Permalänk
Medlem

Namn på minnet

Jag köpte en Inet jubiläumsmodell Taurus Decade (6999 Kr) förra förra veckan och har haft lite strull med bla blåskärmer och fläktljud.
Förste rep fixade fläkten men fortsatt blåskärmer. Rep igen i veckan och denna gång har man enligt servicetekniker "Byt minne till annat märke för att öka stabiliteten".
Datorn fungera perfekt nu och jag har generellt set fått fin service från Inet.

Nu är jag nyfiken på vad man har satt i istället för det Corsair 4GB (2*2048MB) 1333MHz XMS3-10600 som satt i datorn från början. Var nånstans ser jag spec och fabrikat på det nya minne?, hittar tyvärr ingen info i Enhetshanteraren?

/PGS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pgs999:

Jag köpte en Inet jubiläumsmodell Taurus Decade (6999 Kr) förra förra veckan och har haft lite strull med bla blåskärmer och fläktljud.
Förste rep fixade fläkten men fortsatt blåskärmer. Rep igen i veckan och denna gång har man enligt servicetekniker "Byt minne till annat märke för att öka stabiliteten".
Datorn fungera perfekt nu och jag har generellt set fått fin service från Inet.

Nu är jag nyfiken på vad man har satt i istället för det Corsair 4GB (2*2048MB) 1333MHz XMS3-10600 som satt i datorn från början. Var nånstans ser jag spec och fabrikat på det nya minne?, hittar tyvärr ingen info i Enhetshanteraren?

/PGS

är det den här ? Inet Taurus Decade Gamer - Inet.se

Permalänk
Avstängd

vad är felet ? är det blåskärmer ? . jag kan nog hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Kolla med CPU-Z, där kan du se vad minnena heter.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pgs999:

Jag köpte en Inet jubiläumsmodell Taurus Decade (6999 Kr) förra förra veckan och har haft lite strull med bla blåskärmer och fläktljud.
Förste rep fixade fläkten men fortsatt blåskärmer. Rep igen i veckan och denna gång har man enligt servicetekniker "Byt minne till annat märke för att öka stabiliteten".
Datorn fungera perfekt nu och jag har generellt set fått fin service från Inet.

Nu är jag nyfiken på vad man har satt i istället för det Corsair 4GB (2*2048MB) 1333MHz XMS3-10600 som satt i datorn från början. Var nånstans ser jag spec och fabrikat på det nya minne?, hittar tyvärr ingen info i Enhetshanteraren?

/PGS

Jag har en galen idé här:
Öppna lådan och kolla
Jag borde få nobelpris för det här.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Everest Lavalys är annars ett väldigt bra program där man får fram info om precis var ända del i datorn..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Jag har en galen idé här:
Öppna lådan och kolla
Jag borde få nobelpris för det här.

Lite galen idé ja. Jag känner inte för att öppna en sprillans ny dator med risk för att garantin åker åt skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikotte2:

vad är felet ? är det blåskärmer ? . jag kan nog hjälpa dig

Ja det är datorn som du länkade till och förhoppningsvis är problemet löst dvs. inga blåskärmer efter datorn har kommit hem igen idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pgs999:

Lite galen idé ja. Jag känner inte för att öppna en sprillans ny dator med risk för att garantin åker åt skogen.

men det gör den inte, garantin alltså.
den kommer inte explodera heller.

Visa signatur

Der Steppenwolf