Permalänk
Medlem

HP Pavilion dm1z

Hejsan

Jag är på jakt efter en nytt litet 11,6" prestandamonster och har fått upp ögonen för HP's Pavilion dm1z med AMD neo K625 processor och ATI Radeon 4225.

Just den här modellen verkar inte HP ha släppt till Sverige och Europa, det ända jag hittar som är tillgängligt här är HP Pavilion dm1 som har lite andra specifikationer, såsom intel SU 2300 processor.

Är det någon som vet om dm1z kommer att släppas inom kort till oss eller är vi fast med dm1?

Permalänk
Medlem

Ny lineup nu i veckan

Jag fick äntligen tag på en försäljare på HP och fick reda på att dom ska få veta hur deras nya lineup ser ut i veckan. Jag tänkte meddela detta då det kanske är relevant för alla som söker ny laptop oavsett märke. Han nämde inga modeller specifikt utav visste bara att det skulle komma in ny teknik.

Permalänk
Medlem

Är det den här du menar?
HP

Är själv sugen men funderar att vänta på den här med bl.a USB 3.0
ASUS

Permalänk
Medlem

Ja faktisk, konstigt att jag inte hittat den tidigare. Jag har letat som en tok, men jag är tydligen inte av detektivmaterial!

Ända skillnaden är att jag skulle vilja ha AMD Neo K625 istället för K325 processor, om man ändå ska köpa nytt så kan man väl unna sig lite så att säga. Jag kanske helt enkelt får ta och slå en pling till net on net och höra om dom får in några med K625 processor inom en snar framtid.

Tackar för länken!

Edit: I örigt lustigt att dom verkar kränga iväg dom här datorerna med 32 bitars system när den har 5 gb ram minne.