Hyundai lanserar 3D-skärm

Permalänk
Melding Plague

Hyundai lanserar 3D-skärm

Tillverkaren Hyundai lanserar bildskärmen W243S med stöd för stereoskopisk 3D genom polarisation.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

12k för en skärm med TN panel!?
även fast än den stödjer 3D så är det för mycket!

Permalänk

120Hz och 16:10 äntligen men priset känns väldigt obefogat för TN

Permalänk
Medlem

"Andra specifikationer är ett dynamiskt kontrastvärde på 10 000:1, en maximal ljusstyrka på 300 cd/m2 samt inbyggda högtalare. Skärmen har anslutningar för HDMI 1.3, DVI, VGA samt komponent och kan både roteras och höjas."

Återigen dynamisk kontrast.. SKÄRPNING redaktionen. Sjukt pris dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Trodde bara Hyundai gjorde bilar jag :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Trodde bara Hyundai gjorde bilar jag :/

Dem har gjort skärmar ett bra tag så vitt jag vet, sen så äger dem väl också ett av världens största varv ?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ceogar:

"Andra specifikationer är ett dynamiskt kontrastvärde på 10 000:1, en maximal ljusstyrka på 300 cd/m2 samt inbyggda högtalare. Skärmen har anslutningar för HDMI 1.3, DVI, VGA samt komponent och kan både roteras och höjas."

Återigen dynamisk kontrast.. SKÄRPNING redaktionen. Sjukt pris dock.

Många tillverkare väljer att inte presentera riktiga kontrastvärden i sina pressmeddelanden, det har inget med redaktionens "lathet" att göra vilket du verkar tro.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

24tum, JAAA! 1920*1200, JAAAAAA! TN, ja det var väntat. Pris 12 000, WTFFFFFFFFFF!?

Två rätt gör inte den värd 12k. Den som köper en TN-panel för 12k måste nog undersökas genomförligt av en läkare

Permalänk
Medlem

Snarare 24" (1920x1200) JAAA, TN oh noooo och priset 12K oh crap.

Skrivet av Dreas89:

24tum, JAAA! 1920*1200, JAAAAAA! TN, ja det var väntat. Pris 12 000, WTFFFFFFFFFF!?

Två rätt gör inte den värd 12k. Den som köper en TN-panel för 12k måste nog undersökas genomförligt av en läkare

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

as all of the above says^^ WTF, 12k! och för det priset kan man inte ens implementera senaste HDMI standaren 1.4a, vars föregångare (1.4) samt senaste i princip bara uppdaterades för att öka upplösningen och stödja diverse 3D format. Nä, gör om, gör rätt! Annars bra storlek och 1920x1200 är bara positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Dem har gjort skärmar ett bra tag så vitt jag vet, sen så äger dem väl också ett av världens största varv ?

Tror inte dom behöver ett varv för att göra datorskärmar, men vem vet ;). Förövrigt tror jag det stämmer med världens största varv.
Har för mig det är en hel stad.

Det är inte så att någon kommit åt en nolla för mycket när dom skrivit priset?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En början i rätt riktning men någonstans på vägen verkar det ha gått väldigt snett 12k för en 3D skärm är liiiiite i överkant. För det priset får man 4st Samsung 2233RZ. Dock har 2233RZ bara 1680x1050 vilket känns lite lite.

Skrivet av MrMadMax:

Det är inte så att någon kommit åt en nolla för mycket när dom skrivit priset?

Hade det varit så hade jag beställt 3 stycken direkt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hjälpsam

Passiva polariserade glasögon till denna, inte en 120Hz skärm med aktiva glasögon a'la nVidia och Samsung.
Hyundai

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Passiva glasögon är ju iallafall en start, men jag kommer inte köpa varesig 3d-TV eller 3D-skärm förän det finns glasögonfritt. Det är nog så jobbigt att behöva knö på sig ett par 3d-brillor utanpå glasögonen när man går på bio ett par timmar, men att ha på sig det hela tiden vid datorn kommer inte på fråga.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Man kan väl dra slutsatsen att de vill ha mycket pengar för sin mjukvara? Undra om ens något företag kommer köpa skärmen.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hjälpsam

Nog inte helt trivial teknik att utveckla eller implementera. Från deras motsvarande 3D TV "The only requirement for this is the support of a horizontal interlaced 3-D stereo signal."

Undrar om varannan pixelrad är polariserad horisontellt/vertikalt eller om skärmen aktivt byter polarisering. Fast polarisering är väl det mest troliga, men innebär det i sådana fall att man effektivt får halv upplösning i hödled i 3D läge?

Oavsett vad tror jag priset kommer ifrån egen utveckling av alternativ teknik samt kostnaden för icke-standard hårdvara i skärmen för att sköta polariseringen.

Spelstödet verkar vara exakt samma som de som stödjer nVidias lösning, listan var lång i alla fall. Så det behövs inte utvecklas några specialdrivers för spel till just denna skärmen... Förhoppningsvis.

Vidare borde det ge ATI en möjlighet att köra eyefinity surround 3D galore, i teorin i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

"mjukvara för att konvertera 2D-film till 3D" Har testat flera program för att konvertera film till 3D och alla har varit värdelösa, så jag tvivlar starkt på att deras program skulle vara bra. Inte ens filmer som har konverterats för 3D-bio är helt felfria, och då är det proffs som suttit och gjort all konvertering för hand.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

TN 1920x1200 What? Mjukvara för 2d-3d konvertering The? Priset ? Fuck?!

Helt otroligt pris för denna saken, sen lär väl mjukvaran bugga skiten ur sig eller rentav inte funka (utom i vissa fall antar jag), sen TN panel.... förstår inte hur de tänker.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Undrar om kvalitén är lika bra som deras bilar.

Permalänk
Skrivet av zalleswe:

Undrar om kvalitén är lika bra som deras bilar.

Får hoppas att bilden slår designen...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

3 år till innan vi slipper brillorna tippar jag på. 5 år för priset att bli vettigt.

Permalänk
Medlem

Det är ju den "nya" 3D tekniken som kostar, way för dyrt ändå i min mening men det går framåt iaf.

Permalänk

Får ta och hoppas att nvidia snart och släpper ett 2D --> 3D Konverterings program. Finns ju nästan inga 3D filmer på marknaden förutom "Köttbullar" eller va den heter ^^ Här sitter man med acers 3d skärm och inga filmer att kolla på