Besluts ångest, vilken skall jag köpa?!

Permalänk

Besluts ångest, vilken skall jag köpa?!

Har hittat två datorer som jag kan tänka mig, den ena är 2k billigare. Men jag vill mest att datorn skall klara av att spela WoW och inget annat. Klarar den WoW på minst medium så är jag nöjd.

Här är den första jag kollat på Acer Aspire 5943G-5454G50Mn - Alina System AB den är ca 2000kr dyrare än den andra.

Här är den andra Acer Aspire 5745G - Inet.se.
Denna är jag riktigt sugen på och den är 2k billigare som sagt. Den första har ju ett klart bättre Grafikkort men om denna sistnämnda klarar WoW så känns det onödigt att lägga ut 2k i onödan. Men vill heller inte lägga ut 8000kr på nått som ändå inte klarar av det jag vill att den skall klara. Då lägger jag hellre ut 10000kr om den fungerar! Ja ni förstår...

Så Vilken tycker ni jag skall ta, vilken hade ni tagit?
Har sån beslutsångest!

Mvh victor

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpt någon av dessa 2. Antingen skulle jag köpt en billigare modell med HD5650 (vänta lite, det gjorde jag ju oxå...) för under 7k. Eller en dyrare hd5850 med gddr5 som MSI GX640 för ~10.5k
Så mina förslag är:
PB EasyNote TM82 (Phenom X3 + hd5650) 6.8k, Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum
PB EasyNote TJ75 (i3 + hd5650) 7k, Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC Kraftfull laptop med HDMI-utgång! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum
MSI GX640 (i5 + hd5850) 10.6k, European Information System AB

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

hehe nu gjorde du det lätt för mig ;). Men om jag lägger till ytterligare 500kr så får jag denna MSI GX660-069NE - Inet.se med GDDR5. Would it be bether then? Synd på designen bara! + bättre graffekort o processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.reichel:

hehe nu gjorde du det lätt för mig ;). Men om jag lägger till ytterligare 500kr så får jag denna MSI GX660-069NE - Inet.se med GDDR5. Would it be bether then? Synd på designen bara! + bättre graffekort o processor.

Haha, jo det är farligt med alla dessa "för bara 500 till"
Och förutom bättre cpu+gpu får du oxå en full-hd skärm. För WoW så snackar vi lite overkill kanske men den lär klara kommande spel ett tag framöver. Men mitt billigaste förslag räcker för dina behov idag.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

Jo den känns ju lite overkill sen är ju designen som sagt inte den snyggaste. Men å andra sidan så är den väldigt kraftfull, skall åka o kolla på den här i veckan. Den får ju inte vara för klumpig heller eftersom det ändå skall vara en bärbar.

Men du tror inte att den 5745G skulle räcka då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.reichel:

Jo den känns ju lite overkill sen är ju designen som sagt inte den snyggaste. Men å andra sidan så är den väldigt kraftfull, skall åka o kolla på den här i veckan. Den får ju inte vara för klumpig heller eftersom det ändå skall vara en bärbar.

Men du tror inte att den 5745G skulle räcka då?

Jodå, den ska räcka den oxå

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

"ska" eller kommer den att klara Wintergrasp eller 25manna raid utan problem?

Permalänk

Packard Bell EasyNote TM85-JO-852NC

Den köpte jag och jag spelar WoW på den med 60 fps i dalaran och raids ibland sjunker den till 44fps men den laggar aldrig
Jag spelar också Cod mw2 på den på bra graffik. jag är väldigt nöjd med mitt köp:). Rekomenderar denna.

Permalänk

en sak jag ska lägga till är att när man köper den i butik så är det intel core i5 450m och 2.40ghz istället för 430m med 2,26ghz

Permalänk

Tack för era svar men har nu bestämt mig för att köpa MSI GX660 med i5 460 prollen. Känns som att den datorn kommer att följa med ett bra tag så =).