MSI GX660 vs Acer Aspire 7552G Black Edition

Permalänk

MSI GX660 vs Acer Aspire 7552G Black Edition

Hejsan igen sweclockers!
Efter lite tid o många tomburkar senare så har jag skrapat ihop ytterliggare en 1.000:- lapp att slösa på en dator men nu är ju frågan...Vilken ska jag välja?

MSI GX660-069NE i5-450m 4GB 500GB W7HP HD5870 - Hemelektronik - CDON.COM

https://www.inet.se/artikel/1969192/acer-aspire-7552g-black-e...

Den från inet kostar 10.000:- och den från cdon 11.000:- det är alltså 1.000:- som jag vill ha reda på. Är det värt det?
Vilken av dessa bärbara datorer är bäst helt enkelt?
Jag är ju så klart en gamer och vill få ut så mycket som möjligt av datorn.
Tackar på förhand/Nissen

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Hedersmedlem

MSI GX660 är riktgt vass och vill man i första hand spela spel så vinner den men skärmen är lite liten och har ganska snäva vinklar så det är ingen dator man sitter ett gäng kring. Ljudet är bäst på marknaden och man blir förvånad att man kan skruva upp volymen så högt som man kan utan att man vill döda någon. Man kan även styra fläkten och det är bra om man sitter i en bastu som ett spelrum lätt blir...

Acer Aspire 7552G är det lite svårare att ge ett betyg då jag inte testat den modellen och den kommer med olika skärmar men större är ju bättre och upplösningen passar det grafikkortet som sitter i så prestanda skall inte vara ett problem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

MSI GX660 är riktgt vass och vill man i första hand spela spel så vinner den men skärmen är lite liten och har ganska snäva vinklar så det är ingen dator man sitter ett gäng kring. Ljudet är bäst på marknaden och man blir förvånad att man kan skruva upp volymen så högt som man kan utan att man vill döda någon. Man kan även styra fläkten och det är bra om man sitter i en bastu som ett spelrum lätt blir...

Acer Aspire 7552G är det lite svårare att ge ett betyg då jag inte testat den modellen och den kommer med olika skärmar men större är ju bättre och upplösningen passar det grafikkortet som sitter i så prestanda skall inte vara ett problem.

Tackar så mycket för Informationen på msi'n.
Vilken prolle ligger bäst till i dags läget ifall jag vill ps'a lite eller något?

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

MSIs grafikkort har ddr5 minne... medans Acern har ddr3..

så om du ska lira, kör med MSI'n..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ybernisse:

Tackar så mycket för Informationen på msi'n.
Vilken prolle ligger bäst till i dags läget ifall jag vill ps'a lite eller något?

Photoshop? Fyra kärnor är bättre än två men Intels kärnor är bättre och i5 kan köra med fyra trådar som gör skillnaden mycket liten.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM