OMRÖSTNING LAPTOP HP,PB OCH ASUS. BÄST?

Permalänk

OMRÖSTNING LAPTOP HP,PB OCH ASUS. BÄST?

Hej!

köpråd beträffande följande laptops:

* HP G62-A35so – amd phenom 2 x3, 7200 rpm, 1.8ghz, 4gb,1gB ati-hd 5470, 16” , 500 gb,
https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c0225164...

* HP G62-A12so 15,6" laptop med AMD Turion II P520 2,3GHZ, 4GB RAM och 320GB hårddisk. ATI Radeon HD4250
PC City - HP G62-A12SO Laptop

* Packard Bell EasyNote TM85-JN-843NC, intel i5, 640 gb, 2,26ghz OBS! DENNA HAR INTEL HD-GRAFIK 128 MB . --> Product Model

*Asus K50AF-SX012V, AMD Turion II M520, 2,3 ghz, 500 gb 5400rpm, ATI Mobility™ Radeon® HD 5145, 512MB VRAM
ASUSTeK Computer Inc. - Bärbara datorer - ASUS K50AF

Tacksam för råd och svar !!

Mvh C

Permalänk
Vila i frid
Permalänk

vad ska den kosta och vad ska den användas till?

Permalänk
Skrivet av Nevercooler:

vad ska den kosta och vad ska den användas till?

Den skall användas till pluggande och lite multimedia film mm...

Permalänk

kosta max 6 k

Permalänk

tycker att du ska köra på HP G62-A35so eller Asus K50ID-SX162V WEBHALLEN.com - Asus K50ID-SX162V - C2D T6570 / 3GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GT 320M / DVD±RW / Win7 HP

hoppas det blir bra

Permalänk

Måste det vara just en av dem du listade?

En annan Packard Bell:
Packard Bell EasyNote TJ65-CU-692NC

Den har Geforce GT 240M, 640GB HD, 4GB ram (DDR2 förvisso) och kostar 5500:-. Grafikkortet är ung. lika bra som 330M enligt notebookcheck.

Permalänk

varken hp eller pb är väl inget man hänger i julgranen när det handlar om datorer för privatpersoner..

Permalänk

Jag läser ofta den typen av kommentarer, men jag saknar ofta länkar som bekräftar saken. Länka gärna.

Jag vill ju inte vara sämre själv så här är en länk. Samma modell men med sämre grafikkort.

Review Packard Bell EasyNote TJ65 Notebook - Notebookcheck Reviews

Permalänk

OK!

Kul med flera svar!
Skall kolla upp era tips, Tack!

En sak som jag funderar på är Intel Pentium, jag menar den har ju funnits sedan urminnes tider och tekniken går ju framåt i mach 3, Så kanske det vore bätre att investera i någon nyare intel processor eller AMD !?
Skiljer det mycket mellan DDR2 - DDR3?

Permalänk

Ja alltså... med mina mått mätt är väl inte pentium SÅ gammal Jag minns när min polare köpte en pentium 60 (MHz!), det var ett tags sen iofs. Min första dator var en C128, den står på hyllan in rummet bredvid btw

CPU: kan inte svara, har inte alls hängt med i utvecklingen.

Minne: DDR2 vs DDR3 är inte helt lätt att förstå. Google gav mig ingen större hjälp. I det fallet när DDR2 och DDR3 har samma frekvens så uppfattar jag det som att DDR2 faktiskt kan vara snabbare. Å andra sidan kan det nog vara bra att ha DDR3 om man vill uppgradera senare. Jag kommer nog köpa en PB med DDR2.

Permalänk

hehe .. oK!

A de blir svårt ! Mest tyder på HP:n, A35. Har dessutom hört att PB är är inget att ha ?!

Permalänk

Jag har aldrig haft nån PB så jag vet inte. G62-A35so ser helt okej ut. Intressant med tripple core. Grafikkortet är ingen riktig höjdare, men det står "växlingsbar"? Går det att byta ut?

Själv är jag nu inne på en Acer Aspire 5738ZG. Den har en HD4650, 4GB DDR3 och kostar 5300:-.

EDIT: CPU är en T4500, 2,3GHz. Vad jag förstår är problemet just cpu:n. 3D Mark 06=1950, en i3=2200. Phenom II X3 är snäppet bättre än en T4500, kring 2000. Men va fasen, för dryga 5k får man helt enkelt ingen riktig speldator. Jag ska mest surfa och köra PS ändå. Ska jag seriöst spela spel så är det stationärt som gäller.

Permalänk

OK!

Nej jag har hört och läst det från andra trådar då folk haft en PB. Men acern verkar ju bra!

Flest röster hamnar på Asus, så folk som röstar får gärna lämna en kommentar.
Jag kommer iaf satsa på AMD phenom/turion eller intel i3,i5.

Någon som vet hur pass bra INTEL-HD graphics är ? låter inge vidare med bara 128 mb !