Permalänk
Medlem

Fungerar för enkla spel?

Hejsan

Jag tänkte fråga om någon vet hur det fungerar med denna dator Egenskaper för Packard Bell Dot VR46NCD för att spela enklare spel?

Spelet som är störst i åtanke är väl Sims 3. Här är system-req System Requirements - The Game - Community - The Sims 3

JAg har lovat åt en person att jag skulle ta reda på om den där datorn klarade av Sims 3.

Hoppas någon vänligt själ kan berätta det för mig JAg funderade lite för att det står att kravet är 2,4ghz(P4 eller liknande) dvs. 1 kärning? Skulle då en 2kärning på 1,3 ghz som denna räknas som 2,6ghz? Vore bra att veta i alla fall

MvH
Avraker

Permalänk
Medlem

Mja, det ska nog funka. Kanske inte på de högsta inställningarna då laptopen inte verkar ha nåt vidare grafikkort.

Och när det gäller processorn kan man inte riktigt räkna som du säger, det är mer avancerat än så.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

ok, Men du tror att det kommer kunna spelas?

Annars har folk något bättre förslag på en laptop som är runt 12", går spela sims 3 på, samt kostar under 5000, så vore det guld

Permalänk
Medlem

Ingen som vet någon prisvärd bärbar dator under 14"? =S

Permalänk

asus eee 1215pn borde klara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

asus eee 1215pn borde klara det

Verkar ju bra Tyvärr har den inte CD-läsare =(

Permalänk
Skrivet av Avraker:

Verkar ju bra Tyvärr har den inte CD-läsare =(

Denna datorn har DVD läsare. 15" för stort?

HP Compaq 625 - Inet.se

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Denna datorn har DVD läsare. 15" för stort?

HP Compaq 625 - Inet.se

Tyvärr tror jag nog det är för stort, jag ahde själv kollat på den innan.

Helst under 13", Max 14" tror jag.

Permalänk
Skrivet av Avraker:

Tyvärr tror jag nog det är för stort, jag ahde själv kollat på den innan.

Helst under 13", Max 14" tror jag.

Problemet är att du måste gå upp så mycket i pris om du ska ha en 13" - 14" utrustad med DVD.

Här är en av de billigare som jag hittade för enklare spel.

Asus X42JV-VW024V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50