Permalänk
Medlem

Tv-licens

Vet inte om jag är i fel forum nu, men det är så att radiotjänst ringde mig och ville att jag ska betala tv-licens för att jag köpt en ny tv. Men det är så att jag är skriven hos mina föräldrar och pendlar till min universitetsstad. Jag fick idag en räkning på att betala denna skitavgiften, men det ska jag väl inte behöva? Så länge jag är skriven hos mina föräldrar så måste jag ju ingå i deras licens? Har inte medgett eller godkänt något.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Nej ring kundtjänst och be dom makulera fakturan och säg att dina föräldrar betalar licens.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tv-licensen betalas per hushåll, så du skall inte behöva betala nått. ring klaga, bränn upp skitfakturan

Permalänk
Avstängd

Hur kunde dom veta att du har köpt TV? Stasi-verksamhet?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

De är skyldiga att rapportera det enligt lag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Vilka är skyldiga?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Vilka är skyldiga?

Återförsäljarna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Återförsäljarna.

Har inte fått hem ett kuvert när jag köpte från Elgiganten.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Bestrid fakturan omedelbart och påpeka för dem att du ingalunda är skyldig att betala tv-licens. Jag har haft en del med dem att göra och de är fullständigt inkompetenta. Skickar fakturor istället för att notera att man påpekat att man redan omfattas av en tv-licens; Skickar brev till samma adress där en tv-licens redan finns och i princip anklagar en för att vara kriminell eftersom man inte betalar osv. Jag har inte många öre till övers för dem för att uttrycka sig försiktigt.

Permalänk
Medlem

Jag ska också börja skicka fakturor till folk, bara sådär, och sedan skylla på inkompetens om jag blir tagen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det löste sig efter lång telefonkö... Det roliga är ju att dom ringde mig en vecka tidigare där jag sa att jag INTE ska betala, så skickar dom en faktura ändå. Sen att dom ringer på en söndagkväll och är allmänt dryga i telefon för ju en inte direkt mer betalsugen!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Därför man inte ger ut adressen när man köper en tv..
Och måste de ha en adress så typ: Sven Svensson, Sveagatan 1, 12312 Stockholm

Skönt att man inte har en tv, så man slipper bry sig.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpa:

Därför man inte ger ut adressen när man köper en tv..
Och måste de ha en adress så typ: Sven Svensson, Sveagatan 1, 12312 Stockholm

Skönt att man inte har en tv, så man slipper bry sig.

Jag missade ett samtal ifrån radiotjänst häromdagen. Hade varit kul att snacka med dem. När de ringde för något år sedan så sa jag ju att jag förmodligen skulle skaffa en tv i framtiden men inte just då. Har ännu inte skaffat någon TV så vi får väl se vad de säger om de ringer igen^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b