Vill ha Office Eng/Sve, behövs språkpaket?

Permalänk
Medlem

Vill ha Office Eng/Sve, behövs språkpaket?

Hej!

Jag har spanat in följande erbjudande:
http://www.microsoft.com/student/office/sv-se/default.aspx

När man beställt har paketet följande namn:
Microsoft® Office Professional Academic 2010 (Svensk/Windows)

Jag behöver både svensk och engelsk rättstavning/grammatik, behöver jag då köpa till något språkpaket? Som jag tolkar det är programvaran på svenska, vilket är okej, och jag förutsätter att även rättstavning/grammatik finns på svenska. Enligt följande sida

Office 2010-programsviter: lokaliserade versioner - Office-språkpaket - Microsoft Office

verkar det dock som om den "svenska" versionen även ska innehålla engelska, finska och tyska. Jag förutsätter då att de menar rättstavning/grammatik, och då skulle det täcka mina behov. Tolkar jag det hela rätt eller finns det risk att jag köper svenskt Office 2010 utan att få med engelsk stavning/grammatik?

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Rättstavning på engelska har väl funnits i svenska Officepaketet sedan hedenhös.

Permalänk

Japp, köper du svenska så får du en de språken du skrev. Vissa måste dock installeras

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

På sidan Office 2010-programsviter: lokaliserade versioner - Office-språkpaket - Microsoft Office kan du se exakt vilka språkverktyg som följer med i de lokaliserade versionerna av Office 2010. Svenska Office 2010 innehåller mycket riktigt verktyg för svenska, engelska, finska, tyska.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, de nämnda språken följde mycket riktigt med den svenska versionen!

MVH
Ande