Förfrågning om laptop liknande MSI GX660R

Permalänk
Medlem

Förfrågning om laptop liknande MSI GX660R

Tjena!
Det har blivit dags för mig att köpa en ny laptop och jag har kollat runt på diverse sidor m.m. och hittade bland annat denna skönhet (MSI GX660R) och blev totalt förälskad. Tråd om den finnes här (Dock är det MSI GX660 och inte MSI GX660R men tror att även den nämns).
Undrar om något råd skulle kunna ges, angående om det finns någon som är ungefär likadan (i form av grafikkort och processor m.m.) som den men som kostar precis eller under 10.000:- då min budget för tillfället inte tillåter mer.
Har, åter igen, kollat runt men inte hittat något som var speciellt tilldragande och jag kan inte direkt säga att jag är den vassaste när det gäller sådant, så vänder mig till er. Har bl.a. varit ute och kollar i diverse affärer med men det blev inte så mycket mer än det (och att söka på internet of course).
Det jag skall ha datorn till är då bara spelande och inget mer. Vikt och hur länge batteriet håller sig spelar inte lika stor roll (kommer näst intill alltid vara nära ett eluttag vad gäller batteriet).
Skall bl.a. spela Crysis och WoW, COD m.m. på ganska hög grafik så ser helst att den klarar av dessa helt om inte ganska lugnt. Möjligtvis inte högsta på Crysis vilket är förståeligt men de andra. Snabbhet och laggfri - Hög FPS. Storleken på hårddisken behöver inte vara fasligt stor då jag inte kommer ladda ner (eller liknande) så mycket på den.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

jag har en GX660R och den är HELT underbar.

Permalänk
Medlem

Du kommer i dagsläget inte hitta någon dator som kommer i närheten av MSI GX660 när det gäller pris/prestanda. Så köp den eller sänk dina krav. 660R är nog overkill för din del.

/Ash

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshtrayY:

Du kommer i dagsläget inte hitta någon dator som kommer i närheten av MSI GX660 när det gäller pris/prestanda. Så köp den eller sänk dina krav. 660R är nog overkill för din del.

/Ash

Mycket bra talat.