Palit bygger Geforce GTS 450 i lågprofil

Permalänk
Melding Plague

Palit bygger Geforce GTS 450 i lågprofil

Tillverkaren Palit är först ut med en Geforce GTS 450-modell i lågprofil.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

den där sug ut att passa alldeles ypperligt i ett mini itx LAN bygge.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Väntar fortfarande på single-slot, men ett steg i rätt riktning antar jag

Permalänk

Ser ut som att NVIDIA försöker locka eller förvilla ATI fans att köpa deras kort med tanke på färgsättningen.

Permalänk
Skrivet av lexusscorpion:

Ser ut som att NVIDIA försöker locka eller förvilla ATI fans att köpa deras kort med tanke på färgsättningen.

Jo, palit är ju nVIDIA ?

Permalänk

Öh... Jag är nog helt ute å cyklar, men kortet ser för mig ut att vara i ungefär samma storlek som de flesta andra kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Öh... Jag är nog helt ute å cyklar, men kortet ser för mig ut att vara i ungefär samma storlek som de flesta andra kort?

Det är väl mindre på "bredden"?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Skrivet av Cybertrash:

Öh... Jag är nog helt ute å cyklar, men kortet ser för mig ut att vara i ungefär samma storlek som de flesta andra kort?

Tyckte jag också men om du kollar vid utgångarna så är det bara en HDMI och en DVI som får plats på hela PCI-plåten

Permalänk

Med tanke på hur få ITX-chassin som har dubbla kortplatser så förstår jag inte riktigt syftet med kortet.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Med tanke på hur få ITX-chassin som har dubbla kortplatser så förstår jag inte riktigt syftet med kortet.

Måste nog hålla med här. Chassin som kräver lågprofilskort har sällan plats för stora kylare.

Edit: Efter att ha kollat runt lite på HTPC chassin så finns det faktiskt en hel del som nog skulle kunna ta detta kort. Frågan är om någon behöver den extra kraft detta kort ger. Det är ju ändå inte tillräcklig...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Med tanke på hur få ITX-chassin som har dubbla kortplatser så förstår jag inte riktigt syftet med kortet.

Nu finns det ju micro-atx också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Väntar fortfarande på single-slot, men ett steg i rätt riktning antar jag

Håller med, vill ersätta mitt PhysX med ett single slot, men man kanske får vänta tills GTS 440 för single slot?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av tehlily:

Nu finns det ju micro-atx också.

Väldigt få mATX som kräver lågprofil, och ett fåtal av dessa har dubbla kortplatser.

Jag säger inte att kortet är helt värdelöst, bara att kundgruppen måste vara extremt lite, speciellt när det är som "Bacon" säger, tillräcklig prestanda idag direkt i mITX-korten.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Inaktiv

Intressant lösning, påminner om Powercolors HD5750: http://www.sweclockers.com/nyhet/12555-powercolor-gor-radeon-...
Frågan är om det nu är värt att offra en kortplats för dessa lösningar, korten är ju fortfarande inte så pass kraftfulla att de gör några underverk jämfört med långsammare single-slot och low-profile-kort i mitt tycke. Bra att alternativ finns för de som faktiskt vill ha den extra prestandan dock.

Kylaren gör som ett par redan påpekat att kortet påminner väldigt mycket om ett Radeon-kort.

Permalänk

Det såg ju ascoolt ut ju

Permalänk