Permalänk
Medlem

Angående ASUS g73

Tjenare!

Jag är sugen på att köpa en ASUS g73, den med full HD upplösning, blue-ray. Jag satt för kul skull och jämförde priser på datorn här i sverige och i USA och råkade se att dom ska börja säljas med det nya NVIDIA GTX 460M istället för den marginellt äldre ATI Mobility Radeon HD 5870.

ASUS G53 and G73 laptops new available with GeForce GTX 460M

Frågan jag har då: Är det nån som vet när modellen med det nyare grafikkortet kommer att börja säljas här i Sverige? Det skulle kännas ruttet att köpa datorn nu och sen få reda på att modellen med det nyare grafikkortet kom ut någon månad senare.

(Jag kom på också, är det någon som vet varför dom får 8bg ram i USA och vi bara får 6gb här i Europa?).

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Modellen med nVidia GTX460M kommer i mitten till slutet av November. Men ATI HD5870 är likvärdigt i prestanda(aningen snabbare) t om tror jag så jag tror du blir nöjd vilken du än väljer.

Ang. de är helt beroeende av priset. Minnen är väldigt dyrt just nu så om vi hade satt in 8GB hade den vart aningen dyrare. Det är inte speciellt svårt att uppgradera minnet om man skulle vilja göra de senare.
MVH
David

Permalänk
Medlem

Är själv sugen på denna, enligt onoff så säljs den med 8GB RAM, stämmer detta alltså inte?
ASUS G73JH-TY134V - Mini PC - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

Visa signatur

jowe

Permalänk
Skrivet av jowe77:

Är själv sugen på denna, enligt onoff så säljs den med 8GB RAM, stämmer detta alltså inte?
ASUS G73JH-TY134V - Mini PC - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

Det har funnits ett antal olika konfigurationer av G73, med 4gb, 6gb och 8gb.

Den i din länk är en utgående modell tror jag iaf, men hittar du en så köp den..

Permalänk
Medlem

Jag har en sån från onoff. Väldigt nöjd men som sagt är dom nog borta nu.

Visa signatur

350D, Gene VI, 4670k, Evo 212, R9 280X DCII, Vengence 16GB, Be-Quiet 630W

G73JH