Permalänk
Medlem

Stockholm vecka 40

Tjoho!

En polare i Danmark sa idag att han har tråkigt på jobbet och funderar på att åka upp till sthlm nästa vecka, måndag-fredag. Vad finns det att göra där för ett par geeks som är runt 30?
Även fast jag bara bor en timme bort så är jag inte där så ofta och har noll koll på vad som händer i storstaden

Permalänk
Medlem

Ja, det finns nog endel. Vad ungefär hade ni tänkt er?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns egentligen "hur mycket somhelst" att göra i sthlm, allt beror på vad han/ni är intresserade av.

Permalänk
Medlem

Teknik, datorspel, några nice ställen där vi kan sitta och snacka skit och ta en öl. Han kommer för att varva ner och chilla lite. Vi tar väl en tur till slottet och gamla stan, förbi sci-fi bokhandeln. Har kollat lite efter nördiga utställningar men hittar bara tekniska muséet, jag har för mig att det fanns nått ställe där de visar upp gamla datorer?

Permalänk
Medlem

kanske inte nått geekigt, men Red Sparowes spelar på Måndagen på debaser, så gillar ni musik (post-rock) så kan det va nått att spana på

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Retro vid odengatan/sveavägen om ni vill ta en öl, riktigt trevlig sportbar och bira för 30kr. Nära till Inferno Online om ni vill spela datorspel (dock bara p12 där).

Permalänk
Medlem

Tack tack.