Permalänk

Kattallergiker + katt = ?

Tja.

Nu är det såhär att jag har gått och funderat ett tag på att skaffa en katt. Har haft en för 5 år sen ungefär, men tyvärr så var vi tvungna att ge den en spruta då den blev "mobbad" av alla andra katter i området (grannen har väl ~10st) så den pissade inne osv
Enda problemet är att jag är kattallergiker enligt ett sånt här test man kan göra (allergisk mot häst, hund, gräs också). Men om jag inte minns helt fel så var jag allergisk mot katt också medan vi hade Tingeling (min förra katt), och det gick bra. Inga problem alls vad jag kan komma ihåg. Och vi hade henne i några år.
Så nu undrar jag, kommer det gå? Vad kommer hända om jag är allergisk mot den? Förkyld 24/7? Annat?
Finns det nå saker man kan äta (typ tabletter eller ta sprutor) man kan ta för att det ska dämpa allergin?
Jag litar inte riktigt på de där testerna, men skulle ju inte vara så kul om man skaffade sig en katt och sen så får man sälja/ge bort den efter nån vecka då man har blivit kär i den.

Tacksam för all hjälp.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Beror väldigt mycket på hur kraftig allergi man har. Polarn är allergiker men har katt och det funkar fint Mig veterligen äter han inget mot det iallafall.

Om du känner någon som har katt så har du ju alltid möjlighet att vara där och möjligtvis kela lite med katten om du inte känner något när du kommer innanför dörren.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Beror väldigt mycket på hur kraftig allergi man har. Polarn är allergiker men har katt och det funkar fint Mig veterligen äter han inget mot det iallafall.

Om du känner någon som har katt så har du ju alltid möjlighet att vara där och möjligtvis kela lite med katten om du inte känner något när du kommer innanför dörren.

Mormor och morfar har katt (och en hund) och har aldrig haft problem med det. Har ju sovit över där vissa gånger till och med och har inte känt av något.
Men en gång när mormor och morfars hundar (en lever inte längre) bodde hos oss i en vecka så fick jag problem med fötterna. Jag fick utslag som blev värre och värre och sen fick jag äta penicillin ett tag. Fast det är ju hundar och inte katter...
Sen så har vissa kompisar hund också, och har inte känt av något när jag har varit hos dom.
Enda problemet jag har känt är att vissa gånger (inte ofta) så har det börjat klia och det har blivit rött i ögonen när jag har typ klappat hundar och sen kanske råkat klia i ögat efter det, men det har aldrig hänt med katter.

Känns som att jag kan göra vad som helst för att få ha en katt då de är så mysiga

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Jag är kattallergiker och har 3 katter.
Sålänge jag inte kör ner näsan i pälsen på dem så går det hur fint som helst.

Om du inte känt av allergin hos dina morföräldrar så kan man ju tycka det inte borde vara några problem.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Zlayphir:

Jag är kattallergiker och har 3 katter.
Sålänge jag inte kör ner näsan i pälsen på dem så går det hur fint som helst.

Om du inte känt av allergin hos dina morföräldrar så kan man ju tycka det inte borde vara några problem.

Precis. Det känns som om det borde gå ändå.
Tack båda för svaren

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att damsuga ofta och hålla det rent i hemmet, så ska det inte vara några problem

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Skrivet av H-can:

Tänk bara på att damsuga ofta och hålla det rent i hemmet, så ska det inte vara några problem

Ok, men det är bra ändå för annars dammsuger jag aldrig i mitt rum ^^ Problemet nu är ju att jag bor hemma (16år), och föräldrarna vill tyvärr inte ha någon katt så jag får väl vänta till jag flyttar hemifrån, och det är väl nåt år dit.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag är kattallergiker (på skala 0-5 har jag 5.) och kan således inte vista i samma rum som en katt mer än 3-4 minuter. Tar jag t.ex. cetrizin kan jag vara med en katt i nån timme, sen tjocknar det ihop i halsen. Sen blir det petaprod-tabletter. Sen blir det adrenalinspruta.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är kattallergiker likväl - dock inte närmelsevis i samma utsträckning som Printscreen - och hade katt i närmare tre års tid utan nämnvärda problem. Numera är jag bara kattvakt när brorsan och hans familj far iväg på något längre äventyr. För mig fungerar det bra sålänge jag inte - som Zlayphir så vackert uttryckte det - "kör ner näsan i pälsen". Någon nämnvärd extra städning behövdes inte heller, dock skulle jag nog byta sängkläder oftare än jag gör nu, om jag skaffade katt igen. Sannolikt skulle jag även byta ut dammsugaren mot en med HEPA-filter. Skadar aldrig att minska belastningen på kroppaskrället.

Men som sagt, hur allergin skulle fungera för dig går självklart inte att säga utan att vara i dina kläder. Du får helt enkelt börja med att vistas längre perioder hos någon som har katt för att sedan övergå till att låna hem kissen några dagar. Får du nämnvärda reaktioner i endera fallet så får du antingen börja titta på "allergivänliga" katter eller vänja dig vid ett liv utan hårboll.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

När jag var yngre var jag ganska allergisk mot katter. Kunde inte sova över hos kompisar som hade katt utan att halsen svullnade , ögonen kliade osv. Men det verkar ha gått över, jag gjorde ett pricktest för nåt år sen och fick ingen reaktion på katt över huvud taget. Och nu har jag skaffat ett kattskrälle själv - inga symptom alls.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

När jag var yngre var jag ganska allergisk mot katter. Kunde inte sova över hos kompisar som hade katt utan att halsen svullnade , ögonen kliade osv. Men det verkar ha gått över

Var samma sak för mig när jag var yngre. Avtog i samma veva som jag utvecklade allergi mot pollen, äpplen, morötter och allt annat mellan himmel och jord (känns det som) i slutet av högstadiet eller början av gymnasiet - minns inte exakt när.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Jag är kattallergiker (på skala 0-5 har jag 5.) och kan således inte vista i samma rum som en katt mer än 3-4 minuter. Tar jag t.ex. cetrizin kan jag vara med en katt i nån timme, sen tjocknar det ihop i halsen. Sen blir det petaprod-tabletter. Sen blir det adrenalinspruta.

Tråkigt :/

Skrivet av Crazy Ferret:

Men som sagt, hur allergin skulle fungera för dig går självklart inte att säga utan att vara i dina kläder. Du får helt enkelt börja med att vistas längre perioder hos någon som har katt för att sedan övergå till att låna hem kissen några dagar. Får du nämnvärda reaktioner i endera fallet så får du antingen börja titta på "allergivänliga" katter eller vänja dig vid ett liv utan hårboll.

Med "allergivänliga" katter, menar du nakenkatter då, eller finns det katter med päls som är det? Skulle nog aldrig kunna ha en nakenkatt

Skrivet av Halogen:

När jag var yngre var jag ganska allergisk mot katter. Kunde inte sova över hos kompisar som hade katt utan att halsen svullnade , ögonen kliade osv. Men det verkar ha gått över, jag gjorde ett pricktest för nåt år sen och fick ingen reaktion på katt över huvud taget. Och nu har jag skaffat ett kattskrälle själv - inga symptom alls.

Kul att det har gått över. Själv var jag allergisk mot ägg när jag var liten, men det har gått över nu.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Kolla med nån uppfödare om du får testa ifall du reagerar på sibiriska katter, flera allergiker säger sej tåla dom helt/mycket bättre.

Kostar ju en hel del med raskatt men kanske är värt det?

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

När det gäller kattallergi beror mycket på individen - både katten och människan. Eftersom du tidigare hade en katt som inte gav dig allergiska besvär, borde du med lite tur kunna hitta en annan katt som heller inte ger dig besvär.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av FlyingFinn:

Kolla med nån uppfödare om du får testa ifall du reagerar på sibiriska katter, flera allergiker säger sej tåla dom helt/mycket bättre.

Kostar ju en hel del med raskatt men kanske är värt det?

klart det är värt det Kanske inte 16k men nån tusenlapp iallafall.

Men jag gillar ju mest vanliga bondkatter, så vi får se... Kan ändå inte köpa någon katt just nu :/

Skrivet av Ilja:

När det gäller kattallergi beror mycket på individen - både katten och människan. Eftersom du tidigare hade en katt som inte gav dig allergiska besvär, borde du med lite tur kunna hitta en annan katt som heller inte ger dig besvär.

Vi får hoppas att det funkar om/när jag skaffar en

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

klart det är värt det Kanske inte 16k men nån tusenlapp iallafall.

Men jag gillar ju mest vanliga bondkatter, så vi får se... Kan ändå inte köpa någon katt just nu :/

Vi får hoppas att det funkar om/när jag skaffar en

Det är ju rena rama lotteriet om du skaffar dig en bondkatt på måfå. Jag föreslår att du tar en titt på Cornish Rex. Dessa katter har ett rykte om sig att gå väl ihop med allergiker.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Är också kattallergiker.
Får hasch-ögon efter några timmar hos någon med katt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Sphynx kanske är ett alternativ?

http://ZNkSgIxHqkc?

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

Haha, söta

Skrivet av Ilja:

Det är ju rena rama lotteriet om du skaffar dig en bondkatt på måfå. Jag föreslår att du tar en titt på Cornish Rex. Dessa katter har ett rykte om sig att gå väl ihop med allergiker.

Gillar inte cornish rex så mycket :/

Skrivet av sebbeharry:

Är också kattallergiker.
Får hasch-ögon efter några timmar hos någon med katt.

Ajdå :/ Så är det inte för mig utan bara om jag kanske råkar klia mig i ögat efter att ha klappat en.

Skrivet av McFeast:

Sphynx kanske är ett alternativ?

19Ha0D-iuVk

ZNkSgIxHqkc?

Haha, den ser ut att ha kul i badet. Ingen nakenkatt för mig inte

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Haha, söta

Gillar inte cornish rex så mycket :/

Ajdå :/ Så är det inte för mig utan bara om jag kanske råkar klia mig i ögat efter att ha klappat en.

Haha, den ser ut att ha kul i badet. Ingen nakenkatt för mig inte

Helt rätt en katt ska ha hår annars så är det bara en muterad råtta.... Sibirisk katt är helt perfekt.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Helt rätt en katt ska ha hår annars så är det bara en muterad råtta.... Sibirisk katt är helt perfekt.

Haha precis

Jo gillar sibirisk riktigt mycket. Enda problemet med en sån är väl att den kostar ~8k st, och det kan jag ju fet glömma med min studiebidrags inkomst :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Med "allergivänliga" katter, menar du nakenkatter då, eller finns det katter med päls som är det? Skulle nog aldrig kunna ha en nakenkatt

Siberisk katt, Cornish Rex, Devon Rex och Sphynx som nämnts ovan var väl de jag hade närmast i åtanke. Även Maine Coon har ett visst rykte om sig att vara allergivänlig.

Själv håller jag med om att Rex-katterna inte direkt faller mig i smaken. Tanken på ett får i kattformat är inte särskilt lockande. Maine Coon är som sagt vanligtvis inte sedd som allergivänlig, men en hel del allergiker - exempelvis jag själv - har väldigt milda (om några) reaktioner på dem. De är dessutom tämligen tillgivna och i viss utsträckning rätt så hundlika - älskar ofta uppmärksamhet och tyr sig främst till en person. Skaffar man sig en Siberisk katt så bör man ha i åtanke att de är rätt så aktiva djur. Inget som rekommenderas för den som vill ha en innekatt på 30 m² om man säger som så ...
Sphynxen är förvisso nakenkatt - vilket kan verka avstötande till en början - men jag lovar att du inte kommer att bli missnöjd om du skaffar dig en! Riktigt charmig ras. Nyfikna på allt och lite till och väldigt keliga av sig!
För- och nackdelen med raskatter är dock alltid priset ... Det är inte en katt man köper "för att testa på" för att sedan släppa ut den vind för våg, men det är en skaplig slant att slänga ut när det finns bondkatter som praktiskt talat skänks bort. Men för det mesta vet man vad man får för pengarna!

Har du inte träffat på någon Sphynx personligen, se till att göra det innan du stryker rasen från din lista!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

Siberisk katt, Cornish Rex, Devon Rex och Sphynx som nämnts ovan var väl de jag hade närmast i åtanke. Även Maine Coon har ett visst rykte om sig att vara allergivänlig.

Själv håller jag med om att Rex-katterna inte direkt faller mig i smaken. Tanken på ett får i kattformat är inte särskilt lockande. Maine Coon är som sagt vanligtvis inte sedd som allergivänlig, men en hel del allergiker - exempelvis jag själv - har väldigt milda (om några) reaktioner på dem. De är dessutom tämligen tillgivna och i viss utsträckning rätt så hundlika - älskar ofta uppmärksamhet och tyr sig främst till en person. Skaffar man sig en Siberisk katt så bör man ha i åtanke att de är rätt så aktiva djur. Inget som rekommenderas för den som vill ha en innekatt på 30 m² om man säger som så ...
Sphynxen är förvisso nakenkatt - vilket kan verka avstötande till en början - men jag lovar att du inte kommer att bli missnöjd om du skaffar dig en! Riktigt charmig ras. Nyfikna på allt och lite till och väldigt keliga av sig!
För- och nackdelen med raskatter är dock alltid priset ... Det är inte en katt man köper "för att testa på" för att sedan släppa ut den vind för våg, men det är en skaplig slant att slänga ut när det finns bondkatter som praktiskt talat skänks bort. Men för det mesta vet man vad man får för pengarna!

Har du inte träffat på någon Sphynx personligen, se till att göra det innan du stryker rasen från din lista!

Tack för svaret, ska tänka på det du sa

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Om du inte är allergisk mot hund så varför inte välja hund ?

själv är jag eller var allergisk mot hund men har 2 stycken , en är typ allergi hund asså allergiker kan ha dom och den andra är en pudel och jag har inga problem med den

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Tips från coachen, är du allargisk, skaffa inte djuret. Levde själv i 8-9 år med hund efter att vi fick reda på att jag var allergisk mot hund, men vi skaffade ju honom innan vi visste. Var ju inga problem för mig, men man märkte sen när han dött att det var mindre svullet i näsa och hals osv, man var mindre "täppt i näsan".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Om du inte är allergisk mot hund så varför inte välja hund ?

själv är jag eller var allergisk mot hund men har 2 stycken , en är typ allergi hund asså allergiker kan ha dom och den andra är en pudel och jag har inga problem med den

Är mer allergisk mot hund. Känner att det börja klia i ögonen ibland när jag leker med hundar, och fick problem med fötterna när morföräldrarnas hundar bodde hos oss i en vecka.

Skrivet av Derox:

Tips från coachen, är du allargisk, skaffa inte djuret. Levde själv i 8-9 år med hund efter att vi fick reda på att jag var allergisk mot hund, men vi skaffade ju honom innan vi visste. Var ju inga problem för mig, men man märkte sen när han dött att det var mindre svullet i näsa och hals osv, man var mindre "täppt i näsan".

Men när vi hade katt så kände jag ingenting, så jag tror det kommer gå ganska bra ändå. Men vi får se... det blir nog ändå ingen katt de närmaste åren då föräldrarna inte vill ha en katt :/ Kan ju ha blivit bättre/sämre om något år.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Gillar inte cornish rex så mycket :/

Inte jag heller, men det är väl bättre än ingen katt alls. Kolla in Selkirk Rex eller någon av de andra Rex-raserna som ser mer ut som "vanliga" katter.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

För min del skulle det aldrig gå med katt då jag har det nästan lika illa som Printscreen. Dock fungerar det med hundar beroende på ras, så det är väl kanske ungefär samma sak fast tvärtom för dig. Jag hade för övrigt en kompis som skaffade katt. Han var sjukt allergisk i början med kliande ögon och liknande. Men efter ett år eller tåv märkte han inte av katten längre. Så han vande sig troligen på något sätt.

Ett annat alternativ om du känner för det är ju vaccination mot katt. Jag skall börja vaccinera mig mot pollen och gräs nu i nästa vecka, något jag verkligen hoppas fungerar. Skulle bli jävligt skönt på våren och sommaren!

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Är mer allergisk mot hund. Känner att det börja klia i ögonen ibland när jag leker med hundar, och fick problem med fötterna när morföräldrarnas hundar bodde hos oss i en vecka.

Okej då förstår jag men problem med fötterna ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607