Köpråd: Laptop i utlandet. USA eller Singapore?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Laptop i utlandet. USA eller Singapore?

Min far är just nu i USA/ New york och meddelade att laptops är ganska billiga där borta. Kollade lite fort och Asus 73j eller vad den heter kostar 11500kr där borta. Här kostar den 16-17 000.

Garanti får man ju inte men satans mycket billigare.

Men om 3 veckor ska han till Singapore. Där borta borde det vara ännu billigare?

Slå till nu eller vänta? Samt någon som vet vad dom har för tangentbordslayout i Singapore?

Vet inte om jag placera denna tråd rätt men hoppas det vart rätt nu.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

singapore -> engelska

Man kan byta tangentpanelen men det svåra är att hitta den. I Kina kan man byta till de flesta språken typ franska tyska osv.. men svenska hade de inte dock(det stället jag var på). Säkrare att köpa i USA då det finns stora risker att hela eller delar av laptopen är fejk i Asien. Men Singapore och Hongkong ska vara bra ställen.

Permalänk
Medlem

USA är nog faktiskt billigare, speciellt med tanke på valutakursen. Singapore är generellt ganska dyrt.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

vissa tillverkare har global warranty. då spelar det ingen roll var i värdlen du köper, du kan alltid andvända din garranti,

((tror att asus har sådan o dess garanti ärenden går till uppsala någonstans) kan vara värt att kolla upp)