Swiftech introducerar nya vattenkylningssystem

Permalänk
Melding Plague

Swiftech introducerar nya vattenkylningssystem

Anrika Swiftech tar två nya vattenkylningssystem till marknaden som varken kräver avancerad installation eller underhåll.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För det priset kan man väl få en bra riktig vattenkylning?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

För det priset kan man väl få en bra riktig vattenkylning?

Den där är väl bra riktig vattenkylning fast utan risk för spill?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Det här har funnits länge ju det här är ju bara bundlat, deras radiatorer med plats för pump har funnits ett tag

Med pump
Utan pump

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Det här har funnits länge ju det här är ju bara bundlat, deras radiatorer med plats för pump har funnits ett tag

inget underhåll dessutom, det finns många som skulle betala mycket för att slippa ta hand om kylningen

Permalänk
Inaktiv

Trevliga system som jag gärna testat om det inte vore för att de inte får plats i mina chassin. Jag hoppas på fler slutna system framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

För det priset kan man väl få en bra riktig vattenkylning?

Det där är en riktigt bra vattenkylning, vi snackar "bästa" pumpen, riktigt bra block och en vettig radiator.
Du kan inte köpa speciellt mycket bättre grejer oavsett hur mycket du lägger.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

mer info http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=258407

pumpen är intressant, då de är en MCP355 me PWM fart reglering, så man kan sänka farten på pumpen, blocket är även ett XT block fast me derintopp, men ska va samma prestanda som vanliga XT

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

trippel-radd paketet verkar helt klart intressant

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant med ett stort slutet system. Har alltid undrat varför det inte har funnits ett slutet system med 240/360 (det har ju funnits något från northQ men det sög väll) tycker Corsair borde släppa H100 med minst en 240 radiator. Det som är synd med de färdiga systemen är ju att man missar allt det roliga med att bygga Därför jag kör vatten

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Hedersmedlem

Jadå Enbart en 360 rad till en processor Det är något för överklockare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

ska dom ha en 360 radiator får dom ju ha så man kan kyla grafiken också. 360 radiator för enbart processor känns overkill

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

hmmm, sitter och klurar på om osmosis kan ställa till det i slutna system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

hmmm, sitter och klurar på om osmosis kan ställa till det i slutna system.

Osmotiskt tryck mellan vad och vad i ett slutet system?

Osmos får man bara om man har en koncentrations gradient mellan två vätskor separerade av ett semipermeabeltmembran...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av danboffe:

ska dom ha en 360 radiator får dom ju ha så man kan kyla grafiken också. 360 radiator för enbart processor känns overkill

jag har en 360 radiator till min cpu och tycker det funkar fint=)

visst jag överklockar, annars kan man nästan köra på stock kylare:P

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

jag har en 360 radiator till min cpu och tycker det funkar fint=)

visst jag överklockar, annars kan man nästan köra på stock kylare:P

Grattis du har lagt onödiga pengar på en onödigt stor radiator.

Nä men allvarligt talat, visst funkar det _SKIT_ bra, du kan köra 10 st 360 radiatorer om du så vill, men vinsten i temperatur är så sjukt liten att det bara blir dyrt och inte ens lönt.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Grattis du har lagt onödiga pengar på en onödigt stor radiator.

Nä men allvarligt talat, visst funkar det _SKIT_ bra, du kan köra 10 st 360 radiatorer om du så vill, men vinsten i temperatur är så sjukt liten att det bara blir dyrt och inte ens lönt.

Om du pratar om vad som är värt och inte så tror jag du missförstått konceptet vattenkylning

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Grattis du har lagt onödiga pengar på en onödigt stor radiator.

Nä men allvarligt talat, visst funkar det _SKIT_ bra, du kan köra 10 st 360 radiatorer om du så vill, men vinsten i temperatur är så sjukt liten att det bara blir dyrt och inte ens lönt.

haha bra komentar (lite avis va:P), men visst kyler den och jag slipper ha 3 st fläktar*3000varv på, så den är ju tyst...

och jag tycker det inte är så dyrt för prestanda/ljudnivå

men men kommer mer godis i min låda snart, hösten är ju på väg=) den går ju alltid att bygga ut..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zlim_zune:

haha bra komentar (lite avis va:P), men visst kyler den och jag slipper ha 3 st fläktar*3000varv på, så den är ju tyst...

och jag tycker det inte är så dyrt för prestanda/ljudnivå

men men kommer mer godis i min låda snart, hösten är ju på väg=) den går ju alltid att bygga ut..

Men behöver ju inte tre 3000rmp fläktar när man kör på luft...Men vattenkylning drömmer även jag om

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

haha bra komentar (lite avis va:P), men visst kyler den och jag slipper ha 3 st fläktar*3000varv på, så den är ju tyst...

och jag tycker det inte är så dyrt för prestanda/ljudnivå

men men kommer mer godis i min låda snart, hösten är ju på väg=) den går ju alltid att bygga ut..

Klart de e najs, du kan ju ha fläktarna typ ljudlösa

Och sen som du själv säger så kanske du ska bygga ut och kanske kyla GPU eller dyl. o då e de najs att ha stor radiator, kanske du inte behöver köpa en extra (doch hade jag själv gjort det, minst en 120 till).

Och kollar man på priser så uppfattar jag det som att ju större desto billigare om man ser till kapacitet.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Men behöver ju inte tre 3000rmp fläktar när man kör på luft...Men vattenkylning drömmer även jag om

jo för samma kylnings nivå=)

annars behöver man ju inte de, de var lite överdrivet:P

drömde med om vattenkylning för några år sedan, sedan köpte jag det och är väldigt nöjd..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Klart de e najs, du kan ju ha fläktarna typ ljudlösa

Och sen som du själv säger så kanske du ska bygga ut och kanske kyla GPU eller dyl. o då e de najs att ha stor radiator, kanske du inte behöver köpa en extra (doch hade jag själv gjort det, minst en 120 till).

Och kollar man på priser så uppfattar jag det som att ju större desto billigare om man ser till kapacitet.

jodå, det ända som hörs är pumpen varav jag skall byta ut den mot två dränkpumpar om jag hittar ett par som passar. har hittat min tank iallfall sedan skall det köras en krets med bägge pumparna eller två olika kretsar, har inte bestämt mig ännu.. blir på cpu och ev crossfire fundera även lägga på moderkortet men det återstår att se..

jag har plats för 1-2st 120 radiatorer utan några större ändringar annars får jag in en 360 till med lite modifikation, ej bestämt mig ännu? skall hitta pumpar först.. några ideer? de skall vara tysta..

det blir alltid billigare vid större köp, därav 360 modellen, och jag fick plats med den utan problem=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Osmotiskt tryck mellan vad och vad i ett slutet system?

Osmos får man bara om man har en koncentrations gradient mellan två vätskor separerade av ett semipermeabeltmembran...

Vad Zaia menar är att det saknas en tunn vägg som det står olika vätskor på var sida om - men man sär skriver inte koncentrationsgradient

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zlim_zune:

jo för samma kylnings nivå=)

annars behöver man ju inte de, de var lite överdrivet:P

drömde med om vattenkylning för några år sedan, sedan köpte jag det och är väldigt nöjd..

Jo det är klart Jag är ju BTW 14år så blir nog vänta till min födelse dag nästa år för att ha råd

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Kylare

En sån kylare kan man bygga själv om man är lite händig