Corsair berättar om gaminglurarna HS1

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla på fler filmer men detta verkar vara den enda på youtube om den...

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

kanske man skulle slänga in en beställning på dessa ist för logitech g35

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att detta faller på rätt plats för dem mer okunninga, för ett tag sedan tänkte man själv redan "usb hörlurar coolt"
Precis som 5.1 hörlurar, sedan sweetspotten på priset också, jag tror att dem kommer att sälja bra! precis som färdig monterade GAMEEDITION stantionära på elgiganten.
Personligen har jag svårt att tro att det kan bli bättre än HD 555 & extern mic

Permalänk
Medlem

eftersom ni haft lurarna på redaktionen, så hoppas jag ni har en review på G..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt ok med USB eftersom man knappast kommer på tanken att man skulle lyssna på musik med detta eller nått annat headset, är ett område som inget headsetlur klarar av, dom låter för dåligt helt enkelt för musik, ok skulle vara musik i nått spel då

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Det finns en annan väldigt stor nackdel med USB-headset som många inte tänker på, och är tillgången på drivrutiner för andra operativsystem än Windows*.

usb headset = gaming, windows=gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdelk:

Det senare gäller dock bara windows...

Nja, i Windows 7 så kan man byta som man vill.

Permalänk

Är det bara jag som la märke till att Jonas pratar i microfonen och Dylan eller va han heter inte gör det haha

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Är det bara jag som la märke till att Jonas pratar i microfonen och Dylan eller va han heter inte gör det haha

Kolla lite noggrannare så ser du att Dyllan har en egen liten mick som sitter ungefär vid kragen på han. Antagligen så hade dom inte mer än en sådan mic. Annars antar jag att Jonas också haft en sån mygga eller vad det nu heter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Tycker det är helt ok med USB eftersom man knappast kommer på tanken att man skulle lyssna på musik med detta eller nått annat headset, är ett område som inget headsetlur klarar av, dom låter för dåligt helt enkelt för musik, ok skulle vara musik i nått spel då

Åhja mitt Roccat Kave 5.1 + creative x-fi sb platinum Fatal1ty så kan man allt lyssna på musik så det dundrar . Notera att jag lyssnar på elektronisk musik för det mesta. Hoppas bara att det är bra ljud i Corsair's lurar för spel i alla fall då jag antar att det är deras målgrupp. Var ju inte de snyggaste imo, men levererar dom bra ljud så kvittar ju utseendet.

Permalänk
Medlem

Kul med lite gäster på swec's videor
Sånt ser man gärna mer av fast det är ju inte så vanligt det vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är också lite nyfiken på varför denna aversion mot USB. Har inge erfarenhet eller kunskap på det specifika området, men SoudBlaster och Logitech har redan produkter för att styra sorrund-ljud.
USB är viserligen ett CPU-beroende protokoll och kanske är det vad man vänder sig emot?

Vill man använda ett annat ljudkort så behövs det (oftast) en 3.5mm-plugg.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Verkar som att dylan tagit med en lapp med de frågor han vill Jonas ska ställa.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av sinan:

usb headset = gaming, windows=gaming.

vänta nu, är usb headsets tills för gaming? nu måste jag ha missat nånting då jag aldrig haft ett par usb hörlurar

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Dom som klagar på USB har troligt vis inte testat. Har både haft SteelSeries 5H v2 USB (Går sönder lätt) Och nu har jag Gamecom Plantronics med ett Creative Sound Blaster X-Fi Go!. Kan rekommendera Creative Sound Blaster X-Fi Go! visualiserar surround rickigt coolt och gör en gaming känsla som aldrig för. Fast suger för musik låter rickigt konstigt. Creative Sound Blaster X-Fi Go! - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Externa Ljudkort

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Dom som klagar på USB har troligt vis inte testat. Har både haft SteelSeries 5H v2 USB (Går sönder lätt) Och nu har jag Gamecom Plantronics med ett Creative Sound Blaster X-Fi Go!. Kan rekommendera Creative Sound Blaster X-Fi Go! visualiserar surround rickigt coolt och gör en gaming känsla som aldrig för. Fast suger för musik låter rickigt konstigt. Creative Sound Blaster X-Fi Go! - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Externa Ljudkort

Ser ingen anledning att välja USB över 3.5mm plugg, men du kanske har lust att berätta om varför det är bättre?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Har man ett bra ljudkort så vill man använda det, då det nästan garanterat har bättre ljud. Sen har USB-headsets jag varit i närheten av brukat ändra på inställningar i vissa program om du kopplar ur och sen pluggar i dom igen, vilket kan vara ganska irriterande.
Ser ut att vara ett hyggligt headset för den pengen måste jag säga. Qpad's har jag varit intresserad av men plånboken har sagt emot (har använt mig av Beyerdynamic DT770 tidigare och det är det bästa headset jag någonsin använt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Ser ingen anledning att välja USB över 3.5mm plugg, men du kanske har lust att berätta om varför det är bättre?

Folk som kör på integrerade ljudkorten kan mycket väl tänka sig köra USB över 3.5mm för integrerade ljudkort är minst sagt sjukt dåliga men har man dock ett bra ljudkort så finns det nog ingen anledning att köra USB över 3.5mm som jag kan se.

Så om det är bättre beror helt på vad du har för resterande utrustning, USB vinner rätt lätt (iaf vad jag märkt) mot integrerade ljudkort men personligen är nog det enda fallet jag skulle föredra USB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är också lite nyfiken på varför denna aversion mot USB. Har inge erfarenhet eller kunskap på det specifika området, men SoudBlaster och Logitech har redan produkter för att styra sorrund-ljud.
USB är viserligen ett CPU-beroende protokoll och kanske är det vad man vänder sig emot?

Men då får du tänka på att de flesta spelar på sitt inbyggda ljudkort, vilket också använder CPUn som beräkningsenhet. De enda korten som inte gör det är de med egen processor och minne(bla, Creative Fatal1ty och X-Fi).

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Alright alright... hehe, lite nervös där men inte så farligt.

Corsair gör ju ofta bra saker så det är inte fel att se dem på en till marknad. Frågan är bara hur stora de håller på att bli och om de kan bibehålla kvalitet när de vidgar sig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Relik 📜

Den största anledningen Corsair själva framhäver när det gäller USB är att deras virtuella surround inte fungerar utan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Det som får mig att aldrig köpa USB är att jag aldrig prövat några USB lurar jag gillat, sen kanske jag prövat "fel" modeller. Sen en annan jobbig sat är om man tex lyssnar på något i hörlurarna, sen vill man koppla över till externa högtalare eller stereo som är kopplad till ljudkortet, så måste man starta om applikationen så att den kan byta ljudutgång tex.

Vet inte riktigt vilken version av W du kör men jag kör 7 och det finns inga sådana behov. Vill man växla allt är det bara att byta default output och den automatiskt flyttar över saker (brukar flytta mellan USB headset och USB högtalare samt ljudkort utgång). Inga problem.

Sedan är USB ljudkvalité bra nog för de flesta då de inte äger hörlurar som klarar av att dra nytta av bra ljudkort.

Ett problem är att mina senaste plantronics igenkänns av windows som högtalare och ljudet blir bass boostat så in i helvete (hjälper om man drar igång bass boost 0dB under settings, för då låter det ok igen).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Den största anledningen Corsair själva framhäver när det gäller USB är att deras virtuella surround inte fungerar utan.

Virtuell sorround... Det är tragiskt att folk fortfarande går på det hela. Du får bättre sorround genom att bara säga till spelet att du har hörlurar så att den anpassar ljudet till det (så man får rätt position på alla ljudkällor) än genom att fejka ngn sorts sorround där man smart nog först skickar ut 7.1 kanaler (ofta) och sedan mixar ner det igen till 2.0.

Enda där det kan vara bra att ha är filmer men om man använder en spelare som är bättre än WMP (så i princip alla) går det helt enkelt att mappa om kanaler i själva mjukvaran så att man får rätt ljud genom stereo hörlurar.

Permalänk
Medlem

bara jag som vill ha trådlösa lurar? helst med laddningsbara batterier, (inte vanliga aaa) är det så mycket sämre?

mina bröder har dom trådlösa wow headseten riktigt dyra, men bra ljud och riktigt bekväma.

har jämnt söner mina headsets med sladd. jag är för klantig

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

love the couch, where can i get one?

för några år sen hade jag problem med att det typ ekade i ventrilo med mitt inbyggda ljudkort, spelade ingen roll vad testade med fick inte bort ekot.

så jag testade med ett billigt usbljudkort (ca 200:-) och det funka bra. tyckte ljudet blev lite tydligare också, typ lättare att höra vad dom säger. den inbyggda surround funktionen däremot är inte mycket att hurra för.

Permalänk
Medlem

"Alright, alright.... Alright, alright!" *asg* Sorry Jonas inget illa menat, tyckte du var lite sådär lagom "charmigt nervös".

Ska bli intressant om Corsair levererar lurar av samma kvalité som deras andra produkter *klappar nöjt på sin burk som innehåller både minnen, nätagg och CPU kylning(H50) av Corsair*

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Corsair är säker = Cvalitet men varför virtuell surround? Roccat Kave har äkta vara (även om tre högtalarelement i varje kåpa blir lite tungt). Vill Corsair verkligen vara bäst bör de väl satsa på äkta suround istället för låtsas?

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Ser ingen anledning att välja USB över 3.5mm plugg, men du kanske har lust att berätta om varför det är bättre?

Jag har själv använt USB-headsets i massor av år nu. Det första skaffade jag utan att bry mig så mycket om det, tänkte det kunde vara kul att prova. Visste inte vad det var för speciellt med det. Nu skaffar jag dock medvetet bara USB-headsets. Den största anledningen är att jag gillar att slölyssna på musik i högtalare bättre än headsets, men att jag samtidigt vill höra spelet tydligt i headsetet. Detta kräver två ljudkort. Visst, man kan alltid skaffa två vanliga och köra på så men jag är för lat för det.

Problemet nu är att Spotify i deras oändliga visdom har tagit bort stödet att välja vilken ljudenhet som ska användas för att lyssna på musiken, så nu står högtalarna oanvända...

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig intervju!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Ser ingen anledning att välja USB över 3.5mm plugg, men du kanske har lust att berätta om varför det är bättre?

Kan förklara lite snabbt. Just 5H är det inget speciellt med USB, Dom har inga funktioner som gör att det blir bättre ljud en 3,5 plugg. Men Creative Sound Blaster X-Fi Go har en visualisering som
dom kallar X-Fi CMSS-3D. Det gör helt enkelt ett "fake" surround. Men nackdelen med detta är om man inte stänger av det så försöker programmet göra musik i surround också och det låter inget vidare Sen har också USB ljudkortet en sak som heter X-Fi Crystalizer som nästan alla Creatives ljudkort har. Det är så att alla ljud blir klarare och mer behagliga.

Sen har den automatisk EAX som gör vissa effekter i spel. Tex nyss spela jag Mafia 2 och när man åker i under en tunnel med en bil så ekar det lite. Sen om man ställer in Dolby ljud i spel så visualiserar sen efter just hur spelet vill att det ska låta.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g