Permalänk

Proteinpulver?

Har kommit över Dalblads 3-in-1 (Three In One - Gymgrossisten : Kosttillskott Protein Hälsokost Whey-80 Gainer Pro Träning Kreatin hittar du hos Gymgrossisten™) och dessutom fått kreatin från samma tillverkar donerat till mig (Kreatin Monohydrate (Creapure) - Gymgrossisten : Kosttillskott Protein Hälsokost Whey-80 Gainer Pro Träning Kreatin hittar du hos Gymgrossisten™).

Som ovan brukare av "beef cake"-produkter undrar jag om det är lämpligt att börja dagen med en mix av protein och kreatin samt ta samma blandning efter träning. Hur påverkar det resultatet, då det står angivet på produkten att det ska tas två ggr per dag, vilket jag aldrig kommer att hinna med/komma ihåg.

Bör jag inte också äta någon form av kolhydrat direkt efter träning? Banan?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Avstängd

Det låter väl vettigt. Men ska du inte ha några kolhydrater?

Permalänk
Medlem

jag brukar ta frysta jordgubbar+whey+mjölk ocxh köra med mixerstav, blir som en milkshake så får man lite kolhydrater ifrån jordgubbarna:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PenPusher:

Som ovan brukare av "beef cake"-produkter undrar jag om det är lämpligt att börja dagen med en mix av protein och kreatin samt ta samma blandning efter träning. Hur påverkar det resultatet, då det står angivet på produkten att det ska tas två ggr per dag, vilket jag aldrig kommer att hinna med/komma ihåg.

Ta det när du behöver. Är bara vanligt protein från vassle. Äter du lite protein under dagen så kan det ju vara schysst och ta lite mer. Kom ihåg att äta (protein) efter träningen bara, är då det ger bäst "effekt".

Kreatinet har jag för mig kan tas närsom, 5 gram om dagen.

Skrivet av PenPusher:

Bör jag inte också äta någon form av kolhydrat direkt efter träning? Banan?

Vad tränar du? För en vanlig hobbybyggare behöver man oftast inte ta kolhydrater efter passet sålänge man äter normalt i övrigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Vissa säger att man bör ha en bra aminosyrebalans i blodet när man tränar. Har hört att man kan ha det hela dagen om man intar en rik mängd bra protein i början av dagen.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Avstängd

Det viktiga är att man tillsätter protein/aminosyror efter träningen. Då blir muskeluppbyggnaden som störst och uppbyggnaden kommer vara större än nedbrytningen. Annars är det bara å käka protein närsom, om det görs morgon eller kväll spelar mindre roll.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att ta protein drickan som frukost, lunch och efter träning.

Innan träning tar du eaa.
Sen kan du ta eaa de dagar du vilar också.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk

proteinpulver behöver du endast om du inte får i dej tillräckligt från kosten din.
vill du ha något bra efter och före träningen så ska du satsa på EAA samt dextro eller malto kolhydrater(efter träningen).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

proteinpulver behöver du endast om du inte får i dej tillräckligt från kosten din.
vill du ha något bra efter och före träningen så ska du satsa på EAA samt dextro eller malto kolhydrater(efter träningen).

sen så kan man ju även ta i betänkade att om man väger mycket behöver man ha mer protein, vilket innebär mera mat= mera kcal in, då mat inte innehåler bara proteiner utan även kolhydrater och fetter, vilket gör protein drinkar till ett bra komplement om man vill minska i vikt imo

rätta mej om jag har fel:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

beror ju helt på hur man komponerar sina måltider.
dom som är noga och seriös med sin kost,kör ju med mycket protein i sina mål,kolhydrater och fett kompleterar man bara med.
och bara för att man väger mycket så betyder det nödvändigtvis inte att man behöver mycket protein,fett är inte på något som helst sätt beroende utav protein,så väger man,låt säga 130,det mesta fett,så behöver man deffinitivt inte mycket protein.
men skulle man vara en utav dom lyckliga som väger 130,mestadels muskler,ja då behöver man protein...mycket.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

väger man 130 i muskler då skulle det vara intressant med ett pisseprov på den personen:p

vad tycker ni om långsamma proteiner osv? så som egg protein och casein? dvs att tag sånt innan läggdags, någon här som är så seriös?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av flancen:

väger man 130 i muskler då skulle det vara intressant med ett pisseprov på den personen:p

vad tycker ni om långsamma proteiner osv? så som egg protein och casein? dvs att tag sånt innan läggdags, någon här som är så seriös?:)

130 hård,ja,då skulle nog ett pissprov vara intressant,men 130,mestadels muskler och en del fett,det är helt möjligt,jag är snart där och jag är 100% ren;).

jag kör med kasein,tar det enbart innan läggdags(då man helst inte vill osa upp hela huset med mat lagning sent på kvällen/natten) samt kompleterande till mitt dagliga protein intag om det nu skulle vara så att jag inte lyckas täcka dom gram proteiner som jag behöver per dag i mat väg.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

130 hård,ja,då skulle nog ett pissprov vara intressant,men 130,mestadels muskler och en del fett,det är helt möjligt,jag är snart där och jag är 100% ren;).

jag kör med kasein,tar det enbart innan läggdags(då man helst inte vill osa upp hela huset med mat lagning sent på kvällen/natten) samt kompleterande till mitt dagliga protein intag om det nu skulle vara så att jag inte lyckas täcka dom gram proteiner som jag behöver per dag i mat väg.

ah ok, vad tycker du om 3phase protein då? finns på www.self.nu en på gymmet där jag tränar som säljer det, billigare i 4kgs pack än att köpa kasein i 1kgs packet, men vad köper du någon stans?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av flancen:

ah ok, vad tycker du om 3phase protein då? finns på www.self.nu en på gymmet där jag tränar som säljer det, billigare i 4kgs pack än att köpa kasein i 1kgs packet, men vad köper du någon stans?:)

protein som protein.
det som avgör är smaken,priset och om man ska vara väldigt petig,blandningen.
men proteinet du länkade till varj ju helt ok i mina ögon iaf,så slå till på det,det tycker jag garanterat,priset var ju ok.
köper från marclin,gymvaruhuset och ibland även kolozzeum.
stabila sidor med brett sortiment utav dom bättre produkterna till humana priser.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

protein som protein.
det som avgör är smaken,priset och om man ska vara väldigt petig,blandningen.
men proteinet du länkade till varj ju helt ok i mina ögon iaf,så slå till på det,det tycker jag garanterat,priset var ju ok.
köper från marclin,gymvaruhuset och ibland även kolozzeum.
stabila sidor med brett sortiment utav dom bättre produkterna till humana priser.

får bli att be han beställa in en 4kg burk då, 800 kr kan det ju vara värt, iaf när man inte tar det lika ofta som wheyet:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

43g protein per 100g pulver? Glutamin? Vad är det för skitpulver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

43g protein per 100g pulver? Glutamin? Vad är det för skitpulver?

43g per portion är det, 86g per 100g:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av flancen:

får bli att be han beställa in en 4kg burk då, 800 kr kan det ju vara värt, iaf när man inte tar det lika ofta som wheyet:p

Nej, det är det verkligen inte värt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

43g per portion är det, 86g per 100g:)

Citat:

Per 100 gr
Storlek: 1 kg, 4 kg
Kalorier: 179 kcal
Protein: 43 gr
Kolhydrater: 1,2 gr (laktos)
Fett: 0,2 gr
Smak: Bananchoklad, Choklad, Jordgubb, Vanilj

Har jag missat nått? Blir dyra proteiner.

Edit: Kan jämföra med det pulvret jag köper för tillfället. WHEY FX® 3-pack (f d Pro Fx) - STORPACK - Gymvaruhuset

Citat:

NÄRINGSVÄRDE / 30 gram*
Protein 23.8 - 24.0
varav EAA (50%) 11,9
Kolhydrater 1.4
Fett 2.0 - 2.1
Fukt 1.1
Mineraler 1.0
Energi (KCAL) 115
Små variationer förekommer mellan smakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Har jag missat nått? Blir dyra proteiner.

Edit: Kan jämföra med det pulvret jag köper för tillfället. WHEY FX® 3-pack (f d Pro Fx) - STORPACK - Gymvaruhuset

Svenskt Kosttillskott - Kosttillskott, protein & gainer från twinlab mfl

läs i höger spalten av näringsinnehållet:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Ett annat proteinpulver?