Bärbar dator för användning av photoshop

Permalänk

Bärbar dator för användning av photoshop

Letar en dator som ska användas för redigering av foton och film och bör ha snabb processor.. helst i5 och ett bra grafikkort?

Ska användas för photoshop och vardaglig användning.
Men vill gärna ha en så snabb som möjlig processor att man kan hantera bilder snyggt o smidigt..
Vill helst ha en så "top" dator som man kan få.

Problemet är att jag inte kan så himla mycket om datorer så jag skulle gärna ta emot förslag på bärbara datorer som nån kunnig kan rekomendera åt mig!

Är tacksam för all hjälp jag kan få!!

Permalänk
Hedersmedlem

En dator som HP EliteBook 8740w är till för de som vill arbeta med foton då skärm och grafikkort är optimerat för detta. Dock är det bara modellerna med 1900x 1200 i upplösning som har IPS paneler sedan är minnet utbyggbart till 16GB och det kan behövas!!!
MultiTech DATA AB - IT-fackhandeln 019/123400 / HP EliteBook 8740w mobil arbetsstation

Som du kan se så kostar ett monster som denna en hel del och batteritiden blir rent ut sagt usel men om man har en mindre budget så kan man ta nästan vilken dator som helst med en bra processor och grafikkort och bygga ut minnet, sedan kan man köpa till en billig bra IPS skärm som man ansluter till vid behov.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM