Fyra Core 2 till pension

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabite:

När ska folk lära sig att man inte behöver en Core i7 4Ghz för att surfa på nätet eller spela cs 1.6?

När ska folk lära sig att det finns många som gör annat än att spela cs och surfa på sin dator?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

När ska folk lära sig att det finns många som gör annat än att spela cs och surfa på sin dator?

Perfekt svar!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

När ska folk lära sig att det finns många som gör annat än att spela cs och surfa på sin dator?

När folk inte längre köper bilar för mer än 200k, och en familj på 5 har fem talrikar, glas osv..... köp inte vad du behöver utan vad du vill ha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var påstod han annat?
Det är nog svårt att hitta folk som tycker amd pII x4 presterar bra emot c2q (för det gör dom inte), Men däremot finns det nog många som tycker dom presterar bra för sitt pris.

i spel preterar core 2 quad bra, även om nyare PHII x4 ger bättre fly enligt anandtech(skall komma med en länk).

däremot märker man oerhört stor skillnad i multitasking.
YouTube - AMD's Superior Quad-Core Architecture
YouTube - Only AMD can do it.
dock så valde intel att sedan komiera amd(vet inte om de fick betala licenspengar eller löste det hela på ett annurlunda sätt)

men som sagt så går många endast på snitt fps och kanske därför väljer en gammal core 2 quad.
länk: CrossFireX and the Phenom II X4 940 ? Competitive or Not? - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Stämmer säkert bra men tänkte mer med tanke på att den är 2 år eller något nyare så bör den prestera lite bättre:) I vissa tester jag sett är phenom II inte jättemycket snabbare än e phenom i samma klock ens, dock mycket effektivare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

man behöver inte mer än world of warkraft för att märka att en effektivare processor ger märkbar skjuts i ditt spelande, och hjälper ditt grafikkort på traven...... man behöver ju inte äta bara makaroner även om man överlever på det, och man mår bra av lite socker ibland som ger lite ekstra skjuts Jag behåller aldrig privat mina datorer mer än ett år men köper ändå den ekstra kraft jag har råd med för att slippa sitta ångra mig för att jag snålade på några få hundralappar och veta att en kunds dator har eksakt den skjuts jag har lust att sitta med. I dag är inte datorkomponenter dyrare än att det är relativt lätt att hitta en bra kombination av prestanda och ekonomi..... Men på den tiden de pensionerade processorerna var vid makten var det ju inte så, man säljer fortfarande gamla Xtreme processorer som är underlägsna de nyare effektivare processorerna, till grymma överpriser pga att de måste få ekonomin efter dom att gå i hop.. så det borde läggas ner oftare ... Intel och AMD sitter ju inte med förlusten för dom som ligger på lager och aldrig blir sålda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

i spel preterar core 2 quad bra, även om nyare PHII x4 ger bättre fly enligt anandtech(skall komma med en länk).

däremot märker man oerhört stor skillnad i multitasking.
YouTube - AMD's Superior Quad-Core Architecture
YouTube - Only AMD can do it.
dock så valde intel att sedan komiera amd(vet inte om de fick betala licenspengar eller löste det hela på ett annurlunda sätt)

men som sagt så går många endast på snitt fps och kanske därför väljer en gammal core 2 quad.
länk: CrossFireX and the Phenom II X4 940 ? Competitive or Not? - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Vi vet redan att nyare processorer oftast presterar bättre än föregångare, därav också bättre minimum fps, tex i7 vs c2q, men fattar fortfarande inte ditt påstående om att man inte ska använda/köpa c2q, dom räcker mer än bra i flesta sammanhang... Sen är det konstigt att di länkade en massa amd grejer amd's processorer blir ofta överkörd av den slöare i7 920 i spel b.l.a... Sen att amd prollarna kanske har bandbredd och skalar lite bättre ibland än c2q hjälper ju inte så mycket just nu... Som du också hör i denna trår så är många nöjda med sina c2q och dom har fungerat bra i många många år.