Video: Snabbtitt på Bitfenix Colossus

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dem fixar det snart. Det blir en svart Colussus då

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

hmmm... mikrodatorn verkar ha fått en helt annan bild..... '-_-

Den första datorlådan från BitFenix (Colossus) imponerar - MikroDatorn

fast de ha ju iofs den svarta med en helt annan ytbehandling...

Personligen hoppas jag att swec fick ett måndagsex, tycker att de kom med mycket nytt (annorlunda) på den här lådan, att de vågar ta ut svängarna en del och testa lite nya grejjer. och hittills verkar ju de svenska recensionerna gå hyfsat brett isär =p
Skulle nog avvakta lite och se ifall det bara är de första exen som har denna typ av problem... För trots allt verkar de ju inte ha kommt ut i butikerna ännu utan bara vara förserieex ute bland resencenter =/ däremot mycket dålig kvalitet på swec exemplar... >.<

Skärpning Bitfenix!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev helt kär i den där luckan där uppe? Fett bra idé imo, perfekt att lägga externa hddn i

Permalänk
Medlem

"gott om plats, gott om plats. GOTT OM PLATS HELT ENKELT" Epic ^^

Permalänk
Medlem

J*VLAR VA SNY...ah fast.. ne..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DAoG:

"gott om plats, gott om plats. GOTT OM PLATS HELT ENKELT" Epic ^^

Jamen, är det gott om plats så är det!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Liknar mer ett 600-kronors chassi än ett 1600-kronors chassi. Om det inte vore för bitfenix-loggan på luckan skulle det kunna vara vilket kina-wanna-be-cool-gamer-chassi som helst.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

kan inte hjälpa det ÄLSKAR utsidan! dock behöver inte ljuset vara påslaget.... =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

kanon bra med dessa film presentationer .
vore ju en döm kanske men en film med Fractal Design R3 nya model XL skulle sitta fint

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk

Mycket bra recension. Bra jobbat Emil och alla andra!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Den kändes faktiskt en aning plastig och billig så fort jag såg när ni öppnade front-luckan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Trevligt med video, men chassit var ju fult som stryk så blir inget sånt för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Fractal Design R1a var ingen höjdare så det kan alltid bli bättre, priset var i högsta laget för lådan sen lär den inte vara speciellt smidig när det sitter lampor i sidorna och gott om plats för kablarna på baksidan >.<

Permalänk

Hur stort är de invändigt? T.ex hur många liter skulle de få plats? Är de så stort att jag kan klämma in mig där?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

"gott om belysning för gamers."

va? för disco kåta fjortisar menar du väll?

tänkte precis likadant, hur kan man fortfarande gilla belysning i datorn om man är över 16? .. visst kanske nån vattentank som lyser lite svagt å så...

Permalänk
Medlem

Äsh var inte sådana nu, är själv 21 och skulle kunna tänka mig ett chassi med smakfull belysning. Kanske inte led-fläktar och så, men hade helt klart kunnat tänka mig något svagt pulserande ljus i en list eller så. Med andra ord är det väll smaken som avgör om man vill ha belysning eller inte, att generalisera alla som gillar det för disco kåta fjortisar tycker jag är lite hårt.

Hur som, som tidigare sagt så är det alltid lika kul med lite videorecensioner. Om ni vill kan ni ju köpa eller bygga en enklare steadycam för att göra lite dynamiska närbilder för att kicka upp "professional-production-känslan" ett steg till.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Fulare än HAF serien, då är det riktigt illa.

Permalänk

När de ändå har gjort ett så fult fjortischassi, kunde de inte ha kommit på ett passande namn?
Något i stil med "Sniper Wolf Storm Power Warrior"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

När de ändå har gjort ett så fult fjortischassi, kunde de inte ha kommit på ett passande namn?
Något i stil med "Sniper Wolf Storm Power Warrior"

Köper istället
Sniper Wolf Extereme Storm Power Warrior Ftw - Gamer Edition. Som kommer med yttligare en lysande fläkt.

Permalänk
Medlem

Varför envisas tillverkarna med att ha kvar de stansade gallret framför front fläkten?

De fyller INGEN funktion och bromsar luftflödet samtidigt som de gör att fläkten låter mera.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Köper istället
Sniper Wolf Extereme Storm Power Warrior Ftw - Gamer Edition. Som kommer med yttligare en lysande fläkt.

Jag tycker vi ska göra gemensam sak och börja tillverka chassin, "Lol-power" tycker jag är ett passande namn.
Har tänkt mig ett chassi med ljusslingor som man brukar ha på balkongen till Jul och så ska det vara en inbyggd discokula, sen vill jag ett det ska vara lite Jersey Shore stil så det får bli lite drakar och kristaller på sidorna.

Edit: Spinners, den måste bara på något sätt också ha spinners

Permalänk

Hur kan man tycke denna låda är snygg? Ser ut som något du köper på dollar store i skärholmen........nä fy fan vad ful vit anka denna sak är

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Hade faktiskt tänkt köpa ett eftersom mitt verkligen suger.

Det här chassit är ju riktigt snyggt (ser inte ut som alla andra) och verkar ha bra luftflöde. Plus i kanten är ju att det är ofantligt mycket plats också.
Så det är jävligt synd på kvalitén. Det håller inte för det priset.

OT: Nån som kan tipsa om bra, inte alltför dyrt chassi? (Bryr mig inte om det är full/miditower) Hade ett sånt här chassi innan jag sålde min gamla dator så tog jag mitt gamla chassi till min nya dator. Det var ju kanske inte det bästa valet jag gjort.

Hursomhelst, tips? (Citera så att jag hittar tillbaka)

Kan rekommendera
COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK - För dig som vill ha den bästa möjliga kylningen och luftflöde i din datorlåda - Produktinformation
eller
Cooler Master HAF 912 Plus - Inet.se
eller
Cooler Master HAF 932 - Inet.se

Bra, välbyggda lådor med högt luftflöde.
Har själv en 932a...

OnT: Vet inte vad jag ska säga om Colossus...
Gillar inte att det är två olika vita nyanser. Ser inte bra ut!
Sen håller jag också med andra om att den verkar plastig.
Bra dock med en rymlig låda.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Varför envisas tillverkarna med att ha kvar de stansade gallret framför front fläkten?

De fyller INGEN funktion och bromsar luftflödet samtidigt som de gör att fläkten låter mera.

De hindrar att burken läcker elektromagnetisk strålning, och de ger lite stadga till chassit.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

gillar inte att plasten och metallen har olika vita färger.

Reagera på precis samma sak. Ser ju inte speciellt fint ut :/

Permalänk
Inaktiv

Detta förklarar varför Lian Li säljer trots sina priser. Plasttig och flashig säljer inte till alla. Som tur är brukar man ha lite mer råd när man kommer upp i åldern där sådana chassin är absolut no no.

Permalänk

Detta må va det fulaste chassit på marknaden!!

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Avstängd

Jag är 26 och tycker chassit är snyggt.
Gillar belysningen och att det inte bara är som antec 1200 osv med massa random blått sken ifrån fläktar osv överallt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av definition:

Jag är 26 och tycker chassit är snyggt.
Gillar belysningen och att det inte bara är som antec 1200 osv med massa random blått sken ifrån fläktar osv överallt.

Det är lite som fjortis. Inte ålder utan sinnestillstånd Vissa gillar det andra gör inte det. Man ska inte ta det hela på allvar (jag gillar att gnälla och skämta om det men hoppas att inget tar illa upp). Smaken är som baken efter allt

Permalänk
Medlem

Jag tyckte recencenten gjord ett stålande jobb!