Nya minilådor från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Nya minilådor från Lian Li

Välkända Lian Li rullar ut två nya chassin för formfaktorn Mini ITX. Tänkt användningsområde är kompakta mediasystem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu ska bara moderkortstillverkarna komma ut med vettiga kort också!! Det finns ingen vettig ersättare till DFI MI P55-T36....

Permalänk
Medlem

Kassa bilder, bättre här Lian Li PC-Q09 . Intressant låda för HTPC?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Inte så pjåkigt!
Kanske på tiden med en itx-låda som inte antar att man vill trycka in en stor 5,25".

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

besvikelse faktiskt. alldeles för stort och man får ändå inte plats med mera än en slim dvd jämfört med denna EM-154B Minsta ITX-Chassit - Emko Case - mini-itx.se

dom borde slängt in en öppning för pci plats även fast det inte får plats några långa grafikkort.

Permalänk
Inaktiv

Min första tanke är att chassit ser onödigt stor ut med tanke på de relativt få konfigurationsmöjligheterna som ges. 1x 2,5" och plats för en slimmad optisk läsare imponerar inte på mig med de måtten, för att inte tala om prislappen. Sedan hade det nog varit trevligt med en liten LCD-display ovanför optiska läsaren.

Den ser i övrigt fin ut och jag ser fram emot att se byggen med denna.

Skrivet av m0rk:

Nu ska bara moderkortstillverkarna komma ut med vettiga kort också!! Det finns ingen vettig ersättare till DFI MI P55-T36....

Instämmer delvis, men Gigabytes H55N-USB3 är ju allt annat än dum. Sockelplaceringen verkar inte vara något större problem då det finns kylare som fungerar ihop med dessa kort kombinerat med exempelvis grafikkort. Ska tydligen gå att överklocka dessutom.

Permalänk

Fy fasen vad dyrt!

Permalänk
Hedersmedlem

http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/q09/q09-19.jpg
Snälla! Bara jag som tycker det ser "dumt" ut ? priset övertygar mig att helt ignorera produkten.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/q09/q09-19.jpg
Snälla! Bara jag som tycker det ser "dumt" ut ? priset övertygar mig att helt ignorera produkten.

Japp. De skulle valt en större tv.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Lite info på nätagget skulle vara intressant. Det interna då. Vågar man hoppas på 80+ guld?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Tack - men NEJ tack!

1. Klarar ej riktiga diskar trots "maffigt" chassi
2. Fantasipriset

Gör om - gör rätt!

Gällande priset kan jag helt klart hålla med dig, 1600kr för detta känns väldigt fantasilikt..
Däremot "riktiga diskar" förstår jag inte riktigt vad du pratar om? I en HTPC är det ändå bara 2,5"-diskar som är aktuella pga den markant lägre ljudnivån och att prestandan de ger räcker mer än tillräckligt.. så vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Gällande priset kan jag helt klart hålla med dig, 1600kr för detta känns väldigt fantasilikt..
Däremot "riktiga diskar" förstår jag inte riktigt vad du pratar om? I en HTPC är det ändå bara 2,5"-diskar som är aktuella pga den markant lägre ljudnivån och att prestandan de ger räcker mer än tillräckligt.. så vad menar du?

Förmodlien att det är ont om 1TB diskar i 2,5" format. Samt att 3,5" är MYCKET billigare per GB.

En EcoGreen på 1 TB låter inte så mycket

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Lite info på nätagget skulle vara intressant. Det interna då. Vågar man hoppas på 80+ guld?

Skulle vara väldigt intressant, då ITX datorer har en förmåga att stå på dygnet runt

Väldigt snålt med hårddiskplats + 80 mm fläkt gör detta till big no-no

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Gällande priset kan jag helt klart hålla med dig, 1600kr för detta känns väldigt fantasilikt..
Däremot "riktiga diskar" förstår jag inte riktigt vad du pratar om? I en HTPC är det ändå bara 2,5"-diskar som är aktuella pga den markant lägre ljudnivån och att prestandan de ger räcker mer än tillräckligt.. så vad menar du?

Hmm kan inte hålla med dig där direkt.

2,5 har högre pris och lägre prestanda. Att tex. packa upp filer och så på en 5400 RPM samt 4200RPm:are är inte kul alls. För att inte tala om att det inte finns lika rymliga diskar + det finns 5400 RPM 3,5" diskar och de är ju lika tysta som en 2,5 5400 RPM diskar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nej den såg bra ut men allt annat drar ner betyget till 0 trots att det förmodligen är högsta Lian-Li kvalitet.

Priset BÖRJAR vid 1600kr, 150w varianten lär vara 200kr dyrare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Förmodlien att det är ont om 1TB diskar i 2,5" format. Samt att 3,5" är MYCKET billigare per GB.

En EcoGreen på 1 TB låter inte så mycket

Skrivet av Gambit_2K:

Hmm kan inte hålla med dig där direkt.

2,5 har högre pris och lägre prestanda. Att tex. packa upp filer och så på en 5400 RPM samt 4200RPm:are är inte kul alls. För att inte tala om att det inte finns lika rymliga diskar + det finns 5400 RPM 3,5" diskar och de är ju lika tysta som en 2,5 5400 RPM diskar.

Visst är det fakta att 3,5:or är större och billigare, möjligen är de även ungefär lika i ljudnivå (har inte gjort några egna tester utan ljuddämpande "fodral" runt 2,5:orna) men vad ska man med 1TB i en HTPC till? Gbit-nätverk är mer eller mindre standard och så delar man ut film/musik från filservern om man är utrustad med en sådan alternativt sin arbetsstation om man prioriterar så.. Mkt bättre lösning i de flesta avseenden om man bara har möjligheten då man plötsligt kommer åt median från fler datorer än bara HTPC:n..

Permalänk

Tycker det är lite synd att chassit inte är målat innuti häller. Lite saftigt pris kanske och för min del så är det för högt. hade nog heldre sett ett som var lite större men inte så högt. (iofs är det väl så högt för att stora kylare ska få plats)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Många vill ha HTPC och NAS/Server i samma maskin och stör sig inte på ett visst surr, så det är klart det är en nackdel att det här chassit inte tar fler än en disk trots att det är stort nog att kunna husera 2-4st. Och ville man ha det som server går det ju bort direkt pga både pris och antal diskar.

Visa signatur
Permalänk

Nu är det ju så att F-versionen går på 1000kr vilket gör denna riktigt intressant. Visst, lite synd att de inte kunde klämma in en pci-express plats men det kanske är något man kan lösa själv om man är lite händig, det finns iaf potential i måtten.

Måtten är annars inte så tokiga heller med tanke på att t.ex höjden är ju helt nödvändig för cpu-kylare. De borde dock haft med ett lite kraftigare nätagg, säg 180W.

Designmässigt, prismässigt och med tanke på att en cpukylare går in finns det inga bättre mini-itx chassin för min smak. Vill absolut inte ha mer än 1x 2,5 och 1x slim odd. Sen finns det ju inte många andra mini-itx chassin med usb3