Permalänk
Medlem

Bärbar runt 2500-4000

Hej skulle behöva en bärbar dator till anteckningar och mindre krävande skolarbeten. För priset jag angett blir det antagligen en Notebook. Har hört runt med vänner och de flesta har Asus och verkar nöjda. Men hade uppskattat med tips från utomstående. Jag känner mig jävligt snål för tillfället pga att jag lagt 17k på en stationär.

De jag har ögonen på för tillfället är:

ASUS Eee PC 1008P

ASUS EEE PC 1005PX

ASUS EEE PC 1001PX

SAMSUNG N150

Är det några större skillnader prestandamässigt på Asus datorerna förutom batteritiden? (ex så verkar den skilja 3 timmar mellan 01 och 05:an enligt specsen) och det skulle väl vara värt några hundralappar antar jag.

Vad är folks inställning till att köpa demo datorer för en billigare peng, dåliga/bra erfarenheter?

Andra förslag vore också välkomna.

MvH Jocke

Permalänk
Medlem
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Skulle antingen tagit ovanstående, eller Asus EEE PC 1015PED som nyss släppts (går att får för 3661kr med sweclockers rabatt på misco).

Vilken av de beror på batteritiden och skärmstorleken du önskar. 1015PED har längst batteritid av alla EEE PC datorer som finns ute idag. Medans HP 625 har 5" större skärm men troligtvis ingen vidare laddning då jag inte hittat något om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffaro:

Skulle antingen tagit ovanstående, eller Asus EEE PC 1015PED som nyss släppts (går att får för 3661kr med sweclockers rabatt på misco).

Vilken av de beror på batteritiden och skärmstorleken du önskar. 1015PED har längst batteritid av alla EEE PC datorer som finns ute idag. Medans HP 625 har 5" större skärm men troligtvis ingen vidare laddning då jag inte hittat något om det.

Trodde 1015 skulle vara lika bra som sin storebror (1215) men den var ju betydligt sämre.

Då rekommenderar jag hellre 625. Finns att köpa hos Dustin för 3500kr om man är student.
4 timmar batteritid ligger den ungefär på förövrigt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023