Permalänk
Medlem

Transformator-fråga

Jag har en nybörjarfråga angående transformatorer till hemelektronik, det är så att jag inte kan hitta samma transformator som jag fick med till min DI-box till studion, men jag hittade en som passar i den. Dock är den på 15v och det står 17v på boxen.

Om någon kan förklara hur det fungerar med detta och om det är något problem så är jag tacksam..

Permalänk
Medlem

kontakt ska passa, volt ska vara densamma, ampere ska vara lika eller mer på den nya transformatorn

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Glöm inte polariteten, som nästan kan vara det viktigaste!

Transformatorn du har kan fungera, om den ger tillräcklig ström och polariteten är rätt. Jag hade testat

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

DC eller AC är Viktigt!

Dock någon 0,2V hit eller dit klarar en del produkter av utan större bekymmer. Men jag hade sagt att man Ska ha Samma Volt,kontakt, DC(eller om den vill ha AC) Amperen ska vara lika eller mer (enheten kommer bara dra det den behöver och inte förbruka mer bara för att det finns tillgång till det)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vill inte vara petnoga men folk klagar på de som säger "datan" när de menar en dator så jag måste få klaga jag med...

Volten som ni skriver om är spänningen. Man säger att t.ex. att spänningen är 100 Volt och inte volten är 100.
Samma gäller Ampere, det är strömmen ni menar och strömmen mäts i Ampere, dvs. Max ström: 3 Ampere.
Hmm... Är inte 100% säker här men jag har starkt för mig att det inte går att transformera likström Så om det är en likströmstrafo så har den en likriktare.
Och på transformatorer så står det ofta VA: 150
Det är transformatorns kapacitet i Volt Ampare. Kan inte hela historien om det men det kan säkert google, kika efter en sådan märkning också.

Visa signatur

tack o bock