JEDEC skapar standarder för SSD-enheter

Permalänk
Melding Plague

JEDEC skapar standarder för SSD-enheter

Standariseringsorganet JEDEC presenterar två standarder gällandes prestanda och livslängd för SSD-enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ, standarder gynnar alla i slutändan, förutom företag som smusslat med sina tester

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Det var på tiden!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Mycket bra att det blir standard!
Alltid bra att ha en det då man vet lite mer vad som är bra och dåliga. Sen så får man ju hoppas företagen inte visar massa felsvängda siffror.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ser bra ut!

Permalänk
Avstängd

äntligen säger jag
riktigt bra att man använder sig av terabyte istället för terabit för mätningen, dom som kan datorer kan med lätthet avgöra skillnaden men det är inte alla konsumenter som har riktigt förstått skillnaden där.
bra initiativ.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Standardisera mera !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

äntligen säger jag
riktigt bra att man använder sig av terabyte istället för terabit för mätningen, dom som kan datorer kan med lätthet avgöra skillnaden men det är inte alla konsumenter som har riktigt förstått skillnaden där.
bra initiativ.

Dom som inte kan skillnaden mellan bit och byte köper säkert inte diskar enskilt och lusläser nog inte specsar heller, men jag håller med att det är bra med en standard. Speciellt för oss som kan vad bit och byte är för som marknaden ser ut idag så är det vilda västern.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Hoppas dem standardiserar mätsätten också så att de bara har ett sätt att mäta prestandan med. Så att alla får likvärdiga värden.

Så att det inte blir som det var mellan AMD och Intel och deras MHz.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Avstängd

Perfekt, nu kan man ju våga köpa en disk som det inte står intel på.

Permalänk

Det här är juh helt underbart, snart kanske de blir lite lättare o välja bland alla olika märken o modeller

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.