Permalänk
Medlem

Felkod 0x8007045d

Tja, håller just nu gå bananas här hemma pga min microsoft.

med mitt msdn konto fick jag hem windows 7 professional i .iso-formatsom jag senare extraherade, lade till en bootfil och brände med hjälp av ultraiso. start installationen men när den skulle börja expandera filer så fastnar den på 0% tills jag får felkod 0x8007045d som betyder nått i stil med "hej jag är microsoft och jag har inga filer att läsa". Läste lite nu och verkar som att olika disk läsare ogillar microsoft och dess filer. finns någon lösning tro? Har inget usb minne som har kapacitet att bära och ingen utav mina vänner heller.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer om du låter bli att packa om iso-filen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du ska helst inte röra isofilen utan bränna den direkt till dvd eller kopiera till usb mha verktyg..

Varför skulle du packa om den? Låter bara onödigt.

Permalänk
Medlem

testade bränna endast iso filen men då fungerade ej skivan att boota med, dock hade jag ingen boot fil då.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skivan är startbar från början. Det enda du ska göra är att först kontrollera så den är i bra skick (mha sha-1 siffrornar postade i min guide) och sen bränna till dvd på låg hastighet.

Permalänk
Medlem

Vilken utav din guider?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Kör ImgBurn. Mycket enklare.

Klicka på "Write image file to disc" samt ändra "Write Speed" till 4x och bränn. Man ska låta ISOn som den ska vara då den är redan körbar med CDn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den om hur man installerar windows 7 såklart http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

I Andra posten finns det en FAQ och en lista med sha-1 för svenska versioner, finns länk till msdn där du har alla andra..

Permalänk
Medlem

Håller nu på följa din guide steg för steg. Får se vilken utdelning det ger.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd

TS gjorde fel när du brände skivan. Som Elgot säger ska man inte röra .ISO alls. Och ditt problem har inget med microsoft att göra!

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

kolla denna http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...
Sen är det samma som att skapa ett botbart usb minne fast ist för usb använder du dvd skiva ;D
eller om du har ett usb på 4 gb funkar det bättre

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Wohaa, tänkte precis skriva ett argt mail till MS där jag tänkte gnälla på dom för hur man än installerade W7 så vägrade filerna expanderas. så tittade jag på skärmen med en suck och så stod det 3%! yippie! tackar tcntad för hjälpen samt en bra idiotsäker guide.

Redzo: jag hade gjort på "rätt" sätt från början. då fick jag dock felmeddelande bootmgr missing.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av scoorch:

Wohaa, tänkte precis skriva ett argt mail till MS där jag tänkte gnälla på dom för hur man än installerade W7 så vägrade filerna expanderas. så tittade jag på skärmen med en suck och så stod det 3%! yippie! tackar tcntad för hjälpen samt en bra idiotsäker guide.

Redzo: jag hade gjort på "rätt" sätt från början. då fick jag dock felmeddelande bootmgr missing.

Hehe var så lite

Angt bootmgr missing: Kan bero på om du brände isofilen på högre hastighet än 4x. För att minska felbränningar är det lägre hastigheter som gäller.

Permalänk
Medlem

Brände först i x8. Allt detta började efter jag på något sätt fått en Dual boot med två 7 ett Ultimate och ett Professional där Pro var beroende utav Ultimate för att kunna boota. så körde killdisk utan den vetskapen på ultimate, efter detta var jag ägd.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

What the f?.

Inget os är beroende av nåt annat för att starta överhuvudtaget, speciellt inte från installation. Har man dock dualboot kan man ha råkat fackat upp bootloadern.

Permalänk
Medlem

Konstiga var jag lyckades installera Pro från ultimate med setup.exe. sen när jag formaterade ultimate disken så hade den ingen boot-fil till Pro

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av tcntad:

What the f?.

Inget os är beroende av nåt annat för att starta överhuvudtaget, speciellt inte från installation. Har man dock dualboot kan man ha råkat fackat upp bootloadern.

Det kan enbart vara en partition per disk som är "active", dvs bootbar. Därmed måste alla bootfiler ligga på samma partition. Om man då tar bort den enda aktiva partitionen med bootfiler kommer man ju inte att ha något kvar och får "bootmgr missing". Det man då får göra är att sätta partionen som aktiv via diskpart och sen köra en

C:\windows\system32\bcdboot C:\windows

så bör det funka.

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KurreKula:

Det kan enbart vara en partition per disk som är "active", dvs bootbar. Därmed måste alla bootfiler ligga på samma partition. Om man då tar bort den enda aktiva partitionen med bootfiler kommer man ju inte att ha något kvar och får "bootmgr missing". Det man då får göra är att sätta partionen som aktiv via diskpart och sen köra en

C:\windows\system32\bcdboot C:\windows

så bör det funka.

Jasså KurreKula kommer å glänser :p..

Det är sant ja. Dock aldrig upplevt det antar jag hehe.