Permalänk
Medlem

Köpa vitvaror från tretti

Tänkte byta ut min tvättmaskin i lägenheten mot en kombi tvätt/torkmaskin. Men så är utbudet så lite tycker jag hos de stora återförsäljarna. Men så hittade jag Vitvaror och hushållsapparater på nätet - tretti.se

Är det någon som har erfarenhet från detta företag?
Tänker mest på saker som kundhantering vid ev. reklamation eller frakthantering. Maskinen kostar ju ändå nästan 8k som jag ska köpa och då vill man inte ha något strul.

Har googlat lite och folk verkar nöjda samt att de är certifierade av Trygg e-handel och har överkomliga priser.

Permalänk
Medlem

Hej!

Vi har köpt Frysbox, Tvättmaskin och ev Diskmaskin om jag kommer ihåg rätt.
Frakten har funkat hur bra som helst. Bor en bit ut på landet/skogen och varorna kommer med lastbil ända till ytterdörren. Ett stort plus.

Alla saker vi har köpt funkar än fast de är ca 5 år gamla. Vi har ej behövt göra någon reklamation så jag vet inte hur det funkar.

Jag kan rekommendera dem, kommer nog att köpa fler saker där ifrån i framtiden.
Hoppas att det ger lite mer info till ditt beslut.

//Nisse

Permalänk
Proffsmoddare

Jag köpte ny spis därifrån för 2 månader sen och jag är fett nöjd. Bra priser och snabb frakt ända hem till dörren.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hedersmedlem

Har bara goda erfarenheter från tretti.se

Har ännu inte behövt reklamera något till butiken, så den biten vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Detta låter ju finfint

Tur att man har SweC som backup i alla väder

Permalänk
Medlem

Har köpt mindre saker där som dammsugare och strykjärn. Det har fungerat jättebra.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Brorsan köpte en stor köksfläkt där för nära 10 000kr, funkade hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Tretti är en bra sida som många använder. inget att oroa dig för där!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en relativt dyr spis i mitten av Augusti. Den visade sig vara restad (naturligtvis efter de dragit pengarna från kontot). Som ersättningsvara skickade den "motsvarande produkt" vilket visade sig vara en i rostfritt, vilket var lite underligt eftersom jag beställde en vit.

De lyckades stoppa den leveransen innan den levererades men i början på förra veckan levererade de den korrekta utbytesspisen, och mycket riktigt var den vit vid leverans. Dock hade de inte nämnt något om att ersättningsprodukten saknade ett av spisreglagen, hade en spräckt glaskeramikhäll och en stor buckla i sidan. Allt detta uppdagades dessutom först när plasten skars bort från kollit.

Status nu är att de skall skicka ny spis (en vit förhoppningsvis) samt plocka upp den defekta enheten i början på denna vecka.

Jag återkommer när ärendet är avslutat.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfin:

Köpte en relativt dyr spis i mitten av Augusti. Den visade sig vara restad (naturligtvis efter de dragit pengarna från kontot). Som ersättningsvara skickade den "motsvarande produkt" vilket visade sig vara en i rostfritt, vilket var lite underligt eftersom jag beställde en vit.

De lyckades stoppa den leveransen innan den levererades men i början på förra veckan levererade de den korrekta utbytesspisen, och mycket riktigt var den vit vid leverans. Dock hade de inte nämnt något om att ersättningsprodukten saknade ett av spisreglagen, hade en spräckt glaskeramikhäll och en stor buckla i sidan. Allt detta uppdagades dessutom först när plasten skars bort från kollit.

Status nu är att de skall skicka ny spis (en vit förhoppningsvis) samt plocka upp den defekta enheten i början på denna vecka.

Jag återkommer när ärendet är avslutat.

De packar ju inte upp grejjerna utan den har ju garanterat blivit skadad nånstans på vägen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ja tretti.se verkar vara väldigt trovärdigt så nu är den på väg: Köp WD8704EJA - Tvätt- och torkmaskin från Samsung - tretti.se

Permalänk
Medlem

Tretti äger

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ställer mig i hallelujakören!
Köpte en kyl/frys där ifrån och det gick som på räls, utlämningssnubben hjälpte till och med till att få upp kyl/frysen till min dåvarande lägenhet.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alfin:

Köpte en relativt dyr spis i mitten av Augusti. Den visade sig vara restad (naturligtvis efter de dragit pengarna från kontot). Som ersättningsvara skickade den "motsvarande produkt" vilket visade sig vara en i rostfritt, vilket var lite underligt eftersom jag beställde en vit.

De lyckades stoppa den leveransen innan den levererades men i början på förra veckan levererade de den korrekta utbytesspisen, och mycket riktigt var den vit vid leverans. Dock hade de inte nämnt något om att ersättningsprodukten saknade ett av spisreglagen, hade en spräckt glaskeramikhäll och en stor buckla i sidan. Allt detta uppdagades dessutom först när plasten skars bort från kollit.

Status nu är att de skall skicka ny spis (en vit förhoppningsvis) samt plocka upp den defekta enheten i början på denna vecka.

Jag återkommer när ärendet är avslutat.

Här kommer en uppdatering.

Igår levererades spis nummer, ungefär en månad efter beställning (skön definition på 2-7 dagars leveranstid). Till skillnad från första spisen som var inslagen i genomskinlig tjock plast var den andra spisen pimpad med Tretti.se-tejp, snyggt!

Problemet var bara att tejpningen hade ett annat syfte än att förbättra förpackningens estetiken, nämligen att hålla ihop den trasiga plasten. Det verkar som om någon herre (eller dam) hos Tretti.se på något vänster lyckats slita upp originalförpackningen, och i samma veva böja till plåten bak på spisen och tillverka en buckla (extrautrustning?).

Spis nummer två nu felanmäld, tredje gången gillt?

(Bild på uppsprätt förpackning innan påskrift av fraktsedeln. Chauffören ställde sig frågande till den vakcra tejpen så han bad oss sprätta upp plasten innan han åkte. Bucklan och den böjda plåten är värre i verkligheten än på bild, faktum är att trots att beställd spis (enligt specifikation) och hål i köket har samma bredd så får inte spisen plats, praktiskt!)

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Usch vad drygt. En vacker dag kommer man väl själv stå där med skägget i brevlådan och förbanna sig själv, för att man försökte spara några hundralappar genom att köpa från nätet. Fixar man det lokalt kan ju givetvis bekymmer också uppstå, men service och hantering går garanterat snabbare.

Permalänk

Jag har bra erfarenhet av dem, men enbart beställt en gräsklippare eller dammsugare därifrån.