Cooler Master lanserar HAF 912 och HAF 912 Plus

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar HAF 912 och HAF 912 Plus

Välkända Cooler Master breddar HAF-serien av datorchassin med två nya modeller, 912 och 912 Plus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nästan lika fult som Antecs fleet serie...urk.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Och skillnaden mellan vanliga och plus är?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Fult, mycket krims utanpå eller vad man ska säga, vill ha slätt och fint själv.

Roligt med ett AMD/ATI Kort i reklamen? Lite extra reklam för AMD/ATi i samband med Cooler Master

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

3 hål baktill för dragning av slangar? Brukar ju vara 2, alternativt 2 för slangar och en för USB 3.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Känns som en onödig produkt, men såna finns det ju gott om

Permalänk
Medlem

Hade kunnat rädda det genom att måla insidan också. Typ Orange! Vore fett nice

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Och skillnaden mellan vanliga och plus är?

Skrivet av nyhet:

Plus-modellen har även en anslutning för eSATA.

Dock så kan det ju vara mera, känns ju lite snålt om det skulle vara den enda skillnaden

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

är lådorna lika stora "Lådorna mäter 230 x 480 x 480 respektive 230 x 480 x 480 millimeter" de är bara små saker som skiljer typ e-sata etc?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

är lådorna lika stora "Lådorna mäter 230 x 480 x 480 respektive 230 x 480 x 480 millimeter" de är bara små saker som skiljer typ e-sata etc?

Tror det stod att plus-modellen var 496 på ena hållet....

Förövrigt, kanske vore nåt till CAD-stationerna på jobbet.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Danielkm:

Så insidan är svart på plus modellen ? trevligt lite sådär att SweC var var seg på detta, men men

Permalänk
Avstängd

Fy satan vad fult. Vad hände med rena, klassiska linjer ? Varför ska alla "gamer" lådor idag se ut som en ammunitionslåda från första världskriget ?
Får man cred i fjortisvärlden om lådan har 60 fläktar och så många hål man kan få plats med ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Fy satan vad fult. Vad hände med rena, klassiska linjer ? Varför ska alla "gamer" lådor idag se ut som en ammunitionslåda från första världskriget ?
Får man cred i fjortisvärlden om lådan har 60 fläktar och så många hål man kan få plats med ?

Nu tycker jag att du är lite grinig.
Det är faktiskt bra lådor, och vill du har en låda med sk rena linjer, köp ett Define-chassie från Fractal design.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Fy satan vad fult. Vad hände med rena, klassiska linjer ? Varför ska alla "gamer" lådor idag se ut som en ammunitionslåda från första världskriget ?
Får man cred i fjortisvärlden om lådan har 60 fläktar och så många hål man kan få plats med ?

Har alltid ogilat och faktiskt bashat HAF ganska rejält förut, men efter att ha skaffat ett HAF X så måste jag be alla HAF älskare om ursäkt och du min kära herre har all rätt i världen till en åsikt men Corsair och fractial design finns ju faktiskt

Permalänk
Medlem

För mycket flimsflams för min smak. 700D passar mig hur bra som helst.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tosseboll:

Nu tycker jag att du är lite grinig.
Det är faktiskt bra lådor, och vill du har en låda med sk rena linjer, köp ett Define-chassie från Fractal design.

så man är grinig om man har en åsikt ?

Define har sjusta linjer men är otroligt dåligt bygge rent kvalitetsmässigt. Lian Li och Corsair är lite väl dyra så nej, rena linjer samt bra kylning (inga förbaskade mesh i fronten tack) är svårt att hitta till en vettig pris.

Tillverkare verkar vända sig bara till folk som gillar blinkande ljus i alla färger samt massor med fläktar helst utan några dammfilter alls. Om det finns en dammfilter så lägger dom den på framsidan bara som om dammet kommer inte in genom 1 miljard andra hål som finns på lådan. Det är likadant på den här lådan och det är ju löjligt, varför ha dammfilter överhuvudtaget om man inte ska göra det rätt ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har alltid ogilat och faktiskt bashat HAF ganska rejält förut, men efter att ha skaffat ett HAF X så måste jag be alla HAF älskare om ursäkt och du min kära herre har all rätt i världen till en åsikt men Corsair och fractial design finns ju faktiskt

cooler master atc då?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

fysatan.

Permalänk
Medlem

Vad kan man säga, jag hatar HAF med glädje har aldrig sett något vettigt med dom.

Men denna ska få lite beröm då den är riktigt billig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

så man är grinig om man har en åsikt ?

Define har sjusta linjer men är otroligt dåligt bygge rent kvalitetsmässigt. Lian Li och Corsair är lite väl dyra så nej, rena linjer samt bra kylning (inga förbaskade mesh i fronten tack) är svårt att hitta till en vettig pris.

Tillverkare verkar vända sig bara till folk som gillar blinkande ljus i alla färger samt massor med fläktar helst utan några dammfilter alls. Om det finns en dammfilter så lägger dom den på framsidan bara som om dammet kommer inte in genom 1 miljard andra hål som finns på lådan. Det är likadant på den här lådan och det är ju löjligt, varför ha dammfilter överhuvudtaget om man inte ska göra det rätt ?

Nä, inte för att man har en åsikt, men det lät lite väl tilltaget uttrycksmässigt bara.

Just tack vare fläktarna så samlas det faktiskt inte speciellt mycket damm i lådan, iaf inte i min.
Hela grejen med haf är ju hög luftgenomströmning.

Om det nu är så svårt att hitta en bra låda, som är precis som du vill ha den, varför inte bygga en själv?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av KnaSLjUd:

cooler master atc då?

ATCS 840 ? har inte, har ingen uppfattning om annat än att dem var dumma nog att göra den svarta, svart utvändigt och enormt blank på bak- och insidan. Men borttagbar moderkortsplåt med kullagerskenor är ju inte fyskam

Permalänk
Entusiast

Inga snygga saker i min mening, men dem skulle nog passa i NATO-grönt.
BS381C (European colour standard) number 285

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

kommer man få plats med en dual-rad i toppen av chassiet med 2st fläktar, och en 120mm rad i rear exaust???