Permalänk

Acer/Asus är de bra??

Jag ska inhandla en bärbar dator och tror mig veta vad jag vill ha. Frågan är om det är någon skillnad på en Acer eller Asus som har samma prestanda(processor, grafikkort, hårddisk etc) som en HP eller Sony? Är det med automatik en bättre dator bara för att det står HP på den? Det skiljer ju ändå lite i pris till ACERS och ASUS fördel.

Permalänk
Medlem

Av dom fyra är hp sämst kavlitetsmässigt sen acer, men skillnaden är inte enorm direkt. Sen beror det på vad för dator modell du väljer inom ett och samma märke, sony Z serie för 25000 är bättre kvalitet än deras E serien vilket är deras budget modell. Största skillnaden är att du får 2 års garanti hos asus och sony.

Permalänk

Jag var på OnOff idag och fick ett pris på en HP G62-A25EO 6989:- Han sa att HP var bättre byggda och att ASUS och ACER var billigare därför att de var sämre byggda men med samma innehåll. Då kan ASUS vara ett bra köp om jag hittar något som passar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hans Håkansson:

Jag var på OnOff idag och fick ett pris på en HP G62-A25EO 6989:- Han sa att HP var bättre byggda och att ASUS och ACER var billigare därför att de var sämre byggda men med samma innehåll. Då kan ASUS vara ett bra köp om jag hittar något som passar?

Asus kan absolut vara värt att titta på, observera att det skiljer sig mellan modeller och inte bara märken. G 62 rekommenderar jag inte alls, det är deras nya budgetmodell har dålig batteri tid, kass skärm och ljud, .

Permalänk

Hade tänkt mig en "familjedator" som kan lite av varje. Vill ha en dator som är lite framtidssäker med den nya processorn I3 eller I5. Kan man välja vilken som helst som har de krav som jag ställer??

Permalänk
Medlem

Ja du kan mer eller mindre välja vad som helst, jag hade personligen valt asus eller sony p.g.a ett års extra garanti. Bärbara datorer har ganska kort livstid, går nåt sönder är det oftast inte lönt å fixa. Ska ha en hp, tycker jag du ska välja en pavillion istället för G62:an då den har bättre komponenter å verkar ligga inom din budget. HP Pavilion DV6-3010so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk

Ligger mycke i det du säger om garantin. Skiljer det mycke mellan i3 och i5 alt 330M och 350M etc?

Packard Bell har en del på pappret sprisvärda modeller. Har du nån erfarenhet där??

Permalänk

Har tittat runt lite och hittat en ASUS som ser bra och prisvärd ut. ASUS A52JK-SX004V - 15-16 tum - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF Kan denna vara en bra dator?? Hur får man den längre garantin? OnOff lämnar bara ett år??

Permalänk
Medlem

Du skickar helt enkelt in den till Asus

Angående i3 och i5: i5 har turboboost medans i3 inte har.

330M eller 350M är enda skillnaden klockningen.

Permalänk

Nu har jag beställt en ASUS A52JK-SX004V från OnOff. Lyckades med bedriften att länkas från en hemsida där datorn kostade 5977:- ist för 7500:- så jag slog till. Jag tror att det kan bli bra. Ska ordna med garantin sen när datorn kommer. Tack för hjälpen.