Dell smyger ut fyra nya bildskärmar

Permalänk
Avstängd

Vad 'r skillnaden mellan TN och IPS?? är det bara färgerna så då är det ju sak samma....IPS är som hummer gott men onödigt...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

det var den jag tänkte på fast jag trodde de fortfarande låg i runt 10-15k, denna kostade 8200:- för mig, så det börjar likna något, hur gammal är denna modell? man vill ju inte köpa en allt för utgående modell, ser man bara på stanbyen idag så skall ju allt vara runt 0,1w och den låg på 2w inte för att de stör mig utan just att det inte är en -07/-08 modell eller liknande.

min skärm är en -07 jag köpte den -08 och ligger fortfarande i samma pris :/ gillar inte köpa gammalt då tekniken ändå går rätt fort framåt=)

Dell U2711 är ett ypperligt bra val gällande pris/prestanda/storlek. Är grymt nöjd med min, mycket anslutningar och perfekt bild. Svärtan är väl nackdelen, men den är fortfarande ljusår före TN-paneler. Fungerar dessutom perfekt att spela på (dvs inget input-lag).

Skrivet av Esseboy:

Vad 'r skillnaden mellan TN och IPS?? är det bara färgerna så då är det ju sak samma....IPS är som hummer gott men onödigt...

Bättre betraktningsvinklar, jämnare och bättre färger färger, tycker även de är något skarpare. Skärmar med bra paneler brukar dessutom vara mer påkostade så kvalité, service och funktioner är dessutom oftast bättre.

---

Det är brutalt med två stycken 27", så mycket yta. Blev till att hiva iväg en skärm då det blev för mycket med två för mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av widL:

Det är så otroligt sorgligt att alla skärmar blir 16:9 nu för tiden.

jag tycker det är på tiden=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

[QUOTE="aMp;10365007"]Dell U2711 är ett ypperligt bra val gällande pris/prestanda/storlek. Är grymt nöjd med min, mycket anslutningar och perfekt bild. Svärtan är väl nackdelen, men den är fortfarande ljusår före TN-paneler. Fungerar dessutom perfekt att spela på (dvs inget input-lag).

det kommer att komma en ips skärm och en ordentlig ssd disk snart.. inväntar bara rätt läge=)

men de är ju på väg ner i pris iallafall=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Knappast, det finns bra skärmar men det kostar. Betalade 8500 kronor för min och tyckte det var väldigt dyrt men första lönerna på ett nytt jobb ska man lyxa till sin tillvaro lite med imo, och jag ångrar mig inte en sekund.

Dell U2711 <3

Hade man fått en bra skärm för under 10 kkr så hade jag inte sagt något.

Och visst, de professionella skämarna (t.ex. de finare modellerna av NEC och Eizo) har en del att komma med. Men det är fortfarande LCDs som alla lider av dålig svärta och jämna backlights är extremt sällsynt. Men kostar gör det. Sen att de inte är anpassade efter hemmabruk och ofta kommer med input-lagg och sådant gör det inte bättre.

Man kanske skulle köpt NECs 2490WUXi när den gick att köpa. Det är nog den billigaste (~15 kkr(?) för en 24"are) bra allround-skärmen som vi har haft möjlighet att köpa. Troligen kommer vi aldrig få en LCD i samma klass för de pengarna. Så det är bara att hoppas att OLED eller något annat kommer någon gång.

Att sitta och spela spel eller se på en film som har mörka scener är rätt tragiskt på en normal IPS-skärm. *VA är väl snäppet bättre i vissa av avséendena men på bekostnad av annat. Och TN är inget annat än en fet kompromiss där priset är det enda av intresse.

Att köpa en bra skärm i dagsläget är extremt svårt.

Och då har jag inte ens tagit hänsyn till wide gamut som plågat IPS-marknaden de senaste åren.

Permalänk
Skrivet av zlim_zune:

det var den jag tänkte på fast jag trodde de fortfarande låg i runt 10-15k, denna kostade 8200:- för mig, så det börjar likna något, hur gammal är denna modell? man vill ju inte köpa en allt för utgående modell, ser man bara på stanbyen idag så skall ju allt vara runt 0,1w och den låg på 2w inte för att de stör mig utan just att det inte är en -07/-08 modell eller liknande.

min skärm är en -07 jag köpte den -08 och ligger fortfarande i samma pris :/ gillar inte köpa gammalt då tekniken ändå går rätt fort framåt=)

Dell U2711 är typ ett halvår, knappast utgående - Det finns inget bättre köp idag.

Dell UltraSharp U2711: Quality has a Price - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Permalänk

Alla ni som klagar över att TN paneler suger, jag gick från HP W2207h (TN) till HP ZR24w (S-IPS) och jag ångrar nästan att jag "uppgraderade", det enda som är bättre med ZR24w är att bildskärmen är större, W2207h hade dock bättre bildkvalité.
Har t.o.m. kalibrerat skärmen, men har fortfarande samma åsikt, eller ja.. jag hatar ZR24w ännu mer efter kalibrering eftersom kalibrering fukkar upp bildskärmen ännu mer, så jag kör utan kalibrering.
Kanske beror på att W2207h är glossy medan ZR24w är matt (en äcklig dimmig matta över bildskärmen som dessutom är fullt av små gruskornsliknande saker så att man ser en massa prickar vid helvit skärm).

Så jag har verkligen extremt svårt att förstå varför folk hyllar IPS och sågar TN, eftersom jag har motsatta erfarenheter.
Nä usch TN FTW! och IPS och allt sånt skräp FTL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla ni som klagar över att TN paneler suger, jag gick från HP W2207h (TN) till HP ZR24w (S-IPS) och jag ångrar nästan att jag "uppgraderade", det enda som är bättre med ZR24w är att bildskärmen är större, W2207h hade dock bättre bildkvalité.
Har t.o.m. kalibrerat skärmen, men har fortfarande samma åsikt, eller ja.. jag hatar ZR24w ännu mer efter kalibrering eftersom kalibrering fukkar upp bildskärmen ännu mer, så jag kör utan kalibrering.
Kanske beror på att W2207h är glossy medan ZR24w är matt (en äcklig dimmig matta över bildskärmen som dessutom är fullt av små gruskornsliknande saker så att man ser en massa prickar vid helvit skärm).

Så jag har verkligen extremt svårt att förstå varför folk hyllar IPS och sågar TN, eftersom jag har motsatta erfarenheter.
Nä usch TN FTW! och IPS och allt sånt skräp FTL!

vad jag har läst om ips så ska de vara mycket bättre än dagens TN, har själv inte haft nån platt skärm än och jag undrar om den du har är kanske deffekt?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Skrivet av ARICE:

vad jag har läst om ips så ska de vara mycket bättre än dagens TN, har själv inte haft nån platt skärm än och jag undrar om den du har är kanske deffekt?

Ja det har jag också hört men jag förstår inte hur bättre? Det enda bra med IPS som jag märker av är frånvaron av backlightbleeding.
Färger och allt sånt var bättre på min W2207h (återigen, kanske pga. glossy yta?).
Har bytt min ZR24w en gång, tror inte att jag kan få en så extremt defekt bildskärm 2 gånger i rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ja det har jag också hört men jag förstår inte hur bättre? Det enda bra med IPS som jag märker av är frånvaron av backlightbleeding.
Färger och allt sånt var bättre på min W2207h (återigen, kanske pga. glossy yta?).
Har bytt min ZR24w en gång, tror inte att jag kan få en så extremt defekt bildskärm 2 gånger i rad.

Ja, glossy yta har ju en tendens att färgerna upplevs skarpare. Men det är naturlighet man är ute efter Saker ska visas på det sätt som det var tänkt att bli

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Samma DPI som iphone 4, då blir det en galen upplösning också och priser itanför mångas plånböcker i några år. xD Super-AMOLED utan Pentile teknik är något att se

Mitt inlägg handla om att dpi och upplösning inte har förändrats något på minst 6år.
Jag köpte min 23" 2004 och den har en upplösning på 1920x1200 och är inte sämre än någon annan skärm idag (förutom att den lyser igenom lite på kanterna). Det är en TN-skärm så den presterar där efter.

Det finns såklart bätre tekniker som IPS men upplösningen är ju den samma, varför inte ha 4000x2500 på en 23"+ skär idag eller iaf högre än 1920x1200 och absolut inte gå bakåt o köra 1920x1080.

Permalänk

Själv funderar jag på en Cinema display från apple med 2560x1400 27 tums bara den är kompatibel med pc och snygg också.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla ni som klagar över att TN paneler suger, jag gick från HP W2207h (TN) till HP ZR24w (S-IPS) och jag ångrar nästan att jag "uppgraderade", det enda som är bättre med ZR24w är att bildskärmen är större, W2207h hade dock bättre bildkvalité.
Har t.o.m. kalibrerat skärmen, men har fortfarande samma åsikt, eller ja.. jag hatar ZR24w ännu mer efter kalibrering eftersom kalibrering fukkar upp bildskärmen ännu mer, så jag kör utan kalibrering.
Kanske beror på att W2207h är glossy medan ZR24w är matt (en äcklig dimmig matta över bildskärmen som dessutom är fullt av små gruskornsliknande saker så att man ser en massa prickar vid helvit skärm).

Så jag har verkligen extremt svårt att förstå varför folk hyllar IPS och sågar TN, eftersom jag har motsatta erfarenheter.
Nä usch TN FTW! och IPS och allt sånt skräp FTL!

Jag har gjort precis samma uppgradering men är riktigt nöjd istället. Det enda jag skulle vilja få tillbaka från w2207 är autopivot-mjukvaran och glossy eftersom jag också tycker matta skärmar är dimmiga och är svårare att hålla rena.

På alla andra punkter tycker jag ZR24w är vinnare: Stabil fot, mindre plastig, större upplösning, mindre överdrivna färger och bra betraktningsvinklar. Det enda jag blev lite besviken på är white glow och att jag förväntade mig att svart skulle vara mycket mörkare än TN-paneler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Dell U2711 är ett ypperligt bra val gällande pris/prestanda/storlek. Är grymt nöjd med min, mycket anslutningar och perfekt bild. Svärtan är väl nackdelen, men den är fortfarande ljusår före TN-paneler. Fungerar dessutom perfekt att spela på (dvs inget input-lag).

Bättre betraktningsvinklar, jämnare och bättre färger färger, tycker även de är något skarpare. Skärmar med bra paneler brukar dessutom vara mer påkostade så kvalité, service och funktioner är dessutom oftast bättre.

---

Det är brutalt med två stycken 27", så mycket yta. Blev till att hiva iväg en skärm då det blev för mycket med två för mig.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/2st_dell_u2711.jpg

Så egentligen behöver man ingen IPS skärm dyrt och onödigt...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Mer skärmar med 1920x1200 tack, gärna med iPhone4 ppi

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zlim_zune:

jag tycker det är på tiden=)

Förklara gärna för mig varför du tycker det är en fördel med 16:9? Enda fördelen som finns enligt mig är att panelen blir billigare att tillverka, men det är inte vi kunder som tjänar på det.

Permalänk
Skrivet av widL:

Förklara gärna för mig varför du tycker det är en fördel med 16:9? Enda fördelen som finns enligt mig är att panelen blir billigare att tillverka, men det är inte vi kunder som tjänar på det.

jag arbetar betydligt mer på bredden än höjden, så jag hade gärna sätt mer bredd på skärmarna, sen om tv och dator håller samma nivå så är det lättare när man kör dem tillsammans. sedan blir det ju billigare och de är ju bra med..

du vet väl att ögonen ser mer på bredden än höjde och när skärmarna blir större så blir det lättare med bredare skärmar,

hoppas du förstår lite vad jag menar=)

edit: jag har en upplösning på 2048x nått och det är ju lite mer, men saknar den större upplösningen som är problemet.

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Mer skärmar med 1920x1200 tack, gärna med iPhone4 ppi

Med den upplösningen och pixeltätheten så skulle skärmarna inte bli så mycket större än 13" ;P

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Fractal Design Newton R3 600W | Asus Maximus V Gene | Intel i5 3570K | Phanteks PH-TC14PE | Asus 7950 DCII | Corsair 16Gb RAM 1600Mhz | Intel 520 240 GB |

Permalänk
Skrivet av Xyntica:

Jag har gjort precis samma uppgradering men är riktigt nöjd istället. Det enda jag skulle vilja få tillbaka från w2207 är autopivot-mjukvaran och glossy eftersom jag också tycker matta skärmar är dimmiga och är svårare att hålla rena.

På alla andra punkter tycker jag ZR24w är vinnare: Stabil fot, mindre plastig, större upplösning, mindre överdrivna färger och bra betraktningsvinklar. Det enda jag blev lite besviken på är white glow och att jag förväntade mig att svart skulle vara mycket mörkare än TN-paneler.

Hur stabil foten är spelar ingen roll för mig. Hur plastig skärmen är spelar ingen roll för mig. Det finns W2408h (eller nåt, tror den heter så), angående färgerna så tyckte jag inte alls att de var överdrivna på W2207, W2207 är ju inte wide gamut..
White glow stör mig betydligt mer än backlightbleeding, så fördelen som IPS har med backlightbleeding äts upp av whiteglow problemet som IPS paneler har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

jag arbetar betydligt mer på bredden än höjden, så jag hade gärna sätt mer bredd på skärmarna, sen om tv och dator håller samma nivå så är det lättare när man kör dem tillsammans. sedan blir det ju billigare och de är ju bra med..

du vet väl att ögonen ser mer på bredden än höjde och när skärmarna blir större så blir det lättare med bredare skärmar,

hoppas du förstår lite vad jag menar=)

edit: jag har en upplösning på 2048x nått och det är ju lite mer, men saknar den större upplösningen som är problemet.

Ok, det får stå för dig. Jag mfl. vill ha höjd iaf, är väldigt smidigt på hemsidor osv då man får mycket bättre överblick. För sidor som inte är anpassade för widescreen ser det rent av löjligt ut med 16:9.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Ok, det får stå för dig. Jag mfl. vill ha höjd iaf, är väldigt smidigt på hemsidor osv då man får mycket bättre överblick. För sidor som inte är anpassade för widescreen ser det rent av löjligt ut med 16:9.

jo på det viset håller jag med dig, fast jag sitter oftast uppe med två sidor jämte varandra, eftersom skärmen är bredare så funkar det fint..

men när jag sitter å ritar eller spelar tycker jag 16:9 formatet gör nytta då jag har alla panelera på kanterna och på så vis får höjd ändå=)

men som sakt, det är en smak sak, men jag har upplösningen 16:9, 2048 x 1152 och det ger ju en höjd som är nästan lika mycket som 16:10 1920x1200 men det ger mer bredd som jag vill ha.. längtar tills de ökar ännu mer på upplösningen, sedan tycker jag självklart att man ska kunna köpa det man vill istället för att köra ett förmat

personligen hade jag helst velat ha en skärm med 2.35:1 (HD-film tror jag) bara den har vettig upplösning på 1200+ på höjden så klarar jag mig fint=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla ni som klagar över att TN paneler suger, jag gick från HP W2207h (TN) till HP ZR24w (S-IPS) och jag ångrar nästan att jag "uppgraderade", det enda som är bättre med ZR24w är att bildskärmen är större, W2207h hade dock bättre bildkvalité.
Har t.o.m. kalibrerat skärmen, men har fortfarande samma åsikt, eller ja.. jag hatar ZR24w ännu mer efter kalibrering eftersom kalibrering fukkar upp bildskärmen ännu mer, så jag kör utan kalibrering.
Kanske beror på att W2207h är glossy medan ZR24w är matt (en äcklig dimmig matta över bildskärmen som dessutom är fullt av små gruskornsliknande saker så att man ser en massa prickar vid helvit skärm).

Så jag har verkligen extremt svårt att förstå varför folk hyllar IPS och sågar TN, eftersom jag har motsatta erfarenheter.
Nä usch TN FTW! och IPS och allt sånt skräp FTL!

Rätt mig om jag har fel, tenderar inte TN paneler att ha en mycket färgladare helhet en IPS? Tycker IPS skärmar ser mycket mer neutrala ut och det är ju så det ska vara.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla ni som klagar över att TN paneler suger, jag gick från HP W2207h (TN) till HP ZR24w (S-IPS) och jag ångrar nästan att jag "uppgraderade", det enda som är bättre med ZR24w är att bildskärmen är större, W2207h hade dock bättre bildkvalité.
Har t.o.m. kalibrerat skärmen, men har fortfarande samma åsikt, eller ja.. jag hatar ZR24w ännu mer efter kalibrering eftersom kalibrering fukkar upp bildskärmen ännu mer, så jag kör utan kalibrering.
Kanske beror på att W2207h är glossy medan ZR24w är matt (en äcklig dimmig matta över bildskärmen som dessutom är fullt av små gruskornsliknande saker så att man ser en massa prickar vid helvit skärm).

Så jag har verkligen extremt svårt att förstå varför folk hyllar IPS och sågar TN, eftersom jag har motsatta erfarenheter.
Nä usch TN FTW! och IPS och allt sånt skräp FTL!

Så du köper en sunkig skärm och dömer ut panelen efter det?
Glansiga skärmar är ett otyg. Enda anledningen att ha en bland skärm är för att lura folk att den är bättre. Minsta lilla felplacerade lampa och så ser man ingenting. Jag kommer aldrig byta tillbaks till TN friviligt efter att jag en gång investerade i bättre saker. Undantaget är väl min laptop där det inte går att få tag på något annat. Där snålas det också med blanka skärmar för att kunna pressa ut lite mera ljus som ger lite bättre siffror på pappret. Helt värdelöst då man verkligen behöver matt skärm på en laptop men det verkar i stort sett bara vara Apple och Lenovo som erbjuder det.

Jag väntar för övrigt på att det ska komma en vettig 30" som inte kostar över 20000 kr. Då kommer det bli trångt på mitt stackars skrivbord...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så du köper en sunkig skärm och dömer ut panelen efter det?
Glansiga skärmar är ett otyg. Enda anledningen att ha en bland skärm är för att lura folk att den är bättre. Minsta lilla felplacerade lampa och så ser man ingenting. Jag kommer aldrig byta tillbaks till TN friviligt efter att jag en gång investerade i bättre saker. Undantaget är väl min laptop där det inte går att få tag på något annat. Där snålas det också med blanka skärmar för att kunna pressa ut lite mera ljus som ger lite bättre siffror på pappret. Helt värdelöst då man verkligen behöver matt skärm på en laptop men det verkar i stort sett bara vara Apple och Lenovo som erbjuder det.

Jag väntar för övrigt på att det ska komma en vettig 30" som inte kostar över 20000 kr. Då kommer det bli trångt på mitt stackars skrivbord...

HP ZR24w är en av de bästa IPS skärmarna. Och min är inte defekt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blackbird_CaD_:

HP ZR24w är en av de bästa IPS skärmarna. Och min är inte defekt.

Nu måste du väl ändå skoja med mig? En budgetskärm från HP bäst?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Alltså bäst bland IPS skärmarna som kostar normalmycket, finns säkert IPS skärmar som kostar hundraelvamiljoner kronor som är bättre.