Permalänk
Medlem

Ny spel laptop

Tjenare. funderar på att köpa denna datorn en ny spel-laptop då jag tänker köra dom mest krävande spelen på den som tex crysis. men gärna också wow på högsta inställningar i raids utan att det ska lagga.. jag känner till Asus g73jh och MSI 660 och att dom är bra har också varit inne på alienware m17x som jag tycker är bra med fast finns det nån som slår dom i prestanda och grafik? min max budget är 22000kr vill gärna ha den bästa

Permalänk

Du behöver verkligen inte lägga 22k för att få det bästa, lite drygt hälften räcker gott och väl. Alienware är aldrig ett bra val, visst man får en bra dator med man betalar för märket och inte för datorn. Om du vill spara lite pengar så GX660 eller GX740, lägg lite mer så får du som bekant ASUS G73 och med din budget på 22k som max så tycker jag den extra tusenlappen extra som G73 kostar jämfört med MSI är väl värd.
Kort sagt, ta en ASUS G73.

Permalänk
Inaktiv

ta asus g73an

Permalänk
Medlem

Men vet ni om asus g73'an kommer som dual 5870 senare? för ifall då vill jag vänta

Permalänk
Medlem

Om du vill ha dual gafikkort då kan du kolla här Kobalt Systems - Performance Notebook & Desktop Computers

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Avstängd

Är det sli/crossfire du är ute efter så gör du bäst i att köpa en Clevo-modell.

Kortfattat så finns här två val. Antingen X-7200 (17,3", desktop cpu - dyrare) eller X-8100 (18,4", mobile cpu - billigare).

Mvh
Ton