvidia.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag köper det som har bäst pris/prestanda & kvalité.

Sen får det heta nisses datorkomponenter eller intel, spelar inte så stor roll.

Permalänk

AMD rakt igenom här.
Processorer, grafikkort.
Och John Silver, kan aldrig tänka mig något annat.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Sötast

nVidia, Intel (kör faktiskt på AMD nu, dock ångerfullt).
Logitech UltraX Premium

Permalänk
Medlem

Fanboy över något är jag definitivt inte, men föredrar Logitechs tangentbord och möss. Dock så väntar jag på att få fingra lite på HPs nya trådlösa tangentbord som inte lanserats än i Sverige, ganska lik Apples tangentbord men i svart, vilket passar bättre till alla andra komponenter här hemma. Allt handlar om vilka som kan göra dem mest stilrena produkterna och inte kostar skjortan, dem hamnar på mitt skrivbord.
(förövrigt fattar jag inte varför ingen av dessa PC högtalartillverkare inte kan tillverka stilrena PC högtalare)

Nissans sportbilar har jag lite förkärlek till, men står jag där med t.ex. 300k så skulle jag ha väldigt svårt och välja bil, oavsett om jag tycker att R34 GT-R är ett av bilvärldens mästerverk, men det är även Honda NSX och Porsche 964 och Mitsubishi Lancer Evo VI och BMW M3 E46, Pontiac Trans Am 77-78 osv. Så hade ändå stått där och inte vetat vilken av alla dessa vackra bilar jag hade köpt.

AMD eller Intel, spelar ingen roll, Nvidia eller ATI(AMD) spelar ingen roll, recensioner jämt emot pris avgör.
Hade en förkärlek för Seagate hårddiskar förut men efter att ha haft två stycken den senaste tiden som jag velat slå sönder med slägga så avvaktar jag med Seagate en stund framöver.

JO! Är "Fanboy" över coca-cola, men kan även dricka Pepsi och Pepsi Max...

(Försöker kolla runt i lägenheten och hitta något som kan antyda mig för att vara fanboy över något, men det enda som jag har mycket av är Jackie Chan filmer och IKEA möbler)

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Är bara Canonist och Audiot, resten spelar inte så stor roll
Dock köper jag bara Western Digital-diskar, inga av mina WD diskar har crashat.
Sedan kollar jag alltid vad Gigabyte har att erbjuda (moderkort) innan jag sneglar på andra fabrikat.

Permalänk

AMD, Apple, Microsoft, IBM, Sony Ericsson, Volkswagen, Firefox.

Alla i min vänskapskrets retar mig för att jag vill ha en Golf. Det ÄR en cool bil!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

starwars, jag kommer försvara det in i döden

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Zingo-fanboy! Ingenting slår den rätta smaken av apelsinläsk!

Valve-fanboy! Har alla valve-spel som de har släppt på mitt konto på steam, hälften har jag även i retail-format också.

Sony Playstation fanboy! dock så är jag rätt skeptisk emot ps3an än så länge... (iaf tills den 3e november, gt5 signature-edition <3)

Permalänk
Medlem

AMD cpu, nVidia gpu, Mushkin, SonyEricsson, Firefox, och the one and only Saab.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Logitech UltraX Premium

Och MX518!

Den bästa musen som finns (imo)

Permalänk
Hedersmedlem

Fanboy av bästa märket tills motsatsen bevisat Bara för att nämna grejerna man har så kan vi se om ni kan se något som tyder på att jag är "fanboy".

Mus: Qpad 5K
T-bord: Logitech Illuminate
Lurar: Sennheiser HD555
Skärmar: Samsung P2350
Chassi: CM Cosmos S
Nätagg: Fractal Design 1KW newton R2
Moderkort: Gigabyte 785GT UD3H
CPU: AMD X4 955
Grafikkort: XFX 5870
Ram: Ocz Gold 12800
Hdd: Samsung Spinpoint f3 1TB
Blue-ray: Lg
Extern hdd: 2 st 1TB WD och Seagate
Fläktar: Många Noctua
Cpu-kylare noctua nh-u12p
Högtalare: Qln 604
Bas: hemmabyggd
Receiver: Onkyo 607
Router: D-link 825

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.