Permalänk
Medlem

Laptopköp

Halloj!

Jag har tänkt att köpa en laptop men är inte speciellt insatt i vad man ska prioritera och vad som är prisvärt osv. så därför tänkte jag kolla med dom som kan

Jag spelar en del spel så som WoW men kollar och mycket film och redigerar i Photoshop så därför ska det vara en dator som klarar av det på en bra nivå.

Priset bör ligga runt 9-10 000 och skärmen får gärna vara snäppet större än 13.3" då jag gärna kollar film.

Tack på förhand!

Permalänk

Tjena,
tror att denna datorn skulle vara ett bra val.

Acer Aspire 5745G - Inet.se

Permalänk
Medlem

Den verkar super! Tack så mycket men vad jag har hört så håller acer inte så länge? Dock va det ett års garanti på denna (y)

Permalänk
Medlem

Msi gx660 är ett klart val om du kan gå upp en tusing till men det är helt klart värt det.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Fast Msi gx660 kostar väll ca 11000kr?

Jag vet faktist inte hur bra hållbarheten är på en acer, men man kan lägga till för 990kr 36 månaders garantii + försäkring. Vilket isf kan vara värt det
ifall Acer är dåligt?!
Har själv varit och kännt på den Acern och den är riktigt fin, lite aluminium på den så inte alltför plastig =).

Permalänk
Medlem

Det blir nog gx600 Nu funderar jag på om det är värt att köpa en kylplatta med en gång men den känns lite overkill.