Två AMD Zacate lanseras runt årsskiftet

Permalänk
Melding Plague

Två AMD Zacate lanseras runt årsskiftet

Tillverkaren AMD jobbar för fullt med Fusion-konceptet och processorfamiljen Zacate. Nya uppgifter gör gällandes att två modeller kommer finns i enheter från och med Q1 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

tycker konceptet är genialt, snart kommer AMD få grepp om laptopmarknaden på allvar.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk

På tiden att AMD får till något som kan konkurrera med Atom.

Permalänk
Medlem

hm! lan surf datorn !

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

HDMI/DVI?

Permalänk
Medlem

En sådan skulle jag vilja ha i min htc desire!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hejja AMD! \o/

Permalänk

Det var en hel del watt den drog. Intel Atoms är ju väldigt mycket strömsnålare. Jag hade tänkt att vänta på bobcatten för min nettop men det blir någon en atom istället även fast atom inte stödjer out-of-order exekvering.

Permalänk
Medlem

Tänk en sån där i en htpc !
Grafikkortet borde klara av 1080P utan problem..
Dock väääldigt bantad "grund", framtidssäkert iallafall..:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lordmetroid:

Det var en hel del watt den drog. Intel Atoms är ju väldigt mycket strömsnålare. Jag hade tänkt att vänta på bobcatten för min nettop men det blir någon en atom istället även fast atom inte stödjer out-of-order exekvering.

Väldigt mycket? 13W för en dubbelkärnig Atom med inbyggd GPU (som ju inte alls är i nivå med vad Zacate lär prestera)

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av lordmetroid:

Det var en hel del watt den drog. Intel Atoms är ju väldigt mycket strömsnålare. Jag hade tänkt att vänta på bobcatten för min nettop men det blir någon en atom istället även fast atom inte stödjer out-of-order exekvering.

Det är batteritiden som räknas.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Ser bra ut! En E350 hade suttit fint i en HTPC.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordmetroid:

Det var en hel del watt den drog. Intel Atoms är ju väldigt mycket strömsnålare. Jag hade tänkt att vänta på bobcatten för min nettop men det blir någon en atom istället även fast atom inte stödjer out-of-order exekvering.

Sen är det ju det om de anger TDP på olika sätt också...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

En sådan skulle jag vilja ha i min htc desire!

Du är medveten om att du skulle få helt horribel batteritid med denna i en telefon?

Permalänk
Hedersmedlem

Då dröjer det inte länge tills vi får se de i riktiga bärbara.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Plattformen får ingen inbyggd funktionalitet för till exempel gigabitnätverk

Blir det vanligt 10/100 nätverk i alla fall? Står ju ingenting om det. Kanske får ta och läsa på någon annan sida istället.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Blir det vanligt 10/100 nätverk i alla fall? Står ju ingenting om det. Kanske får ta och läsa på någon annan sida istället.

Förmodligen 100/100.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lordmetroid:

Det var en hel del watt den drog. Intel Atoms är ju väldigt mycket strömsnålare. Jag hade tänkt att vänta på bobcatten för min nettop men det blir någon en atom istället även fast atom inte stödjer out-of-order exekvering.

Alltså, Atom är mycket långsammare. Den duger inte för HD filmuppspelning eller för att spela spel eller nånting. Men denna AMD cpu duger tll allt det där, och är flera ggr snabbare. Innan du bestämmer dig, vänta på benchmarks. De släpps alltid lite tidigare än CPUn börjar säljas.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Blir det vanligt 10/100 nätverk i alla fall? Står ju ingenting om det. Kanske får ta och läsa på någon annan sida istället.

Skrivet av Klimpen2:

Förmodligen 100/100.

Humor