Permalänk
Medlem

Asus UL30VT eller U35JC ?

Behöver lite åsikter om vilken man ska satsa på av UL30VT- QX018V och U35JC-RX040V ?
UL30VT är lite äldre och långsammare processor men bättre batteritid ?
U35JC är lite tyngre och 1000:- dyrare.

Är det någon märkbar skillnad på de två ?
Datorn ska användas till plugget för word exel och surfa på.
Det jag prioriterar är att den ska vara av bra byggkvalitet eftersom den ska släpas till skolan varje dag.
Vara så lätt som möjligt, ha bra batteritid och vara hyfsat snabb att arbeta med.
Finns där någon annan modell jag missat eller någon av dessa två är bäst för mitt ändamål ?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag hade valt u35:an. Det är alltid skönt att ha lite mer processorkraft. Den är trots allt typ 9månader nyare än ul30vt:n. visst, batteritiden är sämre, men det går köpa till det större batteriet för ca: 1000 kr (Dustin student), i framtiden om du känner behovet. Det ska ge 10 timmars batteritid.

Men om det bara är kontorsprogram och surf så tror jag du klarar dig bra med UL30VT:n.
Om du inte tänker spela så kan ev denna vara ett alternativ. bara ett grafikkort men det stora batteriet med 12h batteritid:
ASUS UL30A C2D 1.3 3GB/500 13.3" W7HP - Enastående lätt, kraftfullt vacker! - Specifikationer

Det beror vad du prioriterar. U35:an kan du kanske räkna med längre innan uppgradering,lite kraftfullare, men UL30:n är bra om det främst är batteritid som du är ute efter. Sen beror det på om det spelar någon roll om den är svart eller silver...

Jag tror att båda kan ses som bra alternativ att ha när man pluggar ( har själv beställt en U35JC)

Permalänk
Medlem

Ja det är de att ul30 känns gammal som gör att jag tvekar. Känns alltid bättre och köpa en ny produkt.
Dock så tror jag att ul30 skulle täcka in alla mina behov men när det bara är 1000:- till för att få en u35 så får det en att börja fundera då den är nyare.
Batteritiden borde inte spela någon större roll bara den klarar över 5h.
Nej spel kommer den inte användas till så för den sakens skull behöver jag inte prestandan.

Är det annars någon annan skillnad mellan ul30 och u35 än att den har bättre processor ? Är den ens märkbart snabbare i program osv ?

Permalänk
Medlem

Jag tror att på u35:an så sköts bytet av grafikkort mer smärtfritt än på ul30vt:n
men det är som jag har förstått det, jag har inga egna erfarenheter på det