Permalänk

trimmad till intel?

Kom nyss hem med dessa minnen. WEBHALLEN.com - OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition / Low Voltage / 2x2048MB / 4GB / Dual Channel som enligt beskrivningen är trimmade till intel system, men jag har ett amd system. hur mycke skillnad gör det? hur fungerar dom tillsammans med mitt amd system?

orkar man byta ut minnena? har det någon sexuell betydelse?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från Inet.se: "Rekommenderas till Core i7/i5/i3/AMD"

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av johanneso:

har det någon sexuell betydelse?

0_o

Det spelar ingen större roll. Minnena fungerar med AMD också.

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Från Inet.se: "Rekommenderas till Core i7/i5/i3/AMD"

Jo men det gäller ju platinum och inte gold-kit som jag har. (inte samma)

Skrivet av defaultusername:

0_o

Det spelar ingen större roll. Minnena fungerar med AMD också.

ingen större roll? vill ju köra systemet optimalt. inte bara att det funkar.

kommer köras tillsammans med Asus M4N75TD AMD 980a‚ AM3‚ ATX, AMD Athlon II X4 640 3.0GHz / 2MB / Socket AM3

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johanneso:

orkar man byta ut minnena? har det någon sexuell betydelse?

Minnena kommer fungera utmärkt till ditt AMD-system. Och nej, det är inte troligt att valet av minnen påverkar ditt sexliv.

Permalänk

Någon som har erfarenhet av överklockning av dessa minnes kretsar? fördel eller nackdel att det är low voltage?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen skillnad. Bara en gimmick.

Permalänk
Medlem

1,5V är standardspänningen för DDR3. För att nå höga frekvenser på minnena krämar tillverkarna på med höga spänningar till minnena, men i och med introduktionen av i-någonting har de fått begränsa sig till 1.65V då man annars riskerar att processorn brinner upp.
Anpassade till i-någonting innebär alltså endast att minnena klarar sig på en spänning som ligger på max 1,65V, dvs 10% över specifikationen. Minnen som inte är avsedda för i-någonting kan fortfarande specificeras till 1,8V eller ännu mer i extrema fall.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara