Ny bärbar dator, prisklass 15-20.000kr

Permalänk
Medlem

Ny bärbar dator, prisklass 15-20.000kr

Hej

Har fått i uppgift att byta ut min stationära dator på jobbet till en bärbar som gör att jag blir mer mobil, Samt att det sparar utrymme på kontoret.

Hur som helst, datorn som skall ersättas har dessa delar.

4gb 667MHz
amd 5000+
nvidia 7600gs 512mb
Asus moderkort (i think)

Varför jag vill ha en till dator är för att dem inte tillåter mac datorer på jobbet, samt att jobba med nätverk är uselt på os x, windows 7 är som en dröm för det. Jag kommer alltså inte spela eller något liknande på denna dator, utan skriva word dokument, excel, powerpoint, programmera Kommer .även jobba med virtuella servrar på datorn, så vill att den skall vara kraftfull.

Det jag ser i denna nya dator är följande

1.Grymt bra tangentbord.
2.Bra skärm, då jag inte har den bästa synen.
3.Den skall vara robust och tålig.
4.Ha hdmi utgång.
5.Inte alltför tung, den skall inte vara släp bar.

Alla tips är välkomna.

Visa signatur

Macbook pro 15.4 - Intel i7 + 8GB + Intel 160GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är en kille här på marknaden som säljer en alienware , som är grym, kolla in den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det är en kille här på marknaden som säljer en alienware , som är grym, kolla in den

Läs gärna texten ovan innan ni skriver någon som är relaterat till spel,jag är ute efter en jobb dator, så en spelmaskin som alienware inriktar sig på, kommer inte på fråga. Samt den är nog redigt tung.

Visa signatur

Macbook pro 15.4 - Intel i7 + 8GB + Intel 160GB SSD

Permalänk
Medlem

Japp alienware väger sina kilon men det är en grymt kompetent maskin du behöver ju nödvändigtvis inte ta det fläskigaste grafikkortet men kan ju öka på cpu och ram samt hd utrymme. Jag valde alienware 1 för att jag spelar och hört bra om dom och 2 för att man får snickra ihop spec själv. Det erbjuds inte på för många ställen känns det som

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

en fet processor och 1080p stödande Gx kort allt som behövs, självklart det andra självklara också.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Avstängd

Det låter som att du kan köpa viilket märke som helst. Om du själv vill skräddarsy så rekommenderar jag:

Dell (räcker och blir över för dina krav, du sparar några slantar också)
Clevo (exklusiva datorer i din prisklass)

Vill du ha hjälp så skicka mig ett pm.