Wholesale/grossist är det säkert?

Permalänk
Avstängd

Wholesale/grossist är det säkert?

Jag hat tänkt på ASUS G73JH och jag skulle vilja veta ifall det finns en säker wholesale/grossist där man kan köpa datorn billigt (om ni hittar andra gaming laptops på wholesale/grossist så säg till)?

Permalänk

Hur många trådar har du gjort om samma sak nu?...

Du har väl redan fått svar?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ludwigstrand:

Hur många trådar har du gjort om samma sak nu?...

Du har väl redan fått svar?

Sorry... men jag behöver svar... jag kan ta bort dom som inte är till någon nytta.

Permalänk
Medlem

Du har gjort över 5 trådar om det.

Tvekar på att du hittar en grossist som säljer till dig. Är väl om du skaffar ett företag, och blir affärspartner.
Grossister är just grossiter, de säljer större kvantieter till företag. Du köper sedan av företaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sasha:

Du har gjort över 5 trådar om det.

Tvekar på att du hittar en grossist som säljer till dig. Är väl om du skaffar ett företag, och blir affärspartner.
Grossister är just grossiter, de säljer större kvantieter till företag. Du köper sedan av företaget.

Ja... men företaget/bolaget finns ju redan så... kan man inte beställa en dator från dom?

Permalänk
Medlem

Som många andra har sagt så kommer det vara svårt att köpa från en grossist i och med att de bara säljer till företag. Och som många säger så räcker det nog inte med ha ett företag utan man behöver vara affärspartner med grossisten.

Sluta skapa massa nya trådar om samma sak och acceptera situationen. Tycker du att det är för dyrt, köp billigare eller spara pengar.
Altenativt beställ från utlandet (se USA)

Edit:

Skrivet av MXBM:

Ja... men företaget/bolaget finns ju redan så... kan man inte beställa en dator från dom?

Förtydligande: Grossister kommer inte sälja till dig.

Permalänk

Hade grossister sålt enstaka maskiner till privatpersoner skulle det ju inte finnas någon marknad för affärer... Prova att åka till ett Arlamejeri och be att få köpa ett paket mjölk.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vitamin:

Som många andra har sagt så kommer det vara svårt att köpa från en grossist i och med att de bara säljer till företag. Och som många säger så räcker det nog inte med ha ett företag utan man behöver vara affärspartner med grossisten.

Sluta skapa massa nya trådar om samma sak och acceptera situationen. Tycker du att det är för dyrt, köp billigare eller spara pengar.
Altenativt beställ från utlandet (se USA)

Edit:

Förtydligande: Grossister kommer inte sälja till dig.

Okeej... det var på en hemsida från USA och där fanns den billigt... men vad hette det stället. Jag ska sluta göra trådar... jag tar bort några och ifall jag vill fråga något så gör jag om ett inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MXBM:

Ja... men företaget/bolaget finns ju redan så... kan man inte beställa en dator från dom?

Sa ju nyss klart och tydligt att de inte säljer till privatpersoner.

Som företag är det inte bara att ringa och beställa en dator heller, i 99% av fallen. Det kräver mycket mer.
Det krävs ett långvarigt samarbete och inköp i stora kvantiteter.

Men köp från t.ex Tyskland eller USA. (Tyskland har fördelen att det är nära, frakten är oftast billig och du slipper tulla - och vänta så länge.)

Har beställt ifrån både Tyskland och USA och det har inte varit några problem någon gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sasha:

Sa ju nyss klart och tydligt att de inte säljer till privatpersoner.

Som företag är det inte bara att ringa och beställa en dator heller, i 99% av fallen. Det kräver mycket mer.
Det krävs ett långvarigt samarbete och inköp i stora kvantiteter.

Men köp från t.ex Tyskland eller USA. (Tyskland har fördelen att det är nära, frakten är oftast billig och du slipper tulla - och vänta så länge.)

Har beställt ifrån både Tyskland och USA och det har inte varit några problem någon gång.

Man kan kolla på något tyskt ställe då.

Permalänk
Medlem

Om du vill kolla tyska sidor då här är en sida som vår prisjakt Preisvergleich bei idealo.de

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Avstängd
Skrivet av capefear:

Om du vill kolla tyska sidor då här är en sida som vår prisjakt Preisvergleich bei idealo.de

Tack för tipset.

Permalänk
Avstängd

Men vilka bra billiga tyska (eller några andra) sidor finns det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MXBM:

Men vilka bra billiga tyska (eller några andra) sidor finns det?

Suck.... han gav dig ju en länk till en tysk version av "prisjakt" .. där får du billigaste priser hos diverse återförsäljare, med länk till återförsäljarens sida också.
Du har fått alla svar och alla information du bett om redan.
Har du svårt att förstå tyska och inte kan komma på en lösning på det.. så köp inte från tyskland.

Du får nog allt ta o betala krona för krona precis som alla andra.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crow2:

Suck.... han gav dig ju en länk till en tysk version av "prisjakt" .. där får du billigaste priser hos diverse återförsäljare, med länk till återförsäljarens sida också.
Du har fått alla svar och alla information du bett om redan.
Har du svårt att förstå tyska och inte kan komma på en lösning på det.. så köp inte från tyskland.

Du får nog allt ta o betala krona för krona precis som alla andra.

Jag förstår tyska så det är inget problem. Jag har hittat för rätt bra pris på ebay (från en väldigt pålitlig säljare).

Permalänk
Skrivet av MXBM:

Jag förstår tyska så det är inget problem. Jag har hittat för rätt bra pris på ebay (från en väldigt pålitlig säljare).

Dåså, bara o slå till :), han e pålitlig (eller? )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Dåså, bara o slå till :), han e pålitlig (eller? )

Japp... har många... många positiva (bara positiva) och dator kostar inte mycket.

Permalänk
Avstängd

Men jag undrar en sak om jag skulle t.ex. hitta en annan säljare (på ebay) och han säljer den för ett mini-pris. Han kan ju vara en scammer då? Men vissa är ju inte det... hur kan man se om dom är scammers förutom ratings, review och sådant?

Permalänk

Som jag sa & andra på forumet,
Du litade på vad han sa du, samt även den nya & nu frågar du?, luktar greed & räkna med att du kan bli lurad, skaffa bra recensioner är inge krångligt.
Använd sunt förnuft,
Är det för bra för o vara sant så är det inte sant, litar du på han så slå till (eller? litar du på handlaren eller inte)

Mig personligen så hade jag skippat den iden rakt av.
Köp från en stabil & funnits ett tag butiken i sverige, lättare med reklamationer mm om det blir fel på maskinen (& det händer)

Visst kan hända att du får maskinen i tid,,,,, eller inte kan bli rätt sen, månader (tjatigt o fråga var e den nu osv), eller så får du den inte alls, blir det fel på maskinen, jadu, kan bli krångel.

Uppväg det mot det billigare priset eller det dyrare som innebär lite mer trygghet i köpet.

Its all about the risks (vissa saker är lite mer uppenbart)

Du har frågat det på flertal trådar nu.

Ta den risken, helt okej, men tänk på risken att bli lurad, eller missnöjd, men dra inte den pipan på forumet efteråt om vad göra mm, iom du har fått varningar mm.

risken är rätt stor att du får dina trådar låsta.

/Boogey

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Som jag sa & andra på forumet,
Du litade på vad han sa du, samt även den nya & nu frågar du?, luktar greed & räkna med att du kan bli lurad, skaffa bra recensioner är inge krångligt.
Använd sunt förnuft,
Är det för bra för o vara sant så är det inte sant, litar du på han så slå till (eller? litar du på handlaren eller inte)

Mig personligen så hade jag skippat den iden rakt av.
Köp från en stabil & funnits ett tag butiken i sverige, lättare med reklamationer mm om det blir fel på maskinen (& det händer)

Visst kan hända att du får maskinen i tid,,,,, eller inte kan bli rätt sen, månader (tjatigt o fråga var e den nu osv), eller så får du den inte alls, blir det fel på maskinen, jadu, kan bli krångel.

Uppväg det mot det billigare priset eller det dyrare som innebär lite mer trygghet i köpet.

Its all about the risks (vissa saker är lite mer uppenbart)

Du har frågat det på flertal trådar nu.

Ta den risken, helt okej, men tänk på risken att bli lurad, eller missnöjd, men dra inte den pipan på forumet efteråt om vad göra mm, iom du har fått varningar mm.

risken är rätt stor att du får dina trådar låsta.

/Boogey

Okeej... man ska nog hålla sig till top-seller, har brara poritiva (många tusen positiva), her en bra hemsida, är rätt kända och har bra recensioner.

Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni är bäst, säkrast och mest prisvärt?

Permalänk
Avstängd

Jag undrar... kan man byta ut grafikortet som sitter i G73JH och sätta dit det som sitter G73JW (GTX 480)? Den är ju snabbare än den i G73JH.

Permalänk

Det går, men tänk på att nya kort kostar en hlvts massa, iom är det bärbart m prestanda som en stationär, så kostar det att vara kompakt,

Vinns videos mm hur göra, bla på tuben mm.

Men som jag sa, nya kort kostar en slant, kollade själv på ett nytt kort till min lappie som har MXM standarden, ett 280M GTX 1BG kostar 500 Euro, en peng, har ett 8800m GTX kort nu.

Asus G73 går det men det är omständigt, hittade detta på tuben
YouTube - Asus G73Jh Disassembly Take Apart G73 Replace Video Card G73 service manual

Såg på ett forum så följer det krasst inte vanlig MXM standard, krasst utan reversed MXM, det blir harder to come by, även i pris, så frågan är det värt det.

En laptop m MXM standard kan man uppgradera (inte alltid), men oftast, men med mek, samt en kostnad som skenar, så man får fråga sig är det värt det?, det är inte som att uppgradera en stationär, där är det en helt annan femma.

Köp en ordentlig maskin, krona för krona som en beskrev innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

http://img709.imageshack.us/img709/8308/php85wrttpm.jpg

Det går, men tänk på att nya kort kostar en hlvts massa, iom är det bärbart m prestanda som en stationär, så kostar det att vara kompakt,

Vinns videos mm hur göra, bla på tuben mm.

Men som jag sa, nya kort kostar en slant, kollade själv på ett nytt kort till min lappie som har MXM standarden, ett 280M GTX 1BG kostar 500 Euro, en peng, har ett 8800m GTX kort nu.

Asus G73 går det men det är omständigt, hittade detta på tuben
YouTube - Asus G73Jh Disassembly Take Apart G73 Replace Video Card G73 service manual

Såg på ett forum så följer det krasst inte vanlig MXM standard, krasst utan reversed MXM, det blir harder to come by, även i pris, så frågan är det värt det.

En laptop m MXM standard kan man uppgradera (inte alltid), men oftast, men med mek, samt en kostnad som skenar, så man får fråga sig är det värt det?, det är inte som att uppgradera en stationär, där är det en helt annan femma.

Köp en ordentlig maskin, krona för krona som en beskrev innan.

Det är en ordentlig maskin.... Men om man hittar på rätt ställe så kan det kosta lite. Om man sätter i mer RAM och VRAM så blri den ännu snabbare. Men ändå så är den väldigt snabb. Men att sätta i ett GTX 480M ska väl gå?

Permalänk

Mer ram kan du peta i om Chipsetet stödjer det, det borde G73 göra, generellt är 8GBsom max på G73 serien,
det är en del forum som bekräftat detta, men om det stödjer 16GB är tveksamt, men frågan är om det behövs? (tveksamt), 8GB så ligger du långt före
VRam det sitter på GPU kortet & det kan du inte byta utan att byta GPU kort, som jag sa innan,

Jag har ingen G73, men jag googlar åt dig, de svaren hittar du på nätet krasst

Provat o googla?

Permalänk
Medlem

Känns inte som att du borde ge dig in i att meka med en bärbar, du verkar sakna ganska mycket kunskap, och det är pilligare med en bärbar.
Du verkar också ha lite krasst med pengarna - och felsteg kostar, i detta fallet, mycket.

Vänta tills du är mer säker och fast på foten!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sasha:

Känns inte som att du borde ge dig in i att meka med en bärbar, du verkar sakna ganska mycket kunskap, och det är pilligare med en bärbar.
Du verkar också ha lite krasst med pengarna - och felsteg kostar, i detta fallet, mycket.

Vänta tills du är mer säker och fast på foten!

Jag saknar ingen kunskap... jag byggde ihop en stationär... och den funkar. Men det är skillnad på en bärbar... fast när jag lagar/fixar något så funkar det.

Jag är bara väldigt snål... och då snålar man... även när man har för att köpa de dyrare (onödigt att spendera mer om det finns billigare).

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Känns inte som att du borde ge dig in i att meka med en bärbar, du verkar sakna ganska mycket kunskap, och det är pilligare med en bärbar.
Du verkar också ha lite krasst med pengarna - och felsteg kostar, i detta fallet, mycket.

japp. det det det gör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

japp. det det det gör.

Skrev han till dig?

Permalänk
Avstängd

Men hur många år kan en sånhär laptop räcka?