Gaming Laptop... är det bra och säkert?

Permalänk
Avstängd

Gaming Laptop... är det bra och säkert?

Hej

Jag gör om den här tråden till en ny.

Är MSI GX660 bra? Jag vet inte exakta modellen med den har en Intel Core i7. Tror att det är MSI GX660-252NE. Eller finns det någon annan bra liknade (eller någon annan modell/tillverkare)? Med rabatt kostar den 12099kr och den är här i Sverige.

Men hur är det med kylningen på en sånhär? Klarar den t.ex. att köra avancerade spel 24/7?

M.v.h

Max

Permalänk
Medlem

Klart att det blir billigare... Hade jag varit dig skulle jag 1 kollat om man kan hitta någon annan som beställt på sånt vis och om det gick bra. 2 skaffat e-kort med begränsning för det exakta beloppet så att om det skulle vara oseriöst inte blir lurad på ytterliggare pengar.. Hur mycket billigare är det ?? Du har ingen som har en bekant som kan lyfta den via företag det är ju 25% off ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

köp 500 trisslotter istället större chans att du får en dator då. =P

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk

Alienware är inte ett bra köp. Kolla på MSIs GX modeller istället.

Permalänk
Avstängd

Okeej.

Men tror ni att det finns något annat ställe där det är lika billigt (fabrik köp)? Och det blir ca. $400-$750 + frakt + tull... vilken är mycket billigare än om man köper någon annanstans.

Om någon vet ett bättre och säkrare ställe där man kan köpa för ett billigt pris så säg till.

Om ni vet några andra bra gaming laptops så säg till.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag gjort om tråden... se vad jag har skrivit för att veta vad jag frågar.

Permalänk
Avstängd

Eller är det någon som är bättre? För 12099kr i Sverige (har fått rabatt)... då är det nog rätt bra? Men är det en Intel Core i7 i den här? Och hur är det med kylsystemet? Kan man t.ex. köra avancerade spel 24/7 utan att den blir överhettad?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är som sagt fult att bumpa.
*låst*