Permalänk
Medlem

Angående borttagning av gammal kylpasta

.

Permalänk
Medlem

Borde gå bra, kolla dock att din putsduk inte tappar färg pga t-spriten. Dessutom lär pastan sätta sig i duken så räkna med att slänga den efteråt.
Då jag rengjorde min så körde jag med papper, en typ som används till fönster så den lämnar inte en massa fibrer efter sig...

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Eller så tar man kemisk ren bensin och lite hushållspapper, tänk bara på att stå under en fläkt för bensinen släpper ut härliga ångor.
Funkade för mig när jag rengjorde en gammal dator.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk

Aceton + tops går väl också bra?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

T-töd och bensin fungerar lika bra, har använd båda och inte märkt någon skillnad. Bara det blir rent som fan.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej men kaffefilter är den ultimata lösningen, det smular inte under några omständigheter, otroligt billigt och man har det för det mesta hemma andra skäl en processor rengöring.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

kemiskt ren aceton för 15 spänn på ica och tops var ett bra val för mig.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Hedersmedlem

kemsiskt ren acenton/bensin och tops är vad jag använder. Finns en tråd om kylpasta som du kanske kan kolla in.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Medlem

Kaffefilter va en intressant lösning Funkar det verkligen? Borde testa det då jag hade väldigt för mkt pasta när jag bytte processor :/

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag drog bara av min gamla med toapapper, var det inte så smart kanske?

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Jag drog bara av min gamla med toapapper, var det inte så smart kanske?

Funkar bra det med, det är inget high tech som många tror att få bort gammal kylpasta. Att hålla på med lösningsmedel är helt onödigt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

En kombination av lösningsmedel och hushållspapper alternativt filterpåse är helt ok.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Jag drog bara av min gamla med toapapper, var det inte så smart kanske?

Har gjort så med mina prollar o aldrig haft några problem, man får se till att de inte blir några rester bara

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna