Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara några större problem med antennen i Norge i alla fall så det är nog rätt lugnt.

" Norges största dagstidning konstaterar att Apples senaste mobil inte är sämre än andra smarta mobiler vad gäller mottagningen.

Tidningens slutsats är att iPhone 4 inte har bättre eller sämre mottagning än övriga testade mobiler. Däremot kunde man konstatera att Apples nya mobil var den enda man kunde surfa med ute i ödemarken."

"VG:s samarbetspartner Amobil har även gjort ett grundligt test av iPhone 4 utan att kunna hitta något som tyder på en felkonstruktion."

"Inga problem med mottagningen i iPhone 4" - MacWorld

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu antar du ju dock att du kommer att tappa samtal. Kanske sker inte detta; kanske kommer du (då du sannolikt har god täckning från början) tappa en stapel eller två och inte märka mer än så? Ungefär som med din nuvarande telefon alltså.

Tappa samtal skulle vara väldigt illa, men det är minst lika dåligt att tappa surfprestanda. Speciellt eftersom iPhonen är så pass internetbaserad och i princip bara säljs med abonnemang som har schyssta internetavtal.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonteP0nte:

Tappa samtal skulle vara väldigt illa, men det är minst lika dåligt att tappa surfprestanda. Speciellt eftersom iPhonen är så pass internetbaserad och i princip bara säljs med abonnemang som har schyssta internetavtal.

Nu antar du något annat istället och kanske märker du inte heller det i praktiken? Borde det inte finnas folk som faktiskt kan berätta hur det fungerar i tråden snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu antar du något annat istället och kanske märker du inte heller det i praktiken? Borde det inte finnas folk som faktiskt kan berätta hur det fungerar i tråden snart?

Jo, om man håller telefonen som ett fån och trycker så hårt man kan nere i hörnet med hela handflatan (dock klämmer man senor och nerver så att hålla så längre än någon minut är smärtsamt), så kommer man tappa lite surfprestanda. Dock har jag nu riktigt ont i handen från att testa (och fina tryckmärken), så håller man så har man större problem än att tappa surfprestanda. Håller man den däremot normalt utan att trycka som en idiot så tappar man i princip ingenting.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ni med iPhone 4 i Sverige. Har ni problem med antennen? - MacWorld - allt om Mac & iPhone - Sida 11
Nästa kommentar Nästa kommentar

IEEE Spectrum: How Bad Is the iPhone 4's Antenna Problem?

Faktum ÄR att det finns, å därmed klart å ifrågasätta nåt som kostar så pass har sån uppenbar defekt!

Let me google that for you Got to love that site

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jaha? Trodde alla redan visste att problemet existerade.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Elgot:Nu antar du något annat istället och kanske märker du inte heller det i praktiken? Borde det inte finnas folk som faktiskt kan berätta hur det fungerar i tråden snart?

Han frågar, folk berättar, nu fattas bara en dagsaktuella länkar hurvida näst kommande version har samma typp av problem.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Dock är det väl bäst att veta vad man skall gnälla på innan man böjar? Är det rationellt att klaga på opel för att deras bilar inte kan flyga? Många skulle nog säga att det förmodligen inte är det och att det, även om det vore roligt att flyga, förmodligen inte är just opels fel att bilar i allmänhet håller sig på marken. På samma sätt är det väl rimligt att jämföra telefoner? Om det visar sig att konkurrerande tillverkare har ungefär samma problem är det kanske inte helt befogat att skylla på apple även om världen kanske vore lite bättre om problemen inte fanns. Risken är att den produkt man väntar på varken är ekonomiskt eller fysikt möjlig att bygga.

Jag tror 99.9% av befolkningen förväntar sig att man ska kunna hålla i telefonen normalt när man köper den.
Jag tror 99.9% av befolkningen inte förväntar sig att bilar kan flyga när dom köper en bil.
Jag tror 99.9% av befolkningen ser den tydliga skillnaden^.

Och jag tror att du kan hålla ~99% av alla mobiltelefoner ungefär hur du vill (på ett inte allt för puckat sätt) utan att dom krånglar.

Visst många mobiler har något problem. Men om de flesta mobiler har problem som ligger mer i nivå med att din bils vindrutetorkare inte funkar, så ligger detta problemet mer i nivå med att bromsarna krånglar.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dpom86:

Jag tror 99.9% av befolkningen förväntar sig att man ska kunna hålla i telefonen normalt när man köper den.
Jag tror 99.9% av befolkningen inte förväntar sig att bilar kan flyga när dom köper en bil.
Jag tror 99.9% av befolkningen ser den tydliga skillnaden^.

Och du anklagade mig för att missa poängen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Och du anklagade mig för att missa poängen?

Tja, du anser ju att det är en rimlig jämförelse med å ena sidan en produkt som saknar en funktionalitet som man inte förväntar sig, med en produkt som saknar en funktionalitet som alla förväntar sig. Så min fråga till dig är snarare "Vad är din poäng egentligen? Hur motiverar du den liknelsen?"
Är det rationellt att klaga på opel för att deras bilar inte kan flyga: nej.
Är det rationellt att klaga på apple för att du kan tappa mottagning av att hålla i telefonen: ja.

Och om du läser min förra post efter min edit så la jag till att dom flesta telefoner inte har såhär allvarliga fel, vilket är något du tycks påstå.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dpom86:

Så min fråga till dig är snarare "Vad är din poäng egentligen? Hur motiverar du den liknelsen?"

Det snart två månader gamla inlägget var väl snarare ett svar på att du tyckte att det var befängt att jämföra med andra än ett rop efter roligare bilar eller något annat man skulle kunna missförstå det som?

Snarare blir det:
Är det rationellt att klaga på opel för att deras bilar inte kan flyga: knappast. Bilar flyger i allmänhet inte, så man skall nog inte förvänta sig så mycket av just opel.
Är det rationellt att klaga på apple för att du kan tappa mottagning av att hålla i telefonen: Nja, det visar sig att försämrad mottagningsförmåga är väldigt vanligt hos telefoner när man håller i dem på olika sätt så att endast gnälla på apple är kanske lite förhastat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det snart två månader gamla inlägget var väl snarare ett svar på att du tyckte att det var befängt att jämföra med andra än ett rop efter roligare bilar eller något annat man skulle kunna missförstå det som?

Ditt resonemang håller inte ändå. För det första ska man klaga på alla fel, det har inget att göra med om det är apple eller något annat företag. Så ditt uttalande om att man inte ska klaga på apple är missriktat.
Dessutom är det inte det som jag menade var befängt, som konsument är det en naturlig del av ett köp att jämföra olika produkter. Men nu var det inte vi konsumenter som gjorde jämnförelsen utan företaget bakom produkten som sa att andra företag har "lika dåliga produkter". Det blir en väldigt stor skillnad beroende på vem uttalandet kommer ifrån.
Att det antagligen klagats mer på apple än på andra företag i allmänhet har tre logiska förklaringar:
1. Apple är ett "fint"/dyrt märke: folk förväntar sig mer -> folk klagar mer.
2. Apples fel var allvarligare än många andra fel -> en given anledning att klaga mer.
3. Media/Pressen. Med enorm PR och marknadsföring så hade dom verkligen världens ögon på sig. -> större rubriker / mer synligt / märks mer.

När du säger att det är vanligt hos många mobiler, menar du då i den prisklassen?
Det är också relevant. Om jag köper något billigt blir jag kanske inte jätte förvånad om det inte är den bästa av produkter. Bilden några inlägg ovan visar ju till exempel att Iphone 3G inte hade några större sådana problem.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dpom86:

Bilden några inlägg ovan visar ju till exempel att Iphone 3G inte hade några större sådana problem.

Samtidigt är dataöverföringshastigheten högre med en helt täckt iphone4 än med en fri iphone 3g. Kanske stör händer värre vid höga datahastigheter, kanske är det antennen som ställer till det eller kanske är det något annat. Det framgår i alla fall inte av bilden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Samtidigt är dataöverföringshastigheten högre med en helt täckt iphone4 än med en fri iphone 3g. Kanske stör händer värre vid höga datahastigheter, kanske är det antennen som ställer till det eller kanske är det något annat. Det framgår i alla fall inte av bilden.

Antenn i 3an är kanske väldigt dålig eller de kanske har helt olika radio chip ?

Min teori är att 3an haft dålig mottagning men att inte folk reflekterat över det på samma sätt. Signal styrkan har ju mätts på ett annat sätt så användarna har blivit vilseleda och när de funkat dåligt så har folk skyllt på nätet istället, eftersom det inte varit fokus på problemet.