Bilder på färdiga Asus Crosshair IV Extreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Nja, mitt (och mitt förra) har problem med AHCI (ist. för 25sek boot, 90sek boot) samt om man överklockar så kan man inte stänga av datorn om man trycker på "Stäng av", maskinen startar om istället...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

hoppas på en Un boxin och test video på denna i framtiden

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av skogsvilden:

Men varför i hel*ete har de satt en molex med 90-graders vinkel på den kanten!?! Den kan man ju inte ha en kabel i om man har ett Silverstone Raven 1 chassi... Får väl bli den "vanliga" Crosshair IV vid en uppgradering då.

Edit: vad är det för underlig fläktlösning som används på kylflänsarna, ser en kontakt med en fläktkabel ansluten men ingen fläkt?

Molex-kontakterna kring 16x-portarna är enbart komplement ifall man vill köra extrem överklockning eller 4 high-end grafikkort, de behövs ej i vanliga dygnetruntmaskiner. Fläkten sitter integrerad i kylprofilen och snurrar med mycket blygsama rpm. Anledningen till detta är att det blir allt vanligare med CPU-kylare som inte flyttar luft ned mot moderkortet och även om det är lite, så genererar HydraLogix 200 lite extra värme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Molex-kontakterna kring 16x-portarna är enbart komplement ifall man köra extrem överklockning eller 4 high-end grafikkort, de behövs ej i vanliga dygnetruntmaskiner. Fläkten sitter integrerad i kylprofilen och snurrar med mycket blygsama rpm. Anledningen til detta är att det blir allt vanligare med CPU-kylare som inte flyttar luft ned mot moderkortet och även om det är lite, så genererar HydraLogix 200 lite extra värme.

O! Många tack.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikatataku:

En am3 bräda som stödjer sli, mums:)

Står inget om SLI, men du kan kombinera både AMD och nVidia

Citat:

Hydralogix 200 (tidigare Hydra 200) som gör det möjligt att kombinera grafikkort från både AMD och Nvidia i något som kan liknas vid Crossfire/SLI

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Skrivet av kinc:

Molex-kontakterna kring 16x-portarna är enbart komplement ifall man köra extrem överklockning eller 4 high-end grafikkort, de behövs ej i vanliga dygnetruntmaskiner. Fläkten sitter integrerad i kylprofilen och snurrar med mycket blygsama rpm. Anledningen til detta är att det blir allt vanligare med CPU-kylare som inte flyttar luft ned mot moderkortet och även om det är lite, så genererar HydraLogix 200 lite extra värme.

Alltid undrat över molex på mobo, tack för infon

Permalänk
Medlem

Yes! Har väntat på ett kort som stödjer Hexa core samt SLI ! Hoppas bara att priset inte ligger mycket högre än 2-2,300 kr :/ Blir nog ett köp endå dock xD

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

då kanske detta blir en uppgradering till mitt moderkort

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Avstängd

det vete fan. jag skal
1 - uppgradera till 2 st snabba SSD diskar(inga slöa intel x25) när priserna blir vettiga
2 - uppgradera moderkortet när am3+(eller vad det hetar kommer)
3 - sedan kommer uppgradering av grafik på fråga

sen kanske jag skall köpa nåt så att jag kan se på tv via datorn(får i så fall undanhålla det från den där gestapo kontrollen eller komma undan lagligt)

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite oklart om det är samma Hydra-krets i den här som t.ex. sitter i MSI Big Bang Fuzion. Att kretsen nu heter Hydralogix, betyder det något? Uppdaterad?

Som jag förstått det på MSI Big Bang Fuzion är att Hydra chippet inte är någon höjdare och orsakar en mängd problem. T.ex. verkade det enligt en review omöjligt att få igång DX11, sant eller falskt? I samma test provar man med 2st 4890 i crossfire vs hydra. CrossFire vann (17100 vs 17400 i Vantage).

Det testet är dock från 7 Januari i år så mycket kanske hänt sedan dess?

Här är test jag snackar om: MSI Big bang Fuzion (Lucid Hydra) review

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

få månader? Det är väl någon gång under nästa halvår, vilket borde betyda maj/juni... Det är nog inte kompatibelt med bulldozer mer än något annat kort, eftersom det blir ny sockel.

Nja så lång tid var det inte. Artiklar har sagt allt ifrån i början på 2011.

Även om det är senare så talar vi om ett kort som kommer ha en förväntad livslängd på ca 6 månader innan det är old school vilket jag försöker poängtera är särskilt lågt just i detta fall.

Jag är glad att AMD får mera lyxkort men då ska dem hellre komma tidigare eller ha support för kommande cpu'er. Vet inte om det har framkommit att AM3+ blir bulldozer och om det handlar om någon bakåtkompatibilitet. Det har hänt förut iaf.

I stora Bulldozer-artikeln på sweclockers så fanns också AM3 utskrivet på flera ställen i AMD's egna pressbilder. Ingen garanti men men, en ledtråd kanske.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970