Permalänk

Hur man kickstartar en hoj

Tja!
Undrar hur faaaan man ska göra när man kickstartar en hoj, min är just en ktm 640, antar det är likt på alla hojar.

Skulle ni kunna skriva steg för steg hur man gör?

Ska man liksom pumpa kicken med "kompression-handtaget" indraget nåra gånger. Och sen gå till det läge då kompressionen tar emot, och bara ta i som fan?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Kompression handtaget?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Dekompression då

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Antar du skall fram tills kompressionen tar emot, in me dekompressionen, gå precis förbi ÖD, vanlig kompression och ge en ordentlig kick.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Alltså, i princip allla nya 640 har ju dekomp, så det ska inte vara svårare än att kicka igång en vanlig jävla moppe. Lägg den i neutral, kicka och gasa lite, inte för mycket för då gör du motorn sur. Dem surar ju rätt lätt med tanke på kolvens storlek.

Hoppa upp och lägg all kraft du har på högerbenet och bara sparka i kicken.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med den här tråden är att det känns som att TS inte testat starta sin moped själv före han går in på sweclockers och ber om hjälp.

Permalänk
Medlem

När jag var liten (ung) och skulle kickstarta min lilla moppe fick jag hoppa upp och använda hela tyngden för att orka. Pröva det

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Det jag gillar med den här tråden är att det känns som att TS inte testat starta sin moped själv före han går in på sweclockers och ber om hjälp.

Och jag gillar när folk enbart läser rubriker och sedan svarar. Sen när räknas 640cc som moped?

Det här kanske hjälper lite, är en 620 men är nog inte så annorlunda.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Och jag gillar när folk enbart läser rubriker och sedan svarar. Sen när räknas 640cc som moped?

Sedan den utrustades med kick start

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Och jag gillar när folk enbart läser rubriker och sedan svarar. Sen när räknas 640cc som moped?

Det här kanske hjälper lite, är en 620 men är nog inte så annorlunda.

p9AHGH733Ew

Haha, isf gillar jag när folk tar för givet att alla vet/bryr sig om vilka motorer som sitter på mopeder.

Permalänk

Är ingen moppebög herr hapone. Och jo, jag har visst testat att kickstarta min MOTORCYKEL (tror någon är avundsjuk för vi kör mc istället för moppe).
Jag har testat, flera gånger. Och det har inte gått, alls. Jag har hört att motorn snurrar igång, men den startar inte.

Jo herr hapone, att den heter 640 är en LITEN hint om hur många kubik den kan ha.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

mm liten hint då 640 ligger på 625 kubik Ett bra tips är att försöka få till en "snärt" med kicken. Ställ den på stödet och använd hela din tyngd.
Annars är det här bra tips också:

1.Tryck ner kicken tills du möter motstånd då kolven är i Topp
2.tryck in komp handtaget och tryck ner kicken c:a 5cm till.
3.Upp med kicken i topp läge
4.Kicka ner hela vägen med bra kraft tills kicken slår i fot pinnen.
5.Ge fan i gasen

Eller om den jävlas:

Slå av dödarknappen.
Håll inne komp-handtaget.
Vrid på full gas.
Kicka tio gånger.
Släpp gasen.
Slå på dödaren.
Kicka.
Kicka igen - och den startar

En moppe kan man "kicka" igång med handen, dom stora stånkorna kräver sin karl

Permalänk

Sssssh, säg inte att den ligger på 625...

Men jag ska testa när jag kommer till min kära KTM, på landet. Vilket blir på fredag

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

(tror någon är avundsjuk för vi kör mc istället för moppe)

Hur kan han vara avundsjuk när din "motorcykel" står i garaget då du inte får igång den??

Du verkar vara lite mallig över den just nu.

Permalänk

Vad komplicerat det verkar vara att starta en sån.. vad det nu är.
Senast jag kickade en "stor" motor så kickade jag bara lite lätt tills det tog emot och sen idiothoppa på kicken
Gick galant

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av hapone:

Det jag gillar med den här tråden är att det känns som att TS inte testat starta sin moped själv före han går in på sweclockers och ber om hjälp.

Helt underbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av laaf:

Antar du skall fram tills kompressionen tar emot, in me dekompressionen, gå precis förbi ÖD, vanlig kompression och ge en ordentlig kick.

precis såhär gör man

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Är ingen moppebög herr hapone. Och jo, jag har visst testat att kickstarta min MOTORCYKEL (tror någon är avundsjuk för vi kör mc istället för moppe).
Jag har testat, flera gånger. Och det har inte gått, alls. Jag har hört att motorn snurrar igång, men den startar inte.

Jo herr hapone, att den heter 640 är en LITEN hint om hur många kubik den kan ha.

Jag är glad för din skull, men jag är inte det minsta avundsjuk.
Nu vet jag inte var gränsen mellan motorcykel och moped går i kubikväg, men visst, 640 kubik större än vad jag tänker mig att en moped borde vara.
Men tyvärr är inte det heller något du ska ta för givet att folk faktiskt kan.

Aja, det här tjafsandet känns lite meningslöst, så jag tycker vi slutar med det.

Lycka till med motorcykeln, hoppas du får in den rätta knycken!

Permalänk

Lol, vadå inte får igång den?

Jag får visst igång den. Men vill kunna kickstarta den också.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

alltid lika kul när någon blir upprörd för att någon kallar ögonstenen för "moppe"
(XjR1300 är "moppe+", det är ju bara 1250cc )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jag är glad för din skull, men jag är inte det minsta avundsjuk.
Nu vet jag inte var gränsen mellan motorcykel och moped går i kubikväg, men visst, 640 kubik större än vad jag tänker mig att en moped borde vara.
Men tyvärr är inte det heller något du ska ta för givet att folk faktiskt kan.

Aja, det här tjafsandet känns lite meningslöst, så jag tycker vi slutar med det.

Lycka till med motorcykeln, hoppas du får in den rätta knycken!

Mopeder får max ha 50cc. Räknas som allmänbildning tycker jag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Lol, vadå inte får igång den?

Jag får visst igång den. Men vill kunna kickstarta den också.

Var någonstans skrev han att du inte fick igång den? Och hur gammal är du? 14? 15? Får du ens
köra en 640?

I övrigt; Sämst attityd du har, bara för att han inte är så fantastiskt moppeintresserad.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

alltid lika kul när någon blir upprörd för att någon kallar ögonstenen för "moppe"

Löjligt. Jag kallar mina hojar för moppar alldeles själv. De är på 1800 & 1340 kubik.

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Var någonstans skrev han att du inte fick igång den? Och hur gammal är du? 14? 15? Får du ens
köra en 640?

I övrigt; Sämst attityd du har, bara för att han inte är så fantastiskt moppeintresserad.

"Hur kan han vara avundsjuk när din "motorcykel" står i garaget då du inte får igång den??" Precis där.
Jag är 19. Så ja.

Jag frågade en specifik fråga om motorcykel, då behöver han inte trolla sönder tråden.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

"Hur kan han vara avundsjuk när din "motorcykel" står i garaget då du inte får igång den??" Precis där.
Jag är 19. Så ja.

Jag frågade en specifik fråga om motorcykel, då behöver han inte trolla sönder tråden.

Men grejen var att jag uppfattade dig som mallig över din mc då du förtydligade hela tiden att det var en mc som du körde och inte en moppe.

Du behöver inte göra "påhopp" om trollning för denna lilla pessitess