Permalänk

Varför blir man aldrig nöjd? :P

darrefreak skapade följande tråd som låstes, ev. pga placeringen, men den passar väl bättre här då och jag kan bara instämma i hans inlägg. Mina spec syns i sig. underst.

--------------------------------------------------------------------------------

Tjenare

bara jag som känner att man aldrig blir riktigt nöjd med datorn?

följande spec:
Asus Rampage II extreme
i7 930@4.4ghz hton
2st gtx 470 i SLI
6gb 1600mhz
800d
vatten kylning till cpu

allt flyter på som fan, allt klockar bra allt går att spela på max.
men jag är endå inte nöjd

vad är de för fel på mig? o.0

/darrefreak
-------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Det är väl precis samma anledning som att man aldrig blir nöjd i livet. Man vill alltid ha mer och bättre.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

är detta en tråd om varför sd inte ska vara med i riksdagen?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

är detta en tråd om varför sd inte ska vara med i riksdagen?

Alla trådar handlar inte om det så gör inte denna tråden till en sådan^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Frågan är ju varför du inte är nöjd? Vad är du missnöjd med?

Troligen är du inte nöjd eftersom du inte tycker det är roligt att pilla med klockning osv osv. Tror mer att du är less på att det itne går göra mer med datorn du har

Även fast jag är intresserad känner jag inget behov att uppgradera datorn när jag inte behöver det. Spelen jag spelar hackar inte och jag har en SSD så behöver inte oroa mig för seghet i windows.

Det ska dock sägas att jag jobbar i en datorbutik som tekniker/säljare så jag tycker väl inte uppgraderingar är så häftiga längre då man håller på med det så mycket på jobbet

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jo, såhär ligger det till. En gång för jättelänge sedan fanns det två apmänniskor varav den ena var ständigt missnöjd och den andra var nöjd med med precis allt, hur jävligt det än var. Sedan svalt den nöjda apmänniskan ihjäl och han fick aldrig någon avkomma. Slut!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Jo, såhär ligger det till. En gång för jättelänge sedan fanns det två apmänniskor varav den ena var ständigt missnöjd och den andra var nöjd med med precis allt, hur jävligt det än var. Sedan svalt den nöjda apmänniskan ihjäl och han fick aldrig någon avkomma. Slut!

Haha.. så sant så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Läs Nextopia av Micael Dahlén så får du svar. Den tar upp den frågan.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

The chase is better than the catch.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

För mycket fritid.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Mycket vill ha mer.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Den här tråden handlar om att ts vill visa vilken superduperdator han har.

Permalänk

För att meningen med livet är evolution och utveckling även om vi vill inbilla oss att så inte är fallet. Vi är genetiskt kodade att ständigt utvecklas, vi kan aldrig bli nöjda för då avstannar allt vilket inte är tillåtet. Spelet (livet) har regler vi måste följa, den fria vilja är en illusion.

Ok förlåt lite OffT, känner mig lite blå idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

För att meningen med livet är evolution och utveckling även om vi vill inbilla oss att så inte är fallet. Vi är genetiskt kodade att ständigt utvecklas, vi kan aldrig bli nöjda för då avstannar allt vilket inte är tillåtet. Spelet (livet) har regler vi måste följa, den fria vilja är en illusion.

Ok förlåt lite OffT, känner mig lite blå idag

Precis, dagen människan blir nöjd stannar utvecklingen.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Jo, såhär ligger det till. En gång för jättelänge sedan fanns det två apmänniskor varav den ena var ständigt missnöjd och den andra var nöjd med med precis allt, hur jävligt det än var. Sedan svalt den nöjda apmänniskan ihjäl och han fick aldrig någon avkomma. Slut!

Klockrent!

Skrivet av bha*:

För mycket fritid.

tyvärr ligger det ett korn av sanning här för min del. Finns bättre/viktigare jag kan pyssla med.

Skrivet av hapone:

Den här tråden handlar om att ts vill visa vilken superduperdator han har.

Knappast. Vare sig darrefreak eller undertecknad.

Men jag håller inte med er fatalister helt och fullt heller, vi kan definitivt påverka riktningen på våra liv. Gäller att använda den fiiina fiiina hammaren till att slå i lite spik också. Eller annorlunda uttryckt, fylla burken med kultur.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Jag lärde mig och vara nöjd med det jag har då jag insåg att pappa (eg. mamma) betalade längre...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Etablissemanget vill att du konsumerar. Det är numera en så pass viktig del av den moderna människans livsstil, att det gärna övergår i hysteri.

Permalänk
Avstängd

Gör något annorlunda så fort du inte är nöjd [nörd?;)].:) Jag kände mig missnöjd/aldrig nöjd. Jag tänkte: "Så här kan jag inte ha det", så jag beslutade mig för att spara till en tvåårig resa genom Latinamerika (Jag är inte så mycket för "Stig Helmer -semester där man äter köttbullar: "Finns det svenskt kaffe på hotellet?"-stuket från IKEA och går och köper ett Aftonbladet inom anläggningen--> (inte Stig Helmer grejen utan från Kanal 5) YouTube - Finns det svenkt kaffe på hotellet? - det kanske blir en tråd om det här når jag sticker iväg:D). Så nu håller jag på att spara till resan + läsa/fräscha upp kunskaperna i spanska.:):D

Varför man inte är nöjd - som några forumkollegor sa ovan - tror jag beror på att många "datanördar" sitter och tänker: "Jaha...vad ska jag göra nu när datorn är Uppgraderad och alla banorna avklarade 100 ggr. om"? eftersom fritid för många betyder just det mesta som har med datorer att göra (min personliga teori:)). Så mitt tips är att man gör något annorlunda kort och gott.:) Alltifrån till munspelslektioner till resor genom länder där man stöter på lokalbefolkning, kultur, seder och bruk.^^ Jag tror många behöver utvecklas för att få känna denna frihet. Annars så stannar allt upp i en enda "klogg" av massa känslor som gör att man kan "end up:a" på en avd. med folk i vita rockar och rum med madrasser på väggarna (om det vill sig riktigt illa:P)...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Första gången jag får hålla med enkronan, även fast våra övriga åsikter går brett isär. Mitt liv ändrades totalt iom. min sambo. Förut då jag bara satt vid datorn har ändrats till kanske 1 timme om dagen, nu är vi ute hela tiden. Går på stan och kanske kollar kläder, tar en fixa, tar promenader och matar fåglar och allt annat svensonaktigt

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Du hade för höga förhoppningar på datorn ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Varför blir man aldrig nöjd?
En av anledningarna kan ju vara att man kanske har för höga krav helt enkelt.

Stavade fel.
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Första gången jag får hålla med enkronan, även fast våra övriga åsikter går brett isär. Mitt liv ändrades totalt iom. min sambo. Förut då jag bara satt vid datorn har ändrats till kanske 1 timme om dagen, nu är vi ute hela tiden. Går på stan och kanske kollar kläder, tar en fixa, tar promenader och matar fåglar och allt annat svensonaktigt

Du kunde bytt ut hela ditt inlägg med "jag är en toffel".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Du kunde bytt ut hela ditt inlägg med "jag är en toffel".

pöh nej, det behöver man väl en flickvän för.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

För att meningen med livet är evolution och utveckling även om vi vill inbilla oss att så inte är fallet. Vi är genetiskt kodade att ständigt utvecklas, vi kan aldrig bli nöjda för då avstannar allt vilket inte är tillåtet. Spelet (livet) har regler vi måste följa, den fria vilja är en illusion.

Ok förlåt lite OffT, känner mig lite blå idag

Jag håller med om att vår evolution måste hålla svaret till varför vi aldrig blir nöjda men din förklaring är meningslös då den inte förklarar varför det gäller oss i vår nisch snarare än alla produkter av evolution.
Jag skulle snarare förklara det med hur viktig vår sociala status är för vårt värde som partner och påpeka att våra egenskaper och drifter inte finns där för att göra oss lyckliga utan för att maximera vårt genetiska avtryck i de kommande generationerna.
Naturligtvis så får man nog inte så många tjejer av att ha en snabb dator men då våra anpassningar som bäst kan vara tumregler så bör man inte bli förvånad över sådana diskrepanser.

Men man ska ju naturligtvis inte helt glömma att det är roligt att spela vilket ju såklart har en roll här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

pöh nej, det behöver man väl en flickvän för.

Nej då.

Permalänk
Skrivet av Haricots:

Jag håller med om att vår evolution måste hålla svaret till varför vi aldrig blir nöjda men din förklaring är meningslös då den inte förklarar varför det gäller oss i vår nisch snarare än alla produkter av evolution.
Jag skulle snarare förklara det med hur viktig vår sociala status är för vårt värde som partner och påpeka att våra egenskaper och drifter inte finns där för att göra oss lyckliga utan för att maximera vårt genetiska avtryck i de kommande generationerna.
Naturligtvis så får man nog inte så många tjejer av att ha en snabb dator men då våra anpassningar som bäst kan vara tumregler så bör man inte bli förvånad över sådana diskrepanser.

Men man ska ju naturligtvis inte helt glömma att det är roligt att spela vilket ju såklart har en roll här.

Antar att det beror på om man tror att livet (med människan inkluderad) är en slump eller inte. Har inte svaren på livet, vet bara att jag dragit slutsatsen att livet inte är en slump. Kan inte förklara exakt vad som gjorde att jag drog den slutsatsen. Är inte religiös eller tror på att det finns en speciell gud eller liknande, har bara gjort observationer och tänkt mycket på meningen med livet och min existens antar jag. Den för mig mer viktiga frågan är om livet är något bra eller dåligt.. Det beror på vilken dag man frågar antar jag. Livet är kanske varken bra eller dåligt, det bara är.. eller nått.. vad vet jag haha

Permalänk

Påståendet jag inte är nöjd så kan en dator oavsett hur kraftig den är aldrig göra många nöjda med livet, men begränsar man till nöjd med datorn så gillar jag inte ordvalet nöjd, då det för mig antyder om en bortskämd unge. Däremot kan man tycka att ens dator inte klarar av de realtidskrav man har för sina tillämpningar, och även om man sitter på en klusterdator med säg 100st I7 någon TB snabbt ramminne etc, så kanske datorn inte är tillräckligt snabb ändå.
Nöjd för mig i detta fallet skulle vara att man inte anser att man fick valuta för pengarna, man är alltså missnöjd på den dator som man har beställt.

Angående livet så är vi "kodade" till "idioter" som lägger in en massa värderingar och har olika konstiga onödiga drifter, nå att våga utforska och inte bara tycka att det man har är bra kan vara bra för en. Alltså en nöjd individ kanske inte vågar riskera.
*edit* Angående "idioter", så syftar jag på att inte veta vad som ligger bakom drifter som "kärlek" m.m, och då kanske handla idiotiskt. (som att bruka våld)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Kan tillägga att jag förmodligen pratar i nattmössan och bara sett för mycket arkiv-x och annan go sch-fi!

Förresten så börjar min dator bli seg, kanske dags att skaffa ny.. fast risken finns att man inte blir nöjd.. hmm.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Förresten så börjar min dator bli seg, kanske dags att skaffa ny.. fast risken finns att man inte blir nöjd.. hmm.

EXAKT! Där satte du fingret på något. Jag stod ut med halvkassa datorer i massor av år och var faktiskt rätt nöjd med dom

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey