Intervju med Marcus "Kinc" Hultin på Asus

Permalänk
Melding Plague

Intervju med Marcus "Kinc" Hultin på Asus

Det börjar hetta till inför hösten och vinterns högsäsong med många stora lanseringar i sikte. Asus komponentansvarige Marcus "Kinc" Hultin berättar om framtidsplanerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Intressant intervju! Längtar till P67

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Längtar efter "AMD:s svar på Geforce GTX 460" Bra intervju!

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Crosshair IV Extreme luktar gott.

Permalänk

Kul att läsa

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

bara ja som tänkte på att han inte hade ström till grafikkortet? haha offtopic

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som väntar på AMD:s svar på 460, mig inkluderad - ska bli intressant!

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk

Trevlig intervju i sin helhet, men det som intresserar mig mest för stunden är ändå Rampage III Formula. Ett närmare datum på när detta kommer att finnas i butik vore trevligt då jag ska köpa nytt framöver.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Hedersmedlem

Oo insider information
Men jag tror han vet mer än han säger

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

– AMD har utan tvekan vunnit mark med Evergreen och har globalt över 50 procent av grafikkortsmarknaden.

Vad det bara jag som hajade till lite där? Leder inte Intel med hästlängder förtfarande? Eller menar han av spelgrafik, kanske?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av andelf:

Vad det bara jag som hajade till lite där? Leder inte Intel med hästlängder förtfarande? Eller menar han av spelgrafik, kanske?

Separata grafikkort givetvis.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av andelf:

Vad det bara jag som hajade till lite där? Leder inte Intel med hästlängder förtfarande? Eller menar han av spelgrafik, kanske?

Förmodligen grafikkortsmarknaden och inte grafikkretsmarknaden, imo skilda marknader.

Permalänk
Skrivet av andelf:

Vad det bara jag som hajade till lite där? Leder inte Intel med hästlängder förtfarande? Eller menar han av spelgrafik, kanske?

Skrivet av Andreas D:

Separata grafikkort givetvis.

Finns det icke separata grafikkort? Kretsar ja, kort, nej...

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Avstängd

Jordnära kille som håller en låg profil.... seriös och bra oc'er....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybson:

Verkar vara många som väntar på AMD:s svar på 460, mig inkluderad - ska bli intressant!

Typ 5830?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

southern islands är väll mer aktuellt än northern?

nice intervju !

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Typ 5830?

pris/prestand så vinner GTX 460 ganska stort tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

pris/prestand så vinner GTX 460 ganska stort tyvärr.

tyvärr? Varför "tyvärr"?

Intressant intervju.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Intressant intervju och jag får nog hålla med om att AMDs nya släpp lär bli höstens happening på hårdvarufronten. Man börjar nästan tycka det är lite tråkigt som konsument själv att man inte kommer att köpa något kort av den serien pga att man handlade 5000 men intressant är det ju ändå

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybson:

Verkar vara många som väntar på AMD:s svar på 460, mig inkluderad - ska bli intressant!

Dom har ett enkelt svar och det är att sänka priset på HD5850 med 20$. Det har man marginal till och är ett effektivt sätt att bromsa försäljningen av GTX 460.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Dom har ett enkelt svar och det är att sänka priset på HD5850 med 20$. Det har man marginal till och är ett effektivt sätt att bromsa försäljningen av GTX 460.

Är inte lanseringen av 6000-serien ganska nära, är inte säker men har för mig att jag har sett Q4 i år någonstans. Då handlar det kanske visserligen inte om mellansegmentet men det, om inte annat, borde väl innebära en prissänkning på hela 5000-serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goose7:

Är inte lanseringen av 6000-serien ganska nära, är inte säker men har för mig att jag har sett Q4 i år någonstans. Då handlar det kanske visserligen inte om mellansegmentet men det, om inte annat, borde väl innebära en prissänkning på hela 5000-serien?

Gamla serier fasas ut och prissänks inte, när ska folk lära sig? Möjligtvis kan det handla om någon utförsäljning likt GTX 465, men tillverkare brukar planera att sälja av sina lager innan nästa produkt släpp.

Sen är det mellansegmentet som kommer först i oktober och prestanda i November.

Permalänk
Medlem

Som Kompressor undrade tidigare, när kommer Rampage III Formula i affärer och vilket pris får den?

Permalänk
Medlem

Intressant intervju. Väntar också på AMDs svar på 460, blir nog inga problem att köpa prisvärt mellansegment kort i höst

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ärligt , är det bara jag här som haft för mig att southern skulle släppas före northern?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Devildoll:

ärligt , är det bara jag här som haft för mig att southern skulle släppas före northern?

Nej, jag också, och SweC ser det ut som http://www.sweclockers.com/nyhet/12519-amd-radeon-hd-6000-i-n...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Pontus94:

bara ja som tänkte på att han inte hade ström till grafikkortet? haha offtopic

Nej. Inte heller moderkortet har ström.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

hmm , en hint från kinc's håll kanske?

detta verkar ju stödja det i så fall

SemiAccurate :: What is AMD's Northern Islands?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |