Permalänk
Medlem

Deviltech eller MSI gx660

Hej hej.

Jag sitter och väljer mellan två stycken olika bärbara datorer som jag ska använda för mestadels wowspelande och studier och har fastnat för två stycken olika datorer.
Antingen är det MSI gx660 eller en variant av deviltech 9700 dtx.

Hårdvaran verkar vara någorlunda liknande i dessa då man väljer en i5 processor och 5870 grafikkortet på deviltech. Deviltech kan vara något dyrare beroende på vad euron ligger i, men det tycks inte vara några väldigt stora skillnader mellan priserna ändå.
Jag är endast intresserad av 15tums skärm, så asus g73(?) är inte aktuella.

Vad jag undrar över är om någon har testat någon av dessa datorer ännu, framförallt i spel?
Det som oroar mig med MSI varianten är att föregångaren 640 verkar ha blivit väldigt varm vid hårt användande, samt att den är ful...och jag undrar om 660 även den kommer att bli väldigt varm. Uppgraderingen till 5870 bör väl göra den varmare om inte själva utformandet på datorn har ändrats något?
Angående deviltech så undrar jag om fläkten är väldigt högljudd som jag har läst om på vissa tester, vill inte störa allt för mycket om man skall sitta på en föreläsning, samt om batteritiden är så dålig som jag har hört.

Pro för deviltech imo är att den är snyggare och verkar ha bättre kylning.
PRo för MSI är att den är något billigare samt att man lättare kan få hjälp om något skulle krångla då man beställer från Sverige.

Dela gärna med er av era tankar och erfarenheter.

Mvh,

PJ

Permalänk
Medlem

@PJ

MSI Gx660 har ej släppts ännu, releasedatumet har skjutits upp flertalet gånger, dock tror jag att den är billigare per prestanda än vad DT's datorer är, har kollat rätt mycket på DT nämligen. Jag har dock sett en video om Gx660n på Youtube, där XOticPC visade upp den, och där visar de att de dels har vanlig kylning plus en turbokylningsfunktion. Turbokylningen låter utav bara helvete men kyler bra, dock säger de att den vanliga kylningen är mer än acceptabel t.o.m för gaming. Personligen rekommenderar jag att du gör vad jag gör; Vänta på Radeon 6000-serien och kolla prisutvecklingen. Hellre vänta en månad på ett grafikkort som är modernt ett år än köpa ett nu som är omodernt på några veckor. Dessutom fortsätter ju MSI skjuta upp releasedatumet på Gx660n, så när du väl fått tag på några recensioner och handutlåtanden om den, ja då har nog ATI (well, AMD) hunnit uppgradera sina GPU.

Permalänk
Medlem

Wolfam menar du att det kommer skeppas datorer med ati 6xxx om en månad? Det lär ju ta ett halvår innan vi kommer se en liknande setup som gx660 med ett 6-serie kort i.

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Avstängd

Jo vänta på 6000-serien skulle jag inte rekommendera. Då får man nog vänta länge.

Vad gäller supporten så är fördelen med MSI att du slipper skicka datorn till Tyskland. Nackdelen är att det är Infocare och Anovo som har hand om den svenska supporten.

Permalänk
Medlem

Jag har precis besällt en 660 från Indomo. Dom säger leverans v37 dvs nästa vecka! Får vi se om det stämmer.

Visa signatur

Intel i7 2700K Asus Sabretooth, 16gb Corsair Dominator, Asus GF 580 GTX