Permalänk
Medlem

MSI CX620 - Prispressad!

Hej, såg just på elgiganten att dom har dragit ner priset på en av deras MSI datorer.
Priset såg riktigt bra ut i förhållande till prestandan. Så om du söker laptop så äre kanske något för dig!

Har länge själv småfunderat på att köpa en laptop men har aldrig blivit av då jag inte haft något större behov av en, och då har det kännts lika att vänta till det kommer bättre till en billigare peng. Men nu när jag såg denna MSI så blev jag riktigt sugen att slå till.

Elgiganten - MSI CX620-019 laptop

Måste vara bland de bästa på marknaden under 6000 kr prislappen?

Permalänk
Medlem

Den där 5470 GPU'n, den är ju 1024mb men på notebookcheck.net är alla tester gjorda med 512 mb GPU'n. Är det någon skillnad i dessa två? Kommer 1024mb ge mer prestanda i spel?

Permalänk
Medlem

fantastiskt !!
men är inte säker om jag ska beställa den nu eller om jag ska vänta till jul...s

Permalänk
Medlem

Datorn säljs med
Operativsystem - Windows 7 Home Premium
Operativsystem - version (bit) 32

Och om jag inte har helt fel så är det en 64 bitars processor i den? Får man mycket kraftbortfall av att ha "Fel" operativsystem?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Jag är med intresserad av datorn, eller den skulle nog kunna vara något för min syrra... finns det några mer nackdelar än att det är ett 32bitars operativsystem i den??

Permalänk
Medlem

Nackdelen är väl att du inte får lika mycket processor för pengarna eftersom den måste begränsa sig.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

ok kanske inte är ett så bra val då??? finns det några andra bra val om man är på jakt efter en i5 med ungefär samma prestanda för ungefär samma pris? kanske blir svårt??

Permalänk

Den är riktigt prisvärd, ibland har det funnits laptops med i3 330m och 5650, för 5990:-. Det är den enda som har vart billigare såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

ok kanske inte är ett så bra val då??? finns det några andra bra val om man är på jakt efter en i5 med ungefär samma prestanda för ungefär samma pris? kanske blir svårt??

Är ju bara att fixa 64-bitars

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAnden:

Är ju bara att fixa 64-bitars

Jo det är sant men känns dumt att betala för ett orginal windows när man inte kan använda det! Annars är den datorn rkt prisvärd.. Funderar på att köpa den själv.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Jo det är sant men känns dumt att betala för ett orginal windows när man inte kan använda det! Annars är den datorn rkt prisvärd.. Funderar på att köpa den själv.

Och man kan inte välja PCn utan operativsystem? Liksom att man kan göra egna konfs?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Aja nu spelar det ingen roll eftersom elgiganten har höjt priset pa datorn med 1000 kr och då är det inte intresant att köpa en datorn som är "felkalibrerad"

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Söker en liknande laptop med liknande prestanda till ett liknande pris!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Man får extremt mycket dator för det priset, har inte hittat något mer prisvärt alternativ.
Kan inte se att den stigit i pris, kostar fortfarande 6000:-

Beställd till yngsta dottern. =]

Nu har den gått upp 1000:-. tur man hann beställa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1King:

Man får extremt mycket dator för det priset, har inte hittat något mer prisvärt alternativ.
Kan inte se att den stigit i pris, kostar fortfarande 6000:-

Beställd till yngsta dottern. =]

Nu har den gått upp 1000:-. tur man hann beställa den

Jag tänkte ju köpa denna, och natten till att den höjdes med 6000k satt jag o funderade om jag skulle beställa den nu är lugna mig lite så jag beslöt mig att ta det lugnt en dag o kolla vidare eller kanske beställa den nästa dag. Sen så var den jävlen höjd med 1000k då blir man fan sur :/....men jag söker med en sån här dator med liknade prestanda och liknande pris 6000k!!!!!!! hjälp någon?

Permalänk
Skrivet av freeij:

Jag tänkte ju köpa denna, och natten till att den höjdes med 6000k satt jag o funderade om jag skulle beställa den nu är lugna mig lite så jag beslöt mig att ta det lugnt en dag o kolla vidare eller kanske beställa den nästa dag. Sen så var den jävlen höjd med 1000k då blir man fan sur :/....men jag söker med en sån här dator med liknade prestanda och liknande pris 6000k!!!!!!! hjälp någon?

Ska du ned rejält i pris så blir det att välja en HP Compaq 625.

HP Compaq 625 - Inet.se

eller en HP.

AMD Phenom Triple Core P820-processor.
ATI Radeon HD5470.

HP G62-A35SO - PC City

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Ska du ned rejält i pris så blir det att välja en HP Compaq 625.

HP Compaq 625 - Inet.se

eller en HP.

AMD Phenom Triple Core P820-processor.
ATI Radeon HD5470.

HP G62-A35SO - PC City

Går dessa att jämföra med MSI:n? .. Vill ha en liknande den för det priset dock e den 1000k dyrare nu.. ska avvakta lite.