Dell kombinerar dator och surfplatta

Permalänk
Melding Plague

Dell kombinerar dator och surfplatta

Datorgiganten Dell visar upp en kombination av bärbar dator och surfplatta under Intel IDF.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul ide, men är det bara jag som tror att det där kommer börja krångla som fan efter ett tag

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

håller med ovanstående, känns som att det kommer bli trubbel dock är idén förbannat go

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Riktigt häftigt

Permalänk
Medlem

Väldigt coolt, men om jag skulle gissa prislappen skulle den nog ligga på ~7000kr och uppåt :/

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Gillar tanken bakom detta

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Jag tycker det inte va så speciellt man har sett vänbara skärmar som suttit i en snurrande axel på mitten förut men det at den sitter i en ram ger bara en ekstra rörlig del som kan gå sönder...

Permalänk
Skrivet av Gipsyboy:

Jag tycker det inte va så speciellt man har sett vänbara skärmar som suttit i en snurrande axel på mitten förut men det at den sitter i en ram ger bara en ekstra rörlig del som kan gå sönder...

Enligt mig är det en bättre lösning då dessa två rörliga delar endast är rörliga i ett led, och den förra lösningen är rörlig i två led, vilket gör att den lättare går sönder.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av minibite3:

Enligt mig är det en bättre lösning då dessa två rörliga delar endast är rörliga i ett led, och den förra lösningen är rörlig i två led, vilket gör att den lättare går sönder.

Agree. Tabletpcs kändes ju rejält ömtåliga.

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Kul ide, men är det bara jag som tror att det där kommer börja krångla som fan efter ett tag

Skrivet av erdraug:

håller med ovanstående, känns som att det kommer bli trubbel dock är idén förbannat go

För att det är en extra rörlig del som kan pajja eller? Jag ser inga problem alls med den... klockren idé ju!

Permalänk
Medlem

Bra idé och skulle vara bra att ha - dock blir nog priset allt annat än gott.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Proffsmobbare

HP har väl gjort detta i flera år?
13" med vridbar skärm, vissa modeller även med touchscreen.

Permalänk
Medlem

ajaj känns som att denna lär pajja efter 2-3 månader

Permalänk
Skrivet av Laine:

HP har väl gjort detta i flera år?
13" med vridbar skärm, vissa modeller även med touchscreen.

jo, dock 12.1 tum och alla har touchscreen. Däremot är själva vridmekanismen på denna nymodig, i HPs tablet vrider du hela skärmen, med ram å allt, här verkar du bara vrida själva skärmen, tror dock detta kan bli problematiskt när de gäller hållbarheten, även hp har problem med detta

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Såg att min lärare hade en sådan av HP, rätt coolt faktiskt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

dom är jävligt praktiska

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

jo, dock 12.1 tum och alla har touchscreen. Däremot är själva vridmekanismen på denna nymodig, i HPs tablet vrider du hela skärmen, med ram å allt, här verkar du bara vrida själva skärmen, tror dock detta kan bli problematiskt när de gäller hållbarheten, även hp har problem med detta

Iprincip alla tillverkare har/har haft en tabletpc...

Permalänk

Ser ju rätt cool ut. dock så är prestandan inget för mig.

Känns lite som att det finns risk för glapp i den där skärmen efter några månaders användning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Iprincip alla tillverkare har/har haft en tabletpc...

du har så rätt så, även Dell har det, svindyr sak som riktar sig till företag. Poängen var att dells nya är de enda som har skärmvridningsmekaniken som den är. Deras gamla modeller har samma makanism som de andra på marknaden

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk

Javligt skönt att se lite utveckling på den här fronten. Mycket skön idé. Det här blir för övrigt inte mer ömtåligt än en tablet med en arm då en sådan endast har en kontaktpunkt och det blir mycket högre moment i den.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2